ایده هایی برای داشتن دیوارپوش آلمینیومی، مقاومت همراه با زیبایی!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، دیوارپوش آلمینیومی، یکی از انواع دیوارپوش هایی است که امروزه در دکوراسیون داخلی پرکاربرد شده است. اما از آن جهت این نوع دیوارپوش به دلیل جنس آلمینیومی خود، فضای سردی را در محیط ایجاد می کند، به ندرت در فضاهایی مانند پذیرایی استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم ایده هایی برای استفاده از دیوارپوش آلمینیومی در دکوراسیون داخلی منزل ارائه دهیم.

ایده هایی برای داشتن دیوارپوش آلمینیومی، مقاومت همراه با زیبایی!

انواع دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش آلمینیومی نوعی از دیوارپوش های فلزی است که از پانل هایی با ضخامت 4 میلیمتر تشکیل شده است. انواع دیوارپوش آلمینیومی شامل تک رنگ، طرح دار و ترکیب این دو است که در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار قابل عرضه است اما رنگ های طلایی، نقره ای و بژ پر کاربردترین آن ها است.

مزایای دیوارپوش آلمینیومی

دیوارپوش های آلمینیومی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در بسیاری از دیگر دیوارپوش های رایج وجود ندارد. نصب آسان دیوراپوش های آلمینیومی اولین مزیت آن ها به شمار میرود. وزن سبک و جابجایی آسان پانل های آن نیز دیگر ویژگی مثبت این دیوارپوش ها است. دیوارپوش آلمینیومی دارای استحکام بالا در برابر فشار و ضربه و همچنین عایق مناسبی در برابر آلودگی صوتی وتغییرات دما می باشد. دیوارپوش های آلمینیومی در برابر حرارت و آتش سوزی مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند. با این وجود قیمت این دیوارپوش ها نسبت به سایر مصالح قدیمی تر، به صرفه تر است. از دیگر ویژگی های مثبت و مزایای دیوارپوش آلمینیومی، می توان به قابلیت شستشو با انواع مواد شوینده، قابل بازیافت بودن و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، دیوارپوش آلمینیومی به دلیل شباهت زیادی که به کناف یا دیوار کاذب دارد، می تواند به منظور بازسازی بناهای قدیمی استفاده گردد. مخصوصا اینکه این دیوارپوش ها در مقاوم سازی بنا در برابر زلزله نیز بسیار موثر است.

موارد استفاده از دیوارپوش آلمینیومی

اگرچه که ظاهرا محدودیتی برای نصب دیوارپوش های آلمینیومی وجود ندارد، اما همانگونه که اشاره شد، دیوارپوش آلمینیومی به دلیل ایجاد فضای نسبتا سرد در محیط اطراف، بهتر است در قسمت هایی مانند پذیرایی یا اتاق خواب استفاده نگردد. در صورت تمایل به استفاده از دیوارپوش آلمینیومی در پذیرایی بهتر است به پوشاندن یکی از دیوارها با آن اکتفا کنید. رنگ دیوارپوش نیز می تواند بسته به رنگ بندی دکوراسیون پذیرایی متفاوت باشد.

یکی از فضاهایی که دیوارپوش آلمینیومی در آن کاربرد بسیار دارد، آشپزخانه است. دیوارپوش آلمینیومی به دلیل ظاهر براق و زیبایی که دارد، در مدرن سازی دکوراسیون آشپزخانه بسیار موثر بوده و می تواند بهترین گزینه برای طراحی یک آشپزخانه لوکس باشد. رنگ دیوارپوش بسته به رنگ بندی دکوراسیون می تواند متفاوت باشد، اما رنگ های طلایی و بژ دیوارپوش آلمینیومی، گزینه های مطلوبی برای این منظور هستند. در صورتی که رنگ لوازمی مانند یخچال و ماشین لباسشویی در آشپزخانه، سفید یا مشکی است، رنگ نقره ای دیوارپوش آلمینیومی می تواند گزینه جذابی برای طراحی آشپزخانه باشد.

راه پله ها یا ورودی های خانه نیز یکی دیگر از موارد استفاده از دیوارپوش آلمینیومی است. همانگونه که گفته شد دیوارپوش های آلمینیومی تاثیر به سزایی در مدرن سازی فضا دارند. بنابراین اگر از یک دکوراسیون داخلی مدرن و یا لوکس استفاده می کنید می توانید راه پله ها یا دیوار روبروی درب ورودی خانه را با دیوارپوش آلمینیومی بپوشانید تا به زیبایی آن بیفزاید. از دیگر مصارف رایج دیوارپوش آلمینیومی در آسانسورها است.

یکی از نکات مهم در کاربرد دیوارپوش های آلمینیومی استفاده از نورپردازی است. دیوارپوش آلمینیومی، به دلیل انعکاس نوری که در آن اتفاق می افتد می تواند در افزایش زرق و برق و تجمل در فضا بسیار موثر باشد و آن را پر نور تر و زیباتر نشان دهد و نورپردازی در کنار آن می تواند جلوه زویباتر به آن بدهد.

منبع: اتاق

به "ایده هایی برای داشتن دیوارپوش آلمینیومی، مقاومت همراه با زیبایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده هایی برای داشتن دیوارپوش آلمینیومی، مقاومت همراه با زیبایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید