از تاثیر ویتامین آ بر رشد بچه ها چه می دانید؟ فرزند شما هم کمبود ویتامین دارد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ویتامین آ یکی از ویتامین های موثر در سلامتی بدن است. با توجه به آمار وزارت بهداشت ویتامین آ همه چیز را از بینایی سالم گرفته تا یک سیستم ایمنی سالم در بدن به وجود می آورد. اما عملکرد ویتامین A در بدن به چه شکل است؟ این ویتامین به طور طبیعی وجود دارد به این معنی که به وسیله غذا و خورد و خوراک می توان آن را تامین کرد. اما تاثیر ویتامین آ بر رشد بچه ها چیست؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را در این باره با شما درمیان بگذاریم.

از تاثیر ویتامین آ بر رشد بچه ها چه می دانید؟ فرزند شما هم کمبود ویتامین دارد؟

ویتامین آ به دید در شب و ارسال پیغام به مغز یاری می نماید این مهم ترین مسئله در شب است بعلاوه این ویتامین استخوان، مو، ناخن ها و پوست را نیز تقویت می نماید و در هنگام بیماری سیستم ایمنی شما را بهبود می بخشد باعث ساخت سلول های نو می گردد بعلاوه به عنوان تمایز سلولی شناخته می گردد، که به شما یاری می نماید که بزرگتر و قوی تر رشد کنید.

ویتامین A برای هر کسی مهم است مخصوصا برای بچه ها. رشد استخوان و تقسیم سلولی در بچه ها بسیار سریع است و اگر کمبود ویتامین و مواد مغذی وجود داشته باشد، ممکن است سوء تغذیه و دیگر مسائل سلامتی رخ دهد.

بچه ها به چه مقداری ویتامین آ احتیاج دارند؟

هر چه از تاثیر ویتامین آ بر رشد بچه ها بگوییم کم گفته ایم؛ این ویتامین باعث رشد استخوان ها تقویت ایمنی بدن بچه ها، بینایی و خیلی چیزهای دیگر می گردد. شما می توانید آن را به وسیله غذاها و سبزیجات مختلف تامین کنید و بعلاوه با خوردن این غذاها می توانید دیگر ویتامین های مورد احتیاج بدنتان را نیز تامین کنید و از خوردن این غذاها لذت ببرید.

تمام ویتامین ها مقدار مشخصی برای مصرف روزانه دارند و در این بخش مقدار مورد احتیاج ویتامین A برای بچه ها را مورد آنالیز قرار می دهیم.

  • نوزادان بین 0 تا 6 ماه به 1320 واحد ویتامین A احتیاج دارند حدود سه چهارم فنجان اسفناج.
  • از 6 تا 12 ماهگی 1650 واحد حدود نصف یک سیب زمینی شیرین.
  • 1 تا 3 سالگی 1000 واحد حدود 2 لیوان شیر کامل.
  • 4 تا 8 سالگی 1320 واحد یک چهارم فنجان طالبی.
  • و در 9 تا 13 سالگی 2000 یک فنجان هویج خام.

بچه ها می توانند مقدار کافی ویتامین مورد احتیاجشان را به وسیله برنامه غذایی مناسب دریافت نمایند ولی به هرحال اگر نمی توانید آن را به وسیله غذا برای بچه ها تهیه کنید می توانید با یاری مکمل ها سطخ آن را افزایش دهید ولی قبل از استفاده از آن حتما با دکتر مشورت کنید.

منابع ویتامین آ

هویج

اسفناج

گوشت

کلم

طالبی

زرد آلو

انبه

پاپایا

برشتوک

یکی از راه هایی که می توان غذای خوشمزه با این مواد پخت این است که هویج را آبپز کنید تا خوب نرم گردد و سپس آن را مانند سیب زمینی پوره کنید، سالاد میوه با انیه و پاپایا و طالبی درست کنید یا برای صبحانه به آنها برشتوک دهید. راه های زیادی برای دریافت این ویتامین به وسیله غذا وجود دارد.

تاثیر ویتامین آ بر رشد بچه ها

مانند تمام مواد مغذی ممکن است با نخوردن غذای مناسب یا مکمل ها کمبود این ویتامین در بچه ها به وجود آید. کمبود این ویتامین در نوزادان جوامع غربی مانند آمریکا بسیار کم است و در کشورهای در حال توسعه که در آنجا بچه ها تنوع غذایی زیادی ندارند بسیار رایج است و این کمبود برای بچه ها مسائل استخوانی و پوستی به وجود می آورد.

منبع: کتاب کاله

به "از تاثیر ویتامین آ بر رشد بچه ها چه می دانید؟ فرزند شما هم کمبود ویتامین دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تاثیر ویتامین آ بر رشد بچه ها چه می دانید؟ فرزند شما هم کمبود ویتامین دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید