تحقق 5Gبا آزاد سازی باندهای 700 و 800 توسط صدا و سیما

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، بحث باندهای 700 و 800 مگاهرتز بحث جدیدی نیست و درباره آن صحبت های زیادی شده است، منتها این بحث از دید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ازآن جهت در این مقطع زمانی موردتوجه ویژه قرارگرفته است که 5G پشت درها است.

تحقق 5Gبا آزاد سازی باندهای 700 و 800 توسط صدا و سیما

نسترن محسنی معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) با بیان مطلب فوق اضافه نمود: همه آگاه اند که حتی بعضی از کشورها استفاده تجاری از 5G را اخیراً شروع نموده اند و بسیاری دیگر از کشورها، حداقل پایلوت های بسیاری را در این حوزه اجرا نموده اند. بنابراین نمی خواهیم فرصتی را که یک بار در زمان توسعه ارتباطات همراه 3G و 4G می توانست به وسیله در اختیار دریافت این باندها و با هزینه کمتر نصیب کشور گردد را به هنگام توسعه 5G از دست دهیم.

محسنی ادامه داد: خاصیت و معینه طیف های فرکانسی بر این اصل راسخ است که با رجوع به باندهای فرکانسی پایین تر، شعاع پوشش دهی سایت های رادیویی افزایش می یابد؛ فرضاً شعاع سلولی باندهای 700 مگاهرتز در مقایسه با باند 2600 مگاهرتز؛ به سه برابر افزایش می یابد و به عبارتی با در اختیار داشتن این باند، بخش ICT با کاهش یک سومی سرمایه گذاری در بخش دسترسی شبکه همراه برای پوشش یک منطقه معین روبه رو خواهد بود.

معاون امور رادیویی رگولاتوری در ادامه گفت: حال تصور کنید در نقاطی که سرمایه گذاری از سوی اپراتور فاقد توجیه مالی است و از طرفی توسعه شبکه و خدمات برای همه مردم موردنظر دولت است؛ دسترسی به این باند، می تواند تا چه حدی پوشش دهنده دغدغه های سرمایه گذاری و به تبع آن تأمین کننده اهداف توسعه ای باشد.

محسنی با بیان اینکه یکی از فناوری های اصلی که به دلیل ارزش اضافه نموده ای که عاید کشورها می نماید و جهان در این عصر به آن توجه ویژه دارد IOT است گفت: IOT چیزی نیست جز تأمین ارتباط هر شی ء با شی ء دیگر در هر مکان و هر زمان. تحقق این معنا یعنی دسترسی به ارتباطات مبتنی بر فناوری های نوین ارتباطی در همه مناطق جغرافیایی موردتقاضا و البته یکی از ابزارهای اصلی دستیابی به این نوع ارتباط دسترسی متولی مدیریت فرکانس کشور به باندهای 700 و 800 مگاهرتز است.

محسنی درباره ادعا و بهانه سازمان صداوسیما برای عدم آزادسازی باند 700 و 800 گفت: ادعا این دوستان آن است که این باند از آن صداوسیما است که ما به عنوان سازمان و وزارت ارتباطات این موضوع را قبول نداریم و این باند و همه باندهای فرکانسی صرفاً می تواند به وسیله مدیریت فرکانس هر کشوری برای تأمین اهداف و ارتباطات ضروری در بازه های زمانی معین به بهره برداران تخصیص یابد.

منبع: ایران آنلاین

به "تحقق 5Gبا آزاد سازی باندهای 700 و 800 توسط صدا و سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 5Gبا آزاد سازی باندهای 700 و 800 توسط صدا و سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید