اردوغان از ایجاد سازمان دولت های ترک اطلاع داد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان نشست مطبوعاتی هشتمین اجلاس سران شورای تُرک از تغییر نام این شورا به سازمان دولت های ترک اطلاع داد و گفت: با نام و ساختار نو از این به بعد سریع تر رشد نموده و شکوفا خواهیم شد.

اردوغان از ایجاد سازمان دولت های ترک اطلاع داد

رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز با انتشار بیانیه استانبول بار دیگر تاکید نمودیم که در مورد توسعه بیشتر همبستگی سیاسی، همکاری مالی و روابط تجاری، فرهنگی، انسانی و اجتماعی خود مصمم هستیم.

اردوغان گفت: سند منظره سال 2040 دنیا تُرک را هم در این اجلاس به تصویب رساندیم. جغرافیای ترکستان به عنوان مهد تمدن دوباره به یک مرکز جذب و روشنگری برای تمام بشریت تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود: نباید کسی از سازمان دولت های تُرک ناراحت باشد، بلکه باید کوشش کند تا بخشی از این ساختار مبتنی بر تاریخ کهن و روابط انسانی باشد.

هشتمین اجلاس سران شورای تُرک با موضوع فناوری های سبز و شهرهای هوشمند در عصر دیجیتال در جزیره دموکراسی و آزادی استانبول برگزار گشت.

روز آدینه نیز، رجب طیب اردوغان طی مراسمی ساختمان دبیری کل شورای همکاری کشورهای ترک زبان شورای ترک در منطقه سلطان احمد استانبول را با حضور سران کشورهای عضو و ناظر این نهاد افتتاح نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اردوغان از ایجاد سازمان دولت های ترک اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان از ایجاد سازمان دولت های ترک اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید