بازی بچه ها واجب تر از نان شب، توصیه هایی برای شرایط بحرانی

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و استاد دانشگاه در یادداشتی برای گروه ورزشی مهر با اشاره به اهمیت بازی و نشاط بچه ها که با اتفاقات اخیر سلامتی و آینده شأن به خطر افتاده است، نوشت:

بازی بچه ها واجب تر از نان شب، توصیه هایی برای شرایط بحرانی

بعد از اضطراب ناشی از فضای پر التهاب کرونا، خطر اجتماعی نشدن بزرگترین تهدیدی است که به زودی گریبان بچه هامان را خواهد گرفت. بچه ها عصبی و پرخاشگر، مادران خسته و پدران بی حوصله؛ محصول شرایطی هستند که می توان از آن به عنوان شرایط بحرانی یاد کرد.

به نظر می رسد تصور بچه ها عصر کرونا از جهان به مانند گرفتار شدگان غار افلاطون با واقعیت حقیقی آن فاصله گرفته و جهان آن ها بازتاب تصاویری است که از تلویزیون، تبلت و لپ تاپ پخش می شود.

مدرسه که برای بچه ها نشانگر جهان بیرون از خانه بود، به طور ناگهانی ناپدید شده و دیگر خبری از رفع وابستگی بچه ها نسبت به والدین نیست، بچه های که قرار بود خارج از محیط خانه و به دور از محبت های شتابزده و احساسی والدین تلاش کنند، شکست بخورند و اگر لایق بودند پیروز شوند.

جایی که قرار بود صداهای مخالف نظراتشان را هم بشنوند، ناراحت شوند، قهر کنند و در نهایت بپذیرند و طعم دوستی را هم بچشند. مدرسه محلی برای کشف ناشناخته های جهانی بیرون بود که در نهایت بچه هامان را برای مواجهه با آینده آماده می کرد.

به نظر می رسد کرونا تجربه دوباره این شرایط را به شدت برای بچه هامان مسدود کرده است؛ تحمل این شرایط برای کودک که ماهیت و رشدش با جنب و جوش و حرکت پیوند خورده بسیار عذاب آور است. بنابراین چند توصیه ساده برای عبور از این بحران:

1- بازی برای بچه ها 2 تا 5 سال مثل نان شب ضروری است؛ هر طور که شده با آنها بازی کنید؛ بازی های حرکتی و فکری هر دو در یک درجه اهمیت هستند.

2- بازی بچه ها با یکدیگر، در یک جمع محدود و در محیط باز آپارتمان (البته با استفاده از ماسک) می تواند بسیار مفید باشد.

3- شنیدن خبرهای مرگ و میر می تواند برای بچه ها خطرناک و اضطراب آور باشد؛ سپر دفاعی خانه را در برابر بمباران اخبار منفی و تلخ فعال کنید.

4- بازی های نقش آفرین بسیار مفید هستند، بگذارید نقش ها را خودشان انتخاب کنند و کنترل بازی را بدست بگیرند.

5- به انجام ورزش های گروهی و خانوادگی در محیط خانه آن هم با یک موسیقی فرح بخش فکر کنید؛ احتمالاً برای روحیه بچه ها بی نظیر خواهد بود. حداقل نیاز روزانه کودک به ورزش و فعالیت بدنی 60 دقیقه است.

6- کوه روی و پیاده روی های خانوادگی را به عنوان یک برنامه جدی در برنامه هفتگی قرار دهید. لمس طبیعت، آخرین امید انسان برای مقابله با زندگی ماشینی و قرنطینه وار عصر کرونایی است. باور کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازی بچه ها واجب تر از نان شب، توصیه هایی برای شرایط بحرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی بچه ها واجب تر از نان شب، توصیه هایی برای شرایط بحرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید