خبرنگاران ذخایر ارزی عربستان برای دومین ماه متوالی کاهش یافت

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، تهران-خبرنگاران- یک مقام وزارت دارایی سعودی روز آدینه به خبرگزاری رویترز گفت که پیش بینی می گردد ذخایر ارزی سعودی در ماه مارس (اسفند/ فرودین) نیز مانند ماه آوریل (فرودین/ اردیبهشت) کاهش یابد.

خبرنگاران ذخایر ارزی عربستان برای دومین ماه متوالی کاهش یافت

براساس گزارش رویترز، محمد الجدعان وزیر دارایی سعودی روز آدینه گفت که کشورش حدود 150 میلیارد ریال سعودی (40 میلیارد دلار) از ذخایر ارزی این کشور که در بانک مرکزی آن نگه داری می گردد، در ماه های مارس و آوریل (فرودین و اردیبهشت) برای حمایت اقتصادی از پروژه های دولت ریاض به صندوق کل سرمایه گذاری که صندوق ثروت ملی سعودی بوده و برای حمایت اقتصادی از پروژه های خارجی استفاده می گردد؛ منتقل نموده است.

رویترز در این باره اعلام نمود که طبق محاسبات اجرا شده توسط این خبرگزاری و براساس داده های بانک مرکزی سعودی، این کشور در ماه آوریل حدود 27 میلیارد دلار به صندوق کل سرمایه گذاری خود انتقال داده است.

رویترز به مبلغی که ماه مارس از ذخایر ارزی سعودی کم شده است، هیچ اشاره ای ننموده است.

شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید قیمت نفت اقتصاد کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه سعودی را با بحران جدی روبرو نموده است.

دولت سعودی همچنین برای هفتمین بار اوراق قرضه به ارزش هفت میلیارد دلار برای جبران زیان ناشی از کاهش درآمدهای نفتی و شیوع بیماری کرونا منتشر کرد.

وزارت دارایی عربستان پیشتر اعلام نموده بود: زمان سررسید اوراق متفاوت است. 2.5 میلیارد دلار از اوراق قرضه پنج ساله و زمان سررسید آن سال 2025 میلادی، 1.5 میلیارد دلار دیگر اوراق قرضه 10 ساله و زمان سررسید آن سال 2030 میلادی و سه میلیارد دلار دیگر از این اوراق نیز 40 ساله و زمان سررسید آن سال 2060 میلادی است.

الجدعان ماه مارس نیز گفته بود که دولت سعودی در نتیجه پیامدهای کرونا و کاهش قیمت های نفت دست به استقراض بیشتری خواهد زد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ذخایر ارزی عربستان برای دومین ماه متوالی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ذخایر ارزی عربستان برای دومین ماه متوالی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید