4 درس مهمی که ناتینگ فون باید از وان پلاس یاد بگیرد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، کمتر کسی است که امروزه با گوشی های موبایل شرکت وان پلاس آشنایی نداشته باشد. در واقع چون OnePlus یک مجموعه قوی در سال های گذشته بوده و پیشرفت چشمگیری نیز داشته، پس می توانیم آن را الگویی برای شرکت های نوپا قرار دهیم. از طرف دیگر شرکت ناتینگ به وسیله یکی از بنیانگذاران وان پلاس یعنی کارل پی تأسیس شده و همین موضوع به تنهایی سروصدایی به پا نموده است. Nothing Phone 1 نیز که اولین گوشی موبایل برند ناتینگ بود، به تازگی عرضه شده و مورد توجه عموم نیز نهاده شد. ما بعلاوه می دانیم که ناتینگ فون 2 نیز در راه است. همه این موارد را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که ناتینگ فون و وان پلاس را باید در کنار هم قرار دهیم و در این راه ناتینگ فون باید از وان پلاس درس های زیادی را یاد بگیرد تا بیشتر پیشرفت کند.

4 درس مهمی که ناتینگ فون باید از وان پلاس یاد بگیرد

ناتینگ فون چه چیزهایی را باید از وان پلاس یاد بگیرد؟

در مقدمه این مطلب متوجه شدیم که اگر شرکت ناتینگ به پیشرفت و حتی فروش بیشتر دستگاه های خود فکر می نماید، بهتر است که شرکتی مثل وان پلاس را الگوی خود قرار دهد. احتمالا شما هم تصور می کنید که گوشی های برند ناتینگ فون و وان پلاس شباهت زیادی ندارند و علتی وجود ندارد که شرکت ناتینگ به فکر الگوبرداری از وان پلاس باشد. با این وجود بهتر است بدانید که خیلی از موارد مربوط به فروش و بازاریابی شرکت وان پلاس می تواند به یاری مجموعه ناتینگ برود. از طرف دیگر ناتینگ در حال ساخت و معرفی ناتینگ فون 2 است و به همین علت ما به سراغ مواردی برای فروش بیشتر این گوشی موبایل می رویم. چهار درس مهم و کاربردی از وان پلاس برای ناتینگ فون دو عبارتند از:

1) قرارداد با اپراتورهای موبایل

بیشتر فراورینمایندگان گوشی های موبایل می دانند که برای فروش بیشتر مخصوصا در ایالات محده آمریکا و حتی کشورهای اروپایی باید با یک و یا چند اپراتور گوشی موبایل قرارداد ببندند و عدم انجام این کار فروش آن ها را به شدت کاهش می دهد. در واقع هیچ تبلیغی به میزان قرارداد با اپراتورها نمی تواند فروش کالای مورد نظر شما را افزایش دهد. از طرف دیگر برای فروش بیشتر در کشورهای آفریقایی باید به سراغ سایت هایی همانند Vodacom رفت.

پس در حقیقت باید جامعه هدف را در ابتدا شناسایی کرد و برای هر یک، برترین روش فروش را پیدا و سپس استفاده کرد. به عنوان مثال فروش گوشی های موبایل در دبی در نمایندگی ها به درستی و خوبی انجام می گردد و احتیاج به انجام کار خاصی برای فروش ناتینگ فون 2 در دبی نخواهید داشت و همان تبلیغات اولیه شما را در این راه همراهی خواهد نمود.

2) مالکیت نرم افزارها

شاید این مورد از نگاه بسیاری از شما اصلا اهمیت نداشته باشد و فکر کنید که نرم افزارها می توانند بین شرکت های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این تصور شما تا حدی درست است ولی زمانی که پای رقابت و فروش بیشتر به میان می آید باید تمام جوانب را در نظر بگیریم. اگر سال های اولیه فعالیت وان پلاس و گوشی های موبایل ابتدایی آن را به یاد داشته باشید، قطعا می دانید که این مجموعه درگیر کشمکش های نرم افزاری بود.

این مورد از نگاه مشتری یک عیب بزرگ است و شاید باعث گردد که شما مشتری خود را برای همواره از دست دهید. بسیاری از افراد تحمل مسائل نرم افزاری را روی گوشی موبایل خود ندارند و ترجیح می دهند که به سراغ برندی بدون چنین مسائلی بروند. شاید یکی از نکات قوت شرکت اپل نیز همین موضوع باشد!

شرکت ناتینگ نیز در ابتدا توسعه نرم افزاری خود را برای ناتینگ فون 2 برون سپاری کرد، اما خبر خوب این است که این شرکت در حال حاضر تیم نرم افزاری بسیار قوی مخصوص به خود را دارد. در واقع 70 درصد از کارمندان این شرکت، کارکنان سابق مجموعه وان پلاس هستند. بنابراین به نظر نمی رسد مسائلی مربوط به نرم افزار ها در ناتینگ فون دو وجود داشته باشد.

3) حذف کمپین های بازاریابی احمقانه

بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی به یاد دارند که روزهای اولیه وان پلاس با بعضی از کمپین هایی به ظاهر مجذوب نماینده ولی در حقیقت احمقانه شروع شد. به عنوان مثال کمپینی تحت عنوان Smash The Past وجود داشت که از مردم می خواست تا گوشی های خود را بشنمایند و وان پلاس یک را به قیمت 1 دلار بخرند. بعلاوه کمپین Ladies First وجود داشت که از زنان می خواست که با لوگوهای مخصوص نشان داده شده در تصویر، از خود عکس بگیرند.

در واقع شاید این کمپین ها فقط در فکر طراح کمپین جالب باشد و در دنیای امروز نه تنها کاربردی نباشد، بلکه به نوعی ضدتبلیغ محسوب گردد! پس شرکت ناتینگ باید بداند که برای فروش بیشتر ناتینگ فون دو نباید به سراغ تبلیغاتی فاجعه بار برود. تبلیغات ساده که فقط توجه مشتری را به کالای شما جذب کند، احتمالا در دنیای امروز بیشتر جواب بدهند و فروش شما را نسبت به تبلیغات اشتباه، افزایش دهند. به همین سادگی!

4) پرهیز از ارائه تخفیف بیش از حد

اگر دقت نموده باشید، در بسیاری از موارد گوشی های موبایلی به وسیله برندهای مختلف فراوری می شوند که ویژگی های بسیار خوبی نیز دارند و حتی قیمت آن ها معقول است. در چنین شرایطی بعضی از افراد فکر می نمایند که این گوشی های موبایل که قیمت پایینی دارند، کیفیت پایینی نیز دارند و همین تصور باعث می گردد که فروش این کالاها کمی کاهش پیدا کند.

از طرف دیگر به گوشی های موبایل برند اپل توجه کنید. اصولا آیفون ها با تخفیف خاصی در بازار ارائه نمی شوند ولی همواره و در هر شرایطی پرطرفدار هستند. پس بهتر است شرکت ناتینگ بداند که تخفیف های زیاد نه تنها باعث فروش بیشتر نمی گردد، بلکه گاهی باعث کاهش فروش دستگاه ها نیز می گردد. حالا که ناتینگ فون یک نیز در بین مردم بسیار پرطرفدار بود، پس یک تبلیغ درست و بازاریابی مناسب در کنار تخفیف منطقی می تواند برترین گزینه برای این مجموعه باشد. پس در یک کلام تخفیف باید منطقی و درست ارائه گردد.

جمع بندی

هدف ما در این مطلب آنالیز صفر تا صدی مواردی بود که در شرکت وان پلاس شاهد شکست آن ها بودیم و شرکتی مثل ناتینگ نباید آن ها را تکرار کند. در واقع چهار نکته ای که در این مطلب آنالیز کردیم، جزو مشهودترین موارد بودند و امکان دارد موارد خاص دیگری نیز به وسیله وان پلاس تست شده باشد و در نهایت شکست خورده باشد که ما از آن ها خبری نداریم. پس شرکت ناتینگ باید از این چهار نکته درس بگیرد و آن ها را در هنگام ارائه ناتینگ فون 2 استفاده کند تا برترین و بیش ترین فروش ممکن را روی این گوشی موبایل تجربه کند. به نظر شما ناتینگ فون دو نیز می تواند فروش بالایی را مثل ناینگ فون یک تجربه کند؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران گردش 360 به دور دنیا مگ در میان بگذارید.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 درس مهمی که ناتینگ فون باید از وان پلاس یاد بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 درس مهمی که ناتینگ فون باید از وان پلاس یاد بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید