شروع نشست گفت وگوهای سیاسی گروههای لیبی در تونس

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی از امروز به مدت 6 روز در شمال پایتخت تونس آغاز شده و در این نشست درباره تشکیل دولت وحدت ملی، ساختارهای قانونی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بحث و گفت وگو خواهند کرد.

شروع نشست گفت وگوهای سیاسی گروههای لیبی در تونس

به گزارش گروه بین الملل گردش 360 به دور دنیا به نقل از پایگاه خبری الوسط- لیبیا ، نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها امروز (دوشنبه 19 آبان) تحت تدابیر شدید امنیتی در شمال پایتخت تونس با حضور قیس سعید رئیس جمهور این کشور، خانم ویلیام استفانی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی و 75 نفر از شخصیت های لیبیایی آغاز شد.

نشست تونس در سایه شیوع ویروس کرونا برگزار شده است به همین دلیل تعدادی از مقامات و مسئولان مرتبط با بحران لیبی به وسیله ویدئو کنفرانس در این نشست حضور دارند.

رئیس جمهور تونس در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت: باید لیبی متحد و یکپارچه باقی بماند و مجالی برای قیمومیت بر مردم این کشور تحت هیچ عنوانی وجود ندارد.

قیس سعید توضیح داد: افتخار ما این است که میزبان نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها هستیم زیرا این نشست بسترهای لازم برای مآغازیت جدید که براساس اراده مردم لیبی باشد، فراهم می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی گردش 360 به دور دنیا بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهور تونس خواهان مشخص تاریخ و رویه های مشخصی برای دستیابی به راهکار بحران لیبی شد و گفت : تونس تمام امکانات خود را برای موفقیت این نشست به کار خواهد گرفت چرا که بحران لیبی فقط از راهکارهای سیاسی حل و فصل می گردد.

دبیرکل سازمان ملل نیز در پیغام صوتی خود به نشست تونس گفت: آینده لیبی از هرگونه اختلافات حزبی مهم تر است و اکنون ترسیم آینده این کشور در دست شرکت نمایندگان در نشست تونس قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی گردش 360 به دور دنیا بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونیو گوترش با بیان اینکه امروز عزم شرکت نمایندگان در نشست تونس برای انتها دادن به بحران لیبی در بوته آزمایش قرار گرفته است، گفت: اکنون وقت آن رسیده که شما برای تحقق یک دولت دموکراتیک وظیفه خود را انجام دهید.

وی با تاکید بر جمع آوری سلاح در لیبی گفت: سازمان ملل آماده حمایت از آینده لیبی است تا صلح و ثبات و امنیت در این کشور مستقر گردد.

در نشست تونس، احزاب سیاسی ، تشکیلات مدنی و قومیتی از جامعه لیبی شرکت دارند که حاضرند از منافع سیاسی و قومیتی خود بگذارند و منافع ملی را درنظر بگیرند تا یک دولت وحدت ملی در لیبی پایه گذاری گردد.

قرار است شرکت نمایندگان در نشست تونس درباره جزئیات موسسات حاکمیتی با یکدیگر بحث و گفت وگو نمایند.

پیشتر نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفته بود: هدف از نشست تونس بازگشت مآغازیت به ملت لیبی به وسیله برگزاری انتخابات است.

خانم ویلیامز استفانی گفت: لازم است شرکت نمایندگان در نشست تونس درباره مکانیزم لازم برای برگزاری انتخابات توافق نمایند. شاید برگزاری این انتخابات نیازمند ایجاد یک قدرت اجرایی واحد و توافق بر اصول قانونی باشد که باید درباره آن به توافق برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شروع نشست گفت وگوهای سیاسی گروههای لیبی در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست گفت وگوهای سیاسی گروههای لیبی در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید