خبرنگاران 50 ویژه برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان برگزار می گردد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، کرمان - خبرنگاران - مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بیش از 50 ویژه برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دراین استان برگزار می گردد.

خبرنگاران 50 ویژه برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان برگزار می گردد

حسین انجم شعاع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گردش 360 به دور دنیا ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت جانگداز بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام 15 خرداد با بیان اینکه معرفی شخصیت امام خمینی (ره) به جامعه کار دشواری است لذا ایام ارتحال این عظیم مرد را زمان و فرصتی مغتنم برای معرفی شخصیت ایشان به جامعه می دانیم.

وی گفت: برنامه های شاخصی به منظور عظیمداشت امام خمینی (ره) در کرمان تدارک دیده شده که بعضی از این برنامه ها در حال انجام است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان توضیح داد: برگزاری مراسم محوری عظیمداشت امام امشب از ساعت هشت و نیم تا 9 و نیم با سخنرانی امام آدینه کرمان برگزار و از صدا و سیما پخش می گردد.

وی گفت: همچنین در 10 مسجد شهر کرمان نیز طی این ایام شاهد برگزاری آیین عظیمداشت امام راحل (ره) بدون جمعیت و به وسیله فضای مجازی هستیم.

انجم شعاع با اشاره به فراوری مجموعه عکس نوشت حضرت امام (ره) در کلام شهدا گفت: 12 پوستر نیز در فضای مجازی منتشر شده که شامل خاطرات صوتی آن عظیم مرد با عنوان پیر مهر است.

وی اضافه کرد: فراوری مجموعه پوستر نمایشگاهی با 20 پوستر و فراوری برنامه های صوتی با موضوع تبیین اندیشه و تفکر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های قابل ارائه در فضای مجازی است که مجموعه این فراوری محتواها امشب در مراسم عظیمداشت امام رونمایی می گردد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان توضیح داد: همچنین مسابقات رادیویی و تلویزیونی پرامون شخصت امام راحل (ره) به مدت سه شب برگزار می گردد و به برندگان این مسابقات جوایزی اهدا می گردد.

وی با بیان اینکه قیام 15 خرداد زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد گفت: ویژه برنامه صبح آدینه نیز همراه با دعای ندبه در مهدیه صاحب الزمان (عج) برگزار و به وسیله فضای مجازی پخش می گردد.

انجم شعاع گفت: برنامه تشکل های مردمی ویژه ایام ارتحال امام نیز ساعت 10 و نیم 14 خرداد امسال همراه با نمایشگاهی با همین موضوع برگزار می گردد.

وی امام خمینی را عظیمترین شخصیت تاریخ بعد از ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: اگر بخواهیم ابعاد مختلف این شخصیت را برای جامعه بیان کنیم باید از روش های روز در فضای مجازی و رسانه ای بهره ببریم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تفکر، اندیشه سیاسی و الهی و تمام سبک زندگی شخصی امام می تواند الگوی خوبی برای نسل جوان و نوجوان باشد و از نظر معنوی و مذهبی امام یکی از عرفای عظیم است و سیر و سلوک و مقامات بالای عرفانی و مذهبی را داشتند.

وی به اقامه نماز اول وقت به عنوان یکی از خصوصیات شاخص امام خمینی اشاره نمود و اضافه کرد: سید احمد خمینی نقل می کرد یک روز امام خواب بود و وقت اذان شد و ما امام را بیدار نکردیم، امام بعد از اینکه بیدار شدند فرمودند تا به امروز هیچ وقت نمازم از اول وقت به تاخیر نیفتاده بود.

وی با بیان اینکه اعمال مذهبی امام در طول عمر پر برکتشان ترک نشد و همیشه سعی داشتند نمازشان را با جماعت بخوانند گفت: از نظر سیاسی و اجتماعی امام می تواند الگوی خوبی برای مردم و مسئولان باشد.

انجم شعاع تاکید نمود: امام خمینی (ره) در مسائل سیاسی می فرمودند ما مامور به وظیفه هستیم و نتیجه را هر چه خواست خدا بود همان می گردد.

وی ادامه داد: امام در تمام امور خود به خدا توکل داشتند تا توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: شجاعت و تدبیر امام در برنامه ها زبانزد بود و ایشان در زمینه های مختلف با شجاعت تصمیم خود را اعلام می کردند و ناراحتی و خوشحالی دیگران را در نظر نمی گرفتند.

وی اضافه کرد: دفاع از مظلوم تفکر امام خمینی (ره) بود و معتقد بودند که باید در مسائل دنیا اسلام و دنیای هوادار مظلوم باشیم و در مقابل افرادی که ظلم می نمایند می ایستادند.

وی اعلام کرد: زندگی ساده امام خیلی مورد توجه بود و می توانستند زندگی مرفه و خوبی داشته باشند اما ساده زیستی را حفظ کردند و از زندگی تجملاتی انتقاد می کردند و بعضی را مرفه بی درد می دانستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 50 ویژه برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 ویژه برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید