4 روش شستن و تمیز کردن توت فرنگی ???? به نحو صحیح و اصولی

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، پیدا کردن برترین روش تمیز کردن و شستن توت فرنگی معمولاً چالش مهمی است. از طرفی ظهور بیماری های ویروسی و عفونی موجب شده تا روش های شستن توت فرنگی بیشتر از همواره اهمیت پیدا کند. اما آیا شما می دانید برترین روش تمیز کردن و شستن توت فرنگی چیست؟ طرز شستن توت فرنگی با نمک چگونه است؟ شستن توت فرنگی با آب و سرکه چطور انجام می گردد؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با آداب شستن توت فرنگی و بعلاوه ضدعفونی کردن توت فرنگی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص روش های شستن توت فرنگی پاسخ خواهیم داد.

4 روش شستن و تمیز کردن توت فرنگی ???? به نحو صحیح و اصولی

چرا شستن صحیح توت فرنگی اهمیت زیادی دارد؟

توت فرنگی در معرض سموم و آفت کش های زیادی قرار می گیرد و از همین رو باید قبل از مصرف به خوبی شسته گردد تا تحت الشعاع قرار نگیرند. بیشتر توت فرنگی هایی که در بازار عرضه می شوند، ارگانیک نیستند و تا مرحله میوه دادن، در معرض سموم مختلف قرار می گیرند.

آمارها نشان می دهد که توت فرنگی بیشتر از هر میوه دیگری به آفت کش ها آلوده است. شستن توت فرنگی با آب سرد تنها 75 تا 80 درصد این آفات و سموم را از بین می برد و از همین رو ضروری است این میوه را به روشی اصولی بشویید.

از طرف دیگر توت فرنگی نشسته می تواند محل زندگی باکتری ها و حشرات کوچکی باشد که تنها با شستشوی صحیح از بین می فرایند. بنابراین تمیز کردن توت فرنگی را جدی بگیرید و حتماً از روش درستی برای این کار بهره ببرید.

برترین روش تمیز کردن و شستن توت فرنگی

به طور معمول برترین روش تمیز کردن و شستن توت فرنگی روشی است که آلودگی ها و سموم روی سطح توت فرنگی را تمیزتر کند. یکی از نکات مهم در شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی این است که شما نباید از هیچ گونه ماده شوینده ای برای این کار بهره ببرید. زیرا به خاطر بافت توت فرنگی مواد شوینده به داخل میوه رسوخ می نمایند و بعد خورده می شوند. در ادامه می توانید با روش های شستن توت فرنگی آشنا شوید.

شستن توت فرنگی در سینک

اولین و سریع ترین روش برای شستن توت فرنگی در خانه این است که توت ها را داخل سینک بریزید. سپس سینک را از آب سرد پر کنید. حالا اجازه دهید توت فرنگی ها کمی داخل آب بمانند. سپس توت فرنگی ها را دانه به دانه بردارید و زیر آب سرد بشویید. در این روش باید به خوبی سطح میوه را مالش دهید تا آلودگی ها تمیز شوند.

در خاتمه توت ها را روی یک حوله کاغذی قرار دهید و خوب خشک کنید. معمولاً بهتر است از این روش برای زمان هایی بهره ببرید که قصد دارید درست کنید و یا از آن برای تهیه یک بهره ببرید.

از طرف دیگر این روش برای تمیز کردن توت فرنگی های ارگانیک بسیار مؤثر است، اما ممکن است به خوبی سموم و آفت کش ها را از سطح توت فرنگی تمیز نکند، بنابراین توصیه می گردد برای شستن توت فرنگی هایی که از بازار خریداری می کنید، از روش های مطمئن تری بهره ببرید.

شستن توت فرنگی با آب و سرکه

اگر توت فرنگی که خریداری نموده اید گلخانه ای باشد، قطعاً تا رسیدن میوه در معرض انواع سم و آفت کش ها قرار گرفته است. بنابراین غوطه ور کردن توت فرنگی در ترکیب آب و سرکه می تواند در از بین بردن این سموم بسیار مفید باشد. برای این کار باید یک کاسه سرکه را درون سینک بریزید. سپس به مقدار 4 کاسه آب به آن اضافه کنید. توت فرنگی ها را برای 20 دقیقه در ترکیب آب و سرکه قرار دهید. در نهایت توت ها را با آب سرد بشوید.

بیشتر بخوانید: مصارف سرکه سفید و قرمز در خانه داری

شستن توت فرنگی با جوش شیرین

یکی دیگر از برترین روش های تمیز کردن و شستن توت فرنگی استفاده از است. برای این کار باید 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 4 لیوان آب ترکیب کنید. سپس توت فرنگی ها را برای 5 دقیقه داخل این محلول بگذارید. بعد از این مدت باید همه توت فرنگی ها را به خوبی با آب سرد آبکشی کنید.

طرز شستن توت فرنگی با نمک

نمک یکی از برترین و مؤثرترین ضدعفونی نماینده های طبیعی است. بسیاری افراد معتقد هستند که برترین روش شستن و تمیز کردن توت فرنگی استفاده از نمک است. برای این کار باید 1 قاشق چای خوری نمک را در هر لیوان آب ترکیب کنید و به مقدار توت فرنگی ها از این محلول آماده کنید.

سپس توت فرنگی ها را برای مدت 30 دقیقه در آب قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید و خشک کنید. توجه داشته باشید که توت فرنگی ها باید کاملاً در آب نمک غوطه ور باشند تا تمیز و ضدعفونی شوند. در بعضی دستورالعمل ها ذکر شده که توت فرنگی ها را تنها برای 5 دقیقه در آب نمک قرار دهید تا شور نشوند. اما برای ضدعفونی توت فرنگی های پیشنهاد می گردد آن ها را تا زمانی که طعم بدی پیدا ننمایند در آب نمک بگذارید.

آب نمک می تواند میکروب توت فرنگی و کرم های ریز موجود در آن را تمیز کند. از طرف دیگر نمک سطح میوه را ضدعفونی می نماید و سموم و آفت کش ها را از روی میوه پاک می نماید.

آیا می توان توت فرنگی را با مواد شوینده شست؟

سازمان غذا و داروی آمریکا همیشه توصیه می نماید که هیچ یک از میوه ها و سبزیجات را با مواد شوینده و یا حتی شوینده هایی که فقط برای شستن میوه و سبزی طراحی شده اند نشویید. باقی ماندن این مواد شوینده روی میوه ها و سبزیجات به شدت برای بدن مضر هستند و می توانند به سلامت ما آسیب برسانند.

نکاتی که باید در خصوص تمیز کردن توت فرنگی بدانید

*قبل از خوردن توت فرنگی حتماً دستان خود را بشویید تا زحماتی که برای شستن میوه کشیده اید، از بین نرود.

*بهتر است توت فرنگی را قبل از استفاده بشویید. شستن توت فرنگی و نگهداری از آن در یخچال منجر به خیس شدن و فاسد شدن توت ها می گردد.

*توت فرنگی های نرم و دارای زدگی را دور بریزید. زیرا این توت فرنگی ها بقیه توت فرنگی های سالم را نیز خراب می نمایند.

*توت فرنگی های کپک زده را مصرف نکنید. زیرا کپک به تمام جسم میوه رسوخ می نماید و با بریدن بخش کپک زده تمیز نمی گردد.

*اگر قصد ندارید توت فرنگی ها را بخورید، بهتر است آن ها را به صورت نشسته داخل یک ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید.

*از آنجایی که در نحوه خوردن توت فرنگی سطح توت فرنگ خراش داده نمی گردد و پوستی برای جدا کردن ندارد، بنابراین باید قبل از خوردن و حتی برای تهیه به خوبی ضدعفونی گردد.

*برای نگهداری توت فرنگی شسته شده باید آن را در یک ظرف در باز بریزید و یک دستمال کاغذی روی آن بگذارید تا رطوبت موجب خراب شدن توت فرنگی ها نگردد. این توت فرنگی ها در صورت سالم بودن از 3 تا 7 روز قابل نگهداری هستند.

*برای افزایش ماندگاری توت فرنگی ها می توانید آن ها را برای 6 تا 12 ماه در فریزر بگذارید.

*قبل از قرار دادن توت فرنگی در یخچال حتماً آن را به خوبی خشک کنید.

*برای شستن توت فرنگی ها به هیچ عنوان از فشار دست استفاده نکنید. فشار دادن توت فرنگی موجب آسیب تماشا به بافت میوه و نفوذ آب به آن می گردد و فرآیند فاسد شدن توت فرنگی را سریع تر می نماید.

سوالات متداول

برترین روش تمیز کردن و شستن توت فرنگی چیست؟

برترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی استفاده از نمک، سرکه یا جوش شیرین است.

با استفاده از نمک چگونه توت فرنگی را بشوییم؟

برای ضدعفونی کردن توت فرنگی با نمک باید 1 قاشق چای خوری نمک را در هر یک لیوان آب ترکیب کنید و به مقدار توت فرنگی ها از این محلول آماده کنید. سپس توت فرنگی ها را برای مدت 30 دقیقه در آب قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید و خشک کنید.

منابع: masterclass، wikihow

منبع: افق کوروش

به "4 روش شستن و تمیز کردن توت فرنگی ???? به نحو صحیح و اصولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش شستن و تمیز کردن توت فرنگی ???? به نحو صحیح و اصولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید