10 میلیون دلار، 10 خودرو، یک باغ و پنج خانه ، میراث ناچیز موگابه برای بازماندگان!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مردی که گمان می رفت در چهار دهه حکمرانی بر زیمبابوه صدها میلیون دلار دارایی اندوخته باشد، فقط 10 میلیون دلار و یک باغستان و پنج خانه و 10 خودرو برای بازماندگانش به ارث گذاشته است.

10 میلیون دلار، 10 خودرو، یک باغ و پنج خانه ، میراث ناچیز موگابه برای بازماندگان!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از گاردین، افشای تمام دارایی های دیکتاتور فقید زیمبابوه چند ماه پس از مرگ شهروندان این کشور فقیر آفریقایی را بهت زده کرده است؛ کسانی که گمان می کردند موگابه در 40 سال زمامداری و حکومت بر زیمبابوه باید دست کم یک حساب بانکی صدها میلیون دلاری (اگر نگوییم چند میلیارد دلاری) داشته باشد.

  • رابرت موگابه درگذشت

فهرست دارایی های مانده از دیکتاتور زیمبابوه روز سه شنبه در یک روزنامه دولتی منتشر و با تردید جدی مردم روبرو شد. دختر موگابه با نوشتن یک نامه رسمی خواستار انتشار دارایی های پدرش شده بود و روزنامه هرالد این کار را انجام داد. این فهرست شامل 10 میلیون دلار پول در یک بانک محلی، چهار خانه در هراره پایتخت زیمبابوه، 10 خودرو، یک زمین کشاورزی، یک خانه روستایی و یک باغستان است.

هنوز وصیت نامه ای از موگابه پیدا نشده و همسر دومش گریس و پسران و دیگر اقوام و خویشان او دارایی های احتمالی دیکتاتور پیشین را اعلام نکرده اند، موگابه تابستان امسال در 95 سالگی از دنیا رفت و پیکر او مدتی بعد در زادگاهش شهر کوتاما به خاک سپرده شد. او که سرکرده جنگجویان چریک بود، در 1980 قدرت را در یکی از فقیرترین کشورهای قاره سیاه دست گرفت و نزدیک به 40 سال بر زیمبابوه حکم راند.

وقتی موگابه در نوامبر 2017 از قدرت کنار زده شد، حکومت زیمبابوه گشاده دستانه با او برخورد کرد و برایش یک مقرری و بسته بازنشستگی در نظر گرفت؛ از جمله هزینه اقامت، کمک هزینه سفر و رفت و آمد، بیمه سلامت، هزینه سفر هوایی و تامین امنیت. با این حال، دارایی های برخی نزدیکان موگابه به ویژه همسرش گریس پیش تر افشا شده بود. یک حلقه الماس نشان 1.3 میلیون دلاری و یک خانه هشت میلیون دلاری در هنگ کنگ از دارایی های گریس است.

انتشار خبر دارایی های موگابه همزمان با بدترین بحران مالی و مالی و انسانی یک دهه اخیر در موگابه بیش از پیش بر زخم مردم نمک می پاشد. سازمان ملل اعلام کرده 240 هزار تن مواد غذایی در ماه های ژانویه تا ژوییه برای بیش از چهار میلیون جمعیت گرسنه و فقیر مستعمره پیشین بریتانیا ارسال می کند. کمبود غذا، سوخت، دارو و برق زندگی را بر مردم زیمبابوه سخت کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "10 میلیون دلار، 10 خودرو، یک باغ و پنج خانه ، میراث ناچیز موگابه برای بازماندگان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میلیون دلار، 10 خودرو، یک باغ و پنج خانه ، میراث ناچیز موگابه برای بازماندگان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید