جانسون توافق برگزیت را به رأی می گذارد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، نخست وزیر انگلیس روز آدینه گفت، امروز توافق دولتش با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا در مجلس به رأی گذاشته خواهد شد.

جانسون توافق برگزیت را به رأی می گذارد

به گزارش گروه بین الملل گردش 360 به دور دنیا، مجلس جدید انگلیس روز آدینه توافق دولت با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را به رأی می گذارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جانسون ساعاتی پیش از شروع این رأی گیری گفت: امروز به قولی که به مردم دادیم عمل می کنیم و رأی گیری برگزیت را برای کریسمس انجام می دهیم.

جانسون اضافه کرد: سپس با شروع دهه جدید، در شروع طلوعی جدید برای کشورمان، اعضای مجلس به وست مینیستر برمی گردند تا کار را تمام نمایند. ما را در 31 ژانویه (11 بهمن) از اتحادیه اروپا خارج نمایند و کشور را به پیش ببرند.

مرحله نهایی تأیید خروج انگلیس از بریتانیا پس از تعطیلات کریسمس انجام می گردد و مجلس عوام تا 9 ژوئن (20 خرداد) زمان دارد تا قوانین جدیدی را در راستای اجرای شدن برگزیت تصویب کند زیرا پس از اجرای آن، این کشور باید مناسبات تجاری جدیدی را با اتحادیه اروپا برقرار کند.

با گذشت بیش از سه سال از اجرای همه پرسی برگزیت و رأی مثبت مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، دولت نتوانسته آن را عملی کند. مجلس انگلیس بارها اجرای برگزیت را به تأخیر انداخت تا از بعضی مسائل احتمالی بعد از خروج نظیر ایجاد مرز فیزیکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند جلوگیری گردد.

در نهایت جانسون پس از چند شکست پیاپی جهت تصویب توافقش با بروکسل برای اجرای برگزیت در مجلس، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد. حزب او توانست در این انتخابات اکثریت قاطع را کسب کند و گمان می رود امروز (آدینه) بتواند پس از کشمکش های فراوان نهایتاً توافق برگزیت را در مجلس تصویب کند.

جانسون پس از پیروزی حزبش در انتخابات هفته گذشته گفت: پس از سال ها تأخیراندازی و عداوت در مجلس، ما اطمینان را [برای مردم] فراهم می کنیم. سال سال آینده سالی عالی برای کشورمان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جانسون توافق برگزیت را به رأی می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون توافق برگزیت را به رأی می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید