حسنی: با حضور تیم های تنیس روی میز در بازی های آسیایی به طور ضمنی موافقت شد، اما هنوز قطعی نشده است

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، دبیر فدراسیون تنیس روی میز درباره شرایط برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی و برنامه ریزی انجام شده برای سه رویداد مهم سال 2022 توضیحاتی را ارائه کرد.

حسنی: با حضور تیم های تنیس روی میز در بازی های آسیایی به طور ضمنی موافقت شد، اما هنوز قطعی نشده است

پیمان حسنی، دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی گردش 360 به دور دنیا، درباره نشست مسئولان و مربیان تیم های ملی این رشته با اعضای ستاد فنی بازی های آسیایی 2022 هانگژو گفت: مسئولان کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته اند که کاروان ایران به صورت کیفی به چین اعزام گردد و آن رشته هایی در لیست کاوران قرار داشته باشند که می توانند مدال بگیرند یا شانس مدال دارند. مسئولان ستاد فنی از ابتدا نظرشان این بود که رشته تنیس روی میز فقط در بخش انفرادی آقایان و بانوان اعزام داشته باشد، ولی توضیحات مفصلی درباره عملکرد بازیکنان و تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و بحث رنکینگ دادیم و همین مسئله باعث موافقت ضمنی آنها شد که در بخش تیمی هم با حداقل نفرات که 3 نفره است، شرکت کنیم. البته هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده و باید موضوع در هیئت اجرایی هم مورد بحث قرار بگیرد و در صورت موافقت، این کار انجام خواهد شد. در مجموع فکر می کنم حداقل با اعزام تیم مردان موافقت گردد. با این وجود ما در آن فرمی که امضا کردیم، درخواست حضور در بخش تیمی مردان و بانوان را دادیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش انفرادی از هر کشور فقط دو نفر می توانند شرکت نمایند، درباره برنامه ریزی فدراسیون برای رویدادهای پیش رو گفت: روز 28 فروردین ماه مسابقات تیمی قهرمانی شروع می گردد.بعلاوه در مرداد ماه بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و تقریباً یک ماه بعد از آن بازی های آسیایی را در پیش داریم. بر همین اساس قرار است مسابقات انتخابی تیم ملی اواخر بهمن ماه برگزار گردد تا بازیکنان به مدت 6 ماه در اردو باشند و خود را آماده این سه رویداد نمایند. البته اردوها شروع شده، ولی به محض اینکه اعضای تیم ملی انتخاب شوند، این اردوها از اسفند ماه با حضور نفرات اصلی شروع می گردد.

حسنی درباره لژیونرها و شرایط حضور آنها در اردوها گفت: الان که حضور در اردوها با توجه عدم برگزاری مسابقات انتخابی ضرورتی ندارد و هر زمان که یک بازه زمانی بین لیگ شان باشد، همان جا می مانند، چون سخت است که به ایران بیایند و دوباره بروند. این بازیکنان پس از مسابقات انتخابی و در صورت انتخاب برای تیم ملی، در آن فاصله تعطیلی لیگ هایشان به اینجا می آیند تا در اردوها شرکت نمایند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز عنوان نمود: برای این سه رویداد همان نفرات منتخب در رقابت های انتخابی اعزام خواهند شد، چون تعداد نفراتی که برای مسابقات جهانی انتخاب می گردد 5 نفر و برای آن دو رویداد دیگر 3 نفر است. بر همین اساس قرار شد کادر فنی از آن 5 بازیکن قرار شد 3 نفر را انتخاب کند.

وی درباره برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت های تدارکاتی عنوان نمود: تا چند ماه دیگر دو تور جهانی در عمان و قطر برگزار می گردد که برنامه ریزی برای حضور در آنها اجرا شده است. ضمناً فدراسیون جهانی هنوز برنامه سایر تورها و مسابقات را اعلام نکرده است.

حسنی درباره معافیت نوشاد عالمیان از حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: سال گذشته هم این پیشنهاد از سوی کادر فنی مطرح شد، اما با توجه به اینکه وارد فرایند انتخابی تیم ملی شده بودیم، فدراسیون با این مسئله موافقت نکرد. این بار هنوز نفرات حاضر در رقابت های انتخابی تعیین نشده اند و کادر فنی نیز پیشنهاد داد که نفر اول رنکینگ جهانی مردان و بانوان معاف شوند که فدراسیون موافقت کرد. سایر نفرات نیز باید در انتخابی حضور داشته باشند و الزامی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حسنی: با حضور تیم های تنیس روی میز در بازی های آسیایی به طور ضمنی موافقت شد، اما هنوز قطعی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسنی: با حضور تیم های تنیس روی میز در بازی های آسیایی به طور ضمنی موافقت شد، اما هنوز قطعی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید