10 راز از 10 نقاشی معروف جهان ، از بوسه و نقاشی برهنه تا اثری که در بیمارستان روانی کشیده شد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، معروفترین نقاشی های دنیا هرکدام راز یا قصه ای در خود دارند.

10 راز از 10 نقاشی معروف جهان ، از بوسه و نقاشی برهنه تا اثری که در بیمارستان روانی کشیده شد

گردش 360 به دور دنیا - خبرگزاری CNN بررسی کرده است که در 5 سال گذشته نام چه تابلوهای نقاشی بیشتر از دیگران در سراسر دنیا در موتور جستجوگر گوگل جستجو شده است و بر این اساس 10 تابلوی معروف دنیا را معرفی کرده است.

1. مونالیزا

هنرمند: لئوناردو داوینچی

تاریخ تقریبی: 1503 تا 1519 میلادی

در کجا آن را ببینید: موزه لوور (پاریس)

اینکه مونالیزا با لبخند مرموزش در جایگاه 1 قرار بگیرد اتفاق تعجب برانگیزی نیست، به نظر می آید که زن درون این نقاشی لیزاگرادینی همسر بازرگان فلورانسی فرانسسو دل گیکوندو باشد اگر چه کارشناسان هنوز در اینباره مطمئن نیستند.

این تابلو یک نوآوری در هنر به حساب می آید و یکی از اولین پرتره های ایتالیایی است.

آیا می دانستید که این تابلو تا پیش از قرن 20 شهرت چندانی نداشته است، تاریخ نگاران می گویند خارج از فضای هنری، مونالیزا به ندرت شناخته شده بود تا اینکه در سال 1911 یکی از کارمندان سابق لوور این تابلو را دزدید و به مدت 2 سال آن را پنهان کرد؟ این دزدی به شهرت این تابلو کمک بسکمک کرد. این تابلو از سال 1804 در لوور نگه داری می شود.

مونالیزا

2.شام آخر

هنرمند: لئوناردو داوینچی

تاریخ تقریبی: 1495 تا 1498 میلادی

کجا آن را ببینید: سانتا ماریا دله گرازیه (میلان ، ایتالیا)

این تابلو مذهبی تصویر عیسی مسیح (ع) را قبل از مصلوب شدن در کنار حواریون نشان می دهد.

این نقاشی عظیم، 4.6 متر (15 فوت) ارتفاع و 8.8 متر (28.9 پا) عرض دارد.

آیا می دانستید که این نقاشی دو بار از جنگ جان سالم به در برده است؟ یکبار در زمان حمله ناپلئون و دیگر بار در زمان جنگ دنیای دوم.

شام آخر

3.شب پرستاره

هنرمند: وینسنت ون گوگ

تاریخ: 1889

کجا آن را ببینید: موزه هنرهای مدرن (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)

این نقاشی نسبتاً انتزاعی نمونه استفاده خلاقانه و جسورانه ون گوگ از برس های ضخیم است. آبی ها و زردهای شگفت انگیز این نقاشی و جو رویایی و تابناک آن دهه ها است که عاشقان هنر را به خود جلب می کند.

آیا می دانستید که ون گوگ هنگام نقاشی شب پرستاره در بیمارستان روانی سن رمی فرانسه زندگی می کرده و در حال معالجه بیماری روانی بوده است؟ او این نقاشی را با الهام از منظره پنجره اتاقش در این بیمارستان نقاشی کرده است.

شب پرستاره

4. جیغ

هنرمند: ادوارد مونش

تاریخ: 1893

کجا آن را ببینید: موزه ملی اسلو (نروژ - افتتاح در سال 2020) و موزه مونک (اسلو - تا ماه مه 2020)

جیغ یک اثر هنری واحد نیست. بر اساس اطلاعات وبلاگ موزه بریتانیا ، دو نقاشی، دو اثر با پاستل و تعداد نامشخصی چاپ از این اثر وجود دارد. نقاشی ها در موزه ملی اسلو و موزه مونک قرار دارند و در سال 2012 یکی از آثار پاستلی با قیمتی حدود 120 میلیون دلار در حراج فروخته شده است.

مانند مونا لیزا، سرقت های سال 1994 و سال 2004 از دو نسخه نقاشی جیغ به افزایش آگاهی عمومی از این آثار هنری کمک کرده است. (هر دو پایان پیدا شدند).

آیا می دانستید که چهره کاراکتر جلو نقاشی در حال جیغ کشیدن نیست بلکه سعی در جلوگیری از شنیدن صدای جیغ دلخراش طبیعت دارد. این تابلو الهام گرفته از یک تجربه واقعی است که در آن احساسات مونش هنگام قدم زدن در غروب آفتاب در اسلو غرق در رنگ داراماتیک قرمز غروب دیده می شود.

جیغ

5.گرانیکا

هنرمند: پابلو پیکاسو

تاریخ: 1937

از کجا آن را ببینید: موزه رینا سوفیا (مادرید)

این اثر جدیدترین نقاشی در این فهرست است و بمباران هوایی شهر گرانیکا در منطقه باسک توسط آلمان در طول جنگ داخلی اسپانیا را به تصویر می کشد. این نقاشی سبک متمایزی نسبت به آثار پیکاسو دارد و وحشت جنگ را که به بخشی اساسی در فرهنگ و تاریخ قرن بیستم تبدیل شده بود به نمایش در می آورد.

آیا می دانستید که گرانیکا در طول جنگ دنیای دوم به خاطر حفاظت به موزه هنرهای مدرن متروپولیتن نیویورک منتقل شد. پیکاسو درخواست کرد تا زمان بازگشت دموکراسی به اسپانیا، این اقامت تمدید شود. پایان این اثر شش سال پس از درگذشت ژنرال فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور اسپانیایی، در سال 1981 به مادرید بازگشت.

گرانیکا

6.بوسه

هنرمند: گوستاو کلیمت

تاریخ تقریبی: 1907 تا 1908

کجا آن را مشاهده کنید: موزه آپر بلودره (وین ، اتریش)

در این تابلو تأثیر هنری بیزانس را می توان در تزئینات لباس های زوج پرشور این تابلو دید.

آیا می دانستید که اثر بوسه برای فروش قرار نمی گیرد اما همه آثار کلیمت با مبالغ هنگفت خریداری و فروخته می شوند؟ اوپرا وینفری شخصیت تلویزیونی مشهور، در سال 2016 اثر هنری پرتره آدل بلوخ بائر دوم کلیمنت را با قیمت 150 میلیون دلار واگذار کرد و 60 میلیون دلار سود کرد.

بوسه

7. دختری با گوشواره های مروارید

هنرمند: یوهانس ورمیر

تاریخ تقریبی: 1665

کجا آن را ببینید: Mauritshuis (لاهه ، هلند)

این اثر جذاب اغلب با مونا لیزا مقایسه می شود. علاوه بر تفاوت های سبک شناختی، از نظر فنی دختری با گوشواره مروارید یک عکس پرتره نیست، بلکه یک ترونی است. (یک کلمه هلندی برای نقاشی یک چهره خیالی با ویژگی های اغراق آمیز)

این اثر دختری را با یک سرپوش آبی و طلایی نشان می دهد که گوشواره های مروارید بزرگی دارد که تمام تمرکز بیینده را به خود جلب می کند.

آیا می دانستید که در حالی که موزه محل سکونت این اثر از سال 2012 تا 2014 در حال نوسازی بود، دختری با گوشواره مروارید در قالب یک تور در ایالات متحده، ایتالیا و ژاپن به نمایش درآمد و جمعیت زیادی را به خود جلب کرد و موقعیت خود را به عنوان یکی از مشهورترین آثار هنری دنیا تقویت کرد.

دختری با گوشواره مروارید

8. تولد ونوس

هنرمند: ساندرو بوتیچلی

تاریخ تقریبی: 1485

کجا آن را ببینید: گالری دگلی یوفیزی(فلورانس ، ایتالیا)

قدیمی ترین نقاشی این فهرست و در رقابت با بوسه در احساس؛ این اثر احتمالاً توسط یکی از اعضای خانواده ثروتمند مدیچی سفارش داده شده است. این خانواده قرن ها بر فلورانس و مناطق اطراف آن حکومت می کردند.

بوتیچلی در این اثر چهره ای فراموش نشدنی از الهه عشق را خلق کرده که از یک صدف بزرگ بیرون می آید.

آیا می دانستید که تولد ونوس روی بوم کشیده شده در حالی که در آن زمان نقاشی روی چوب رواج داشته است و از سوی دیگر نقاشی برهنه در آن زمان نادر بوده بنابراین این کار یک اقدام بسیار جسورانه به حساب می آمده است.

تولد ونوس

9.ندیمه ها

هنرمند: دیه گو ولاسکوئز

تاریخ: 1656

کجا آن را ببینید: موزه دلپرادو (مادرید)

مادرید تنها شهری است که در این فهرست 2 نقاشی دارد.

این نقاشی یک پرتره گروهی از خانواده سلطنتی اسپانیایی و همچنین یک نقاشی از خود (self-portrait ) است، ولاسکوئز خود را در سمت چپ تابلو به تصویر کشیده است.

آیا می دانستید که ندیمه ها به دستور پادشاه فیلیپ چهارم اسپانیا که از سال 1621 تا 1665 حکومت می کرد، به قصر سلطنتی آورده شد و تا سال 1819 در قصر سلطنتی ماند.

ندیمه ها

10.آفرینش آدم

هنرمند: میکل آنژ

تاریخ: 1508 تا 1512

کجا آن را ببینید: کلیسای سیستین (شهر واتیکان)

معروف ترین اثر هنرمند مشهور میکل آنژ بخشی از سقف کلیسای سیستین را پوشش می دهد.

آیا می دانستید که سقف کلیسای سیستین، قرن ها در معرض دود شمع بود و پس از یک نظافت طولانی و گسترده که در سال 1989 به پایان رسید ناگهان مردم از دیدن رنگ های اثر میکل آنژ شوکه شدند؟

آفرینش آدم

منبع: چمدان

به "10 راز از 10 نقاشی معروف جهان ، از بوسه و نقاشی برهنه تا اثری که در بیمارستان روانی کشیده شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 راز از 10 نقاشی معروف جهان ، از بوسه و نقاشی برهنه تا اثری که در بیمارستان روانی کشیده شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راز از 10 نقاشی معروف جهان ، از بوسه و نقاشی برهنه تا اثری که در بیمارستان روانی کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید