برترین کارهایی که باید در سفر به رم انجام دهید!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، رم برترین شهر جهان؛ شهری که حتی در تابستان ها فوق العاده تر می گردد. من یک ایتالیایی هستم و مسئله ای نیست که برای سفر کجا را انتخاب کنم. اما شهر به یادگار مانده رم هم چنان به عنوان باورنکردنی ترین شهری است که تا به امروز دیده ام و از شانس خوب در آن زندگی می کنم. به عنوان یک ایتالیایی، می توانم صراحتا به شما بگویم که شهر های کشورم در تابستان فوق العاده هستند. حکایت های خنده دار مسافران رم مانند توهین خدمتکاران و شیوه بیرون آمدن از شهر به وسیله جاده برای تماشای منطقه ها اطراف را برایتان تفسیر می کنم و دوست دارم که بینش شما را برای گشتن در این شهر بزرگ توسعه دهم. چه در یک سفر جاده ای در ایتالیا و سفر به رم باشید و چه در شهر برای مدتی اقامت کنید، موارد پیش رو بعضی از تجربیاتی است که باید با آن ها کنار بیاید. اگر چه اگر بخواهم آغاز به نوشتن کنم، دانسته هایم درباره گردش در رم و دیدنی های رم به مقدار کتابی قطور می گردد.

برترین کارهایی که باید در سفر به رم انجام دهید!

غذا خوردن به همراه توهین شنیدن در رم؟

کمی عجیب به نظر می رسد. درست است؟ اما ایتالیایی ها کمی حد و مرز ها را شکستند. ما ایتالیایی ها این راه و روش را دوست داریم. تعطیلات خود را با توهینی ایتالیایی آغاز کنید البته با لهجه ای رمی. یکی از معروف ترین رستوران های رم لا پرولاسیا (la Parolaccia) نام دارد. این رستوران غذاهای معمولی رمی را با دستور العمل هایی که نسل به نسل به جای مانده اند سرو می نماید. اما این تنها جاذبه اصلی این مکان پر هوادار نیست. در رستوران ها تفریحاتی در قالب نمایش و پایکوبی وجود دارد. در صورتی که این تفریحات کافی به نظر می رسد با این حال پیش خدمت ها تفریحات بهتری را به شما ارائه می دهند. آن ها در هنگام صرف وعده غذایی به مهمانان توهین می نمایند و به طرز خنده داری این قسمتی از سرویس حساب می گردد! من می دانم که این مسئله عجیب به نظر می رسد اما بسیاری از مردمان ایتالیا دوست دارند با یکدیگر شوخی نمایند، بنابراین اگر کمی زبان ایتالیایی را متوجه شوید و می خواهید بدانید که پس از شنیدن این توهین ها چه اتفاقی رخ خواهد داد کافیست که یک بار این کار را امتحان می کنید. پس اگر در سفر به رم، در رستورانی وعده غذایی عالی را خوردید و به وسیله یکی از کارکنان آنجا مورد توهین و نگاه های بد قرار نگرفتید این را بدانید که به درستی از شما میزبانی به عمل نیامده است. به ژست دست ایتالیایی که به شما نشان دادیم نگاه کنید، اگر متوجه نمی شوید که خدمتکار به شما چه می گوید و همه به شما می خندند، این ژست ایتالیایی را به کار بگیرید و به من اعتماد کنید زیرا دوباره مورد احترام همگان قرار می گیرید.

پس از ساعت ها آمفی تئاتر کولوسئوم را دیدار کنید.

هنگامی که رم را ترک می کردم آخرین خاطراتی که در فکر دارم هنوز من را تحت تاثیر قرار می دهد. روزهای زیادی می گذرد از زمانی که در ورودی کولوسئوم مراسمی مخصوص عبور برای محلی ها وجود داشت. باید از دروازه آهنی که در این جاذبه تاریخی به شکلی متناسب قرار گرفته هم تشکر کرد. در شب چراغ های آمفی تئاتر روشن می گردد و در پنج شنبه ها و شنبه ها بعد از ساعت ها، بازتماشاماینده گان در سفر به رم ، می توانند در فضای اطراف پیاده روی نمایند. البته این کار بسیار محبوب است، بنابراین مطمئن شوید خوب و حرفه ای همه چیز را برانداز می کنید تا از، از دست دادن این تجربه خاص در سفر به رم اجتناب کنید.

اپرا در حمام؟

منظورم این است، چرا که نه ... ما در ایتالیا هستیم، از زندگی شیرین لذت ببرید. حمام کاراکال یکی از بزرگترین حمام های عمومی رم است که به وسیله امپراطور کاراکال در سال 216 میلادی تکمیل شده است. با سه اتاق، حمام اصلی و یک منطقه شنای بیرونی، این حمام یکی از لوکس ترین حمام ها است و با ظرفیت 1600 نفر طراحی شده اند و از تماشای های رم است. اگر امروز یک حوله و تعدادی لباس حمام به همراهتان داشته باشید، با این حال سورپرایز خواهید شد. علاوه بر این که این حمام یک مکان تاریخی است اما اکنون محل برگزاری اپرا و پایکوبی باله هم می باشد. اگر هر دوی این مکان ها برایتان خیلی تاریخی هستند ، می توانید در سفر به رم اجرای زنده یک ستاره پاپ یا راک در این حمام را تماشا کنید.

موزه های واتیکان در روزهای آدینه

آیا این موزه ها را می شناسید؟ به جز در ماه آگوست، پاپ ها درب های موزه های خود را از طلوع خورشید باز می نمایند تا ثروت خود را برای عموم به نمایش بگذارند. موسیقی کلاسیک و اپرا شما را همراهی خواهند کرد در حالی که در طول تماشای راهرو شگفت زده شده اید. این کار یک راه خوب است برای تماشا موزه ها و درک کردن ارزش آن ها بدون ایجاد هیچ هرج و مرجی به وسیله گروه های مختلف گردشگر که در طی یک روز از تماشای های رم بازدید می نمایند.

قدم زدن در خارج از شهر رم، زیبایی ها را کشف کنید.

اوستیا آنتیکا:این مکان مانند یک پمپئی کوچک می ماند و به شما یک ایده خوب می دهد تا بفهمید یک شهر رمی چه شکلی است و مردم رمی در آن موقع ها چگونه می زیستند. اگر چه محلی ها ترجیح می دهند که بجای مکان های تاریخی به ساحل بروند .(و دروغ گفته ام اگر نپذیرم که ساحل ها واقعا عالی هستند) این مکان زمانی یک بندرگاه و یک مرکز تجاری بوده است. هنوز هم می توانید باشگاه ها، حمام حرارتی و آمفی تئاتر ها را در آن جا ببینید. اگر یک نگاهی به پایین روی زمین بیاندازید موزاییک های زیبایی را که در پشتتان می درخشند در سفر به رم مشاهده خواهید کرد.

کلکتا

شهری با منظرهی زیبا که از تماشای های رم است. شهر کالکتا در 35 کیلومتری رم برای هنرمندان و خلاقان منبع الهام و انزوا واقعی بوده است. هنرمندانی که الهام و آرامشی فراوان از موقعیت شهر دریافت می نمایند. بعضی از آن ها حتی در غارها نسبتا بیشتر از آپارتمان های سنتی و خانه ها کار و زندگی می نمایند. کلکتا در بالای تپه کوهی نشسته و مشرف به جنگل درختانی انبوه است. بنابراین ممکن است هنگامی که به آن جا برسید کمی بی قراری کنید. ماشینتان را در بالا پارک کنید و نگاهی به منظره بیاندازید. سپس به زودی این احساس پریشانی اولیه را فراموش خواهید کرد.

شهر براکشنو، شهر ترویگنانو و شهر انگوییلارا

در ایتالیا ما اصطلاحی داریم که می گوید همواره سه تا بهتر از دوتا است. چیز های خوب با عدد سه می آیند و من باور دارم که این ضرب المثل کار می نماید. شهر های سه گانه براکشنو، ترویگنانو و انگوییلارا تصادفا در ساحل دریاچه براکشنو واقع شده اند و اگر شما در یک سفر جاده ای هستید باید چند روزی را برای بازدید و ارزیابی از هر کدام کنار بگذارید بجای اینکه تنها در یک روز نگاهی اجمالی به هر سه آن ها بیاندازید. اگر می توانید، انگوییلارا را تا آخر جاده پیش بروید زیرا آنجا برترین روشنایی را در هنگام بعد از ظهر دارد. شاید به فکرتان برسد که یک دوچرخه بگیرید و اگر مشتاق دوچرخه سواری هستید تمام طول دریاچه را دوچرخه سواری کنید. در هر کدام از این شهر ها، مردمانی را می بینید که شیفته خیابان هایشان هستند و به خوبی از آن ها مراقبت می نمایند. آن ها این خیابان ها را با طیف وسیعی از گل ها، درخت مو و گیاهان گلدانی مزین کرده اند و شهر هایشان را هر چه بیشتر برای گردشگر ها محبوب کرده اند. شما منحصرا از خیابان اصلی قدیمی پشت ترویگنانو خوشتان خواهد آمد که بارزترین نمونه از این گل کاری ها است. براکشنو یک تراس با منظره فوق العاده دارد که منظره وسیع عاشقانه ای را در اختیارتان قرار می دهد. در حالی که تفرجگاه اطراف رودخانه انگوییلارا مکانی برای استراحت و پیاده روی آرام بخش بعد از ظهر است. و اگر می خواهید برای تخلیه انرژیتان چند ضربه محکم بزنید به سمت شهر قدیمی و ویرانه های سنگر سنگی روی تپه بروید که از تماشای های رم است.

تیوولی

فضای سبز و آرام ؛ کاپوچینو های ایتالیایی تنها برای قیمت هایشان خوشمزه هستند ضمناً می توانید سوار یک اتوبوس یا قطار شوید تا تیوولی را که از تماشای های رم است، ببینید. پارک ها و باغ های این شهر کوچک همچون چیز هایی خارج از این جهان هستند. ویلا د اِست (Villa dEste) یک مکان مخصوص است. با چشمه ها و استخر هایش و منطقه ها تپه ای اش که منظرهی از تمام رم را به شما هدیه می دهند. بیشترین بازدید های شبانه که از ساعت هشت شب تا نیمه شب از ماه جولای تا ماه سپتامبر ادامه دارد برای تماشای منظرهی از روشنایی های زیبای این زمان است که زیبایی دیگری را هم به پارک ها اضافه کرده. جای دیگری که باید طی زمانی که در تیوولی هستید بازدید کنید ویلای جورجیاست. بازدید از پارک و گذارندن بعد از ظهر ها در شهری قدیمی یک راه عالی برای گذارندن تمام روز است. پارک بر روی پاهای دژ آکروپولیت نشسته است و منبع الهامی برای شاعران و هنرمندان بوده است. این پارک شور پر جنبش رومانتیکی را برای زیبایی گرایی فوق العاده ای که با سیمایش معین شده به خوبی به نمایش می گذارد.

منبع: همگردی

به "برترین کارهایی که باید در سفر به رم انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کارهایی که باید در سفر به رم انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید