10 بازیگر شاخص فیلم های سینمایی دهه 2000 میلادی

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، همان طور که حتما می دانید در دهه 2000 سینما کاملا متحول شد و به چیزی متفاوت تر از آنچه که مخاطبان در دهه 90 از آن به یاد داشتند تبدیل شد. فرنچایزها و فیلم های اصلی به امری پیش پا افتاده تبدیل شدند، فیلم های موزیکال بازگشت موفقی داشتند و توانستند به فیلم های پرفروش مدرنی تبدیل شوند که گیشه را تصاحب نمایند و جایی برای ژانر دیگری باقی نگذارند.

10 بازیگر شاخص فیلم های سینمایی دهه 2000 میلادی

تعداد اندکی از بازیگران به علت نقش های منحصربه فردشان به بازیگران محبوب این دهه تبدیل شدند. بعضی از آن ها کهنه سربازان بازمانده از دهه پیشین بودند که با قدرت به کار خود ادامه دادند و بعضی دیگر تازه واردانی تازه نفس بودند که به پیروزیت های عظیمی دست یافتند، اما همه آن ها در کنار هم توانستند دهه ای را تعریف نمایند که به یکی از محبوب ترین و به یاد ماندنی ترین دهه ها در بین اهالی سینما تبدیل شد. بنابراین ما قصد داریم در ادامه به ذکر نام بعضی از بازیگرانی بپردازیم که توانستند در دهه 2000 نام و رسمی برای خود دست و پا نمایند.

1. اورلاندو بلوم

اورلاندو بلوم به علت ایفای نقش کاراکترهایی مانند لگولاس و ویل ترنر، به پادشاه فرنچایزهای دهه 2000 تبدیل شد. نقش های چشمگیر او در دو تا از پیروز ترین فرنچایزهای تاریخ هالیوود تحت عنوان ارباب حلقه ها و دزدان دریایی کارائیب، سبب شد که او به یک سوپراستار جهانی و یکی از محبوب ترین بازیگران هزاره نو تبدیل گردد. اما بلوم به این امر بسنده نکرد و رزومه خود را به واسطه کار کردن با کارگردانان معتبری از جمله کامرون کرو در الیزابت تاون و ریدلی اسکات در قلمرو بهشت پربارتر کرد. اما معروفیت حرفه ای او پس از اکران سومین فیلم دزدان دریایی کارائیب در سال 2007 رو به افول گذاشت و در حالی که هنوز هم نام او برای مخاطبان هیجان آور است اما دیگر از محبوبیت سال های ابتدایی دهه 2000 برخوردار نیست.

2. دنیل رادکلیف

وقتی صحبت از فرنچایزهایی که هزاره نو را تعریف می نمایند و بازیگرانی که در آن ها خوش درخشیدند به میان می آید، نمی توان به هری پاتر و دنیل رادکلیف اشاره نکرد. چرا که بسیاری از مخاطبان این فیلم را مترادف با قرن بیست و یکم می دانند. این بازیگر جوان در مقابل چشمان تماشاگران، بزرگ شد و تمام دوران کودکی خود را به عنوان قهرمان یک حماسه جادویی سپری نمود. رادکلیف در فیلم های دیگری به غیر از فرنچایز پاتر نیز به ایفای نقش پرداخت، اما دیگر نیازی به کسب معروفیت نداشت. این فرنچایز توانست زندگی حرفه ای او را تثبیت کند و او را به الگوی بسیاری از نوجوانانی تبدیل نماید که در سال 2001 با فیلم هری پاتر و سنگ جادو پا به پای او بزرگ شدند و اما پس از انتها فیلم هری پاتر، رادکلیف در نقش های جسورانه و چالش برانگیز دیگری حضور یافت اما بسیاری از مخاطبان او را به خاطر ایفای نقشش در فیلم هری پاتر می شناسند.

3. هیث لجر

هیث لجر به واسطه ایفای نقش در فیلم 10 چیز درباره تو که من از آن ها متنفرم محصول سال 1999 به معروفیت رسید و بلافاصله به یک نوجوان محبوب تبدیل شد. این بازیگر معروف در چندین مورد از فیلم های اوایل دهه 2000 به نقش آفرینی پرداخت که از مهم ترین آن ها می توان به فیلم های داستان یک شوالیه و چهار پر اشاره کرد. با این حال، حرفه کاری او در سال 2005 باز هم دستخوش تحول شد یعنی زمانی که او در فیلم درام منحصربه فرد بروکبک تحت عنوان کوهستان به نقش آفرینی پرداخت و توانست نامزد دریافت جایزه اسکار گردد. با این حال، لجر بزرگ ترین پیروزیت خود را در سال 2008 با بازی در نقش جوکر در شاهکار کریستوفر نولان به دست آورد. اگرچه در ابتدا دست اندرکاران فیلم در انتخاب او برای این نقش مردد بودند، اما در نهایت نقش آفرینی او به عنوان کاراکتر جوکر به نمادی برای این شخصیت تبدیل شد. پس از درگذشت غم انگیز او در اوایل سال 2008، ایفای نقش او در نقش کاراکتر جوکر سبب شد تا او برنده جایزه اسکار گردد.

4. هیو جکمن

هیو جکمن با بازی در نقش ولورین، یکی از نمادین ترین شخصیت های مارول، توانست بلافاصله به یکی از محبوب ترین بازیگران هالیوود تبدیل گردد. علاوه براین او در فرنچایز مردان ایکس توانست بازی بی نظیری را از خود به یادگار بگذارد و به کاراکتر اصلی این فرنچایز تبدیل گردد. جکمن پس از ایفای نقش ولورین که تا اواسط دهه 2010 ادامه داشت، از ژانر ابرقهرمانی خارج شد و پس از آن با بعضی از برترین کارگردانان از جمله دارن آرنوفسکی در فیلم چشمه، کریستوفر نولان در پرستیژ و باز لورمن در استرالیا همکاری نمود

5. ویل نامیث

ویل نامیت که پیش از دهه 2000 نیز یکی از محبوب ترین بازیگران سینمای دهه 1990 بود، به حکمرانی خود در هزاره نو ادامه داد. او دهه نو را با کسب نامزدی اسکار برای بازی در نقش محمدعلی در فیلم علی محصول سال 2001 شروع کرد و در سال 2006 نیز برای بازی در فیلم در جست و جوی خوشبختی توانست مجددا نامزد دریافت جایزه اسکار گردد. نامیت توانست به لطف بازی در دو اثر پیروز دهه 90 تحت عنوان مردان سیاه پوش 2 و پسران بد 2 معروفیت خود را به عنوان یک ستاره اکشن و محبوب گیشه حفظ کند. به علاوه او توانست در چندین فیلم پیروز تجاری دیگر از جمله من، ربات و من افسانه هستم و هنکاک به ایفای نقش بپردازد.

6. ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون در دهه 90 به لطف نقش آفرینی در فیلم هایی مانند داستان عامه پسند و جکی براون به محبوبیت زیادی دست یافت. با این حال، او در دهه 2000 به نماد واقعی فرهنگ پاپ تبدیل شد و توانست جایگاه خاصی را در دید مخاطبان به خود اختصاص دهد. فیلم هایی مانند شفت، جنگ ستارگان و شگفت انگیزان او را به بازیگری تبدیل نمودند که حضورش بر روی پرده سینما برای محبوبیت یافتن فیلم کافی بود. از سوی دیگر، پروژه هایی مانند مارها در هواپیما او را به پادشاه بی چون و چرای عرصه سینما بدل نمودند. در سال 2008، او در دنیای سینمایی مارول در نقش نیک فیوری حاضر شد و توانست تاریخ ساز گردد.

7. برد پیت

برد پیت توانست در دهه 2000، به یک بازیگر تمام عیار تبدیل گردد. این بازیگر در دهه 90 با بازی در فیلم هایی نظیر هفت و باشگاه مبارزه به چندین پیروزیت بزرگ دست یافته بود، اما در هزاره نو نقش های چالش برانگیز و متنوع تری به او محول شدند. او توانست به ایفای نقش های مکمل در فیلم قاپ زنی گای ریچی، فرنچایز دوازده یار اوشن و بخوان و بسوزان برادران کوئن بپردازد. پیت برای بازی در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن نامزد جایزه اسکار شد و در فیلم های بابل، ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل و حرام زاده های لعنتی به ایفای نقش پرداخت و توانست پرونده کاری خود را پربارتر کند. علاوه براین، این بازیگر توانست در نقش های اصلی فیلم هایی مانند تروی و آقا و خانم نامیت نیز به ایفای نقش بپردازد و اثری ماندگار را از خود به یادگار بگذارد.

8. لئوناردو دیکاپریو

پس از بازی در پردرآمدترین فیلم آن موقع، تمام درهای هالیوود به روی لئوناردو دی کاپریو باز شدند. زندگی حرفه ای دی کاپریو در دهه 2000 مملو از فیلم های تحسین شده ای است که به وسیله کارگردانان معتبر و مشهوری ساخته شده اند و بسیاری از آن ها توانسته اند به پیروزیت های قابل توجهی در گیشه دست یابند. دی کاپریو در طول این دهه برای ایفای نقش در فیلم های هوانورد محصول سال 2004 و الماس خونین محصول سال 2006 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. علاوه براین فیلم های دیگری مانند اگه می تونی منو بگیر، دار و دسته های نیویورکی ها، رفتگان و جاده انقلابی او را به یکی از محبوب ترین بازیگران قرن بیست و یک تبدیل نمودند.

9. جورج کلونی

جورج کلونی پس از تبدیل شدن به یکی از برترین بازیگران تلویزیونی دهه 90، به لطف بازی در سریال پیروز بخش فوریت های پزشکی که در ژانر درام ساخته شده بود توانست، به سینما راه پیدا کند. اما فیلم بتمن و رابین تقریبا او را از جهت شکوفایی خارج نمود، با این حال دهه 2000 با آغوش باز از او استقبال کرد. کلونی در دو فیلم برادر کوئن به ایفای نقش پرداخت که ای برادر، کجایی؟ و ظلم تحمل ناپذیر نام داشتند و به ترتیب محصول سال های 2001 و 2003 بودند و اما در سال 2005، کلونی به لطف بازی بی نظیرش در فیلم شب بخیر و پیروز باشید و فیلم سیریانا، توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند. او برای بازی در فیلم سیرانا برنده جایزه برترین بازیگر مرد شد و توانست برای فیلم مایکل کلیتون در سال 2007 و بالا در آسمان در سال 2009 نامزد دریافت جایزه اسکار گردد.

10. جانی دپ

جانی دپ در اواخر دهه 80 به معروفیت بی نظیری دست یافت و در دهه 90 نیز تقریبا در هر فیلمی حضور داشت. او به عنوان یک بازیگر جسور به لطف همکاری اش با تیم برتون، در فیلم هایی نظیر ادوارد دست قیچی و اد وود به معروفیت عجیبی دست پیدا کرد. با این حال، در دهه 2000 بود که حرفه دپ به اوج خود رسید و او به یک بازیگر جهانی تبدیل شد. در سال 2003، جانی دپ به ایفای نقش جک اسپاروی شوخ طبع و بامزه در فرنچایز دزدان دریایی کارائیب پرداخت و توانست برای بازی در این نقش، نامزد دریافت جایزه اسکار گردد و سپس برای فیلم های در جست و جوی ناکجاآباد و سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد. دپ پیروزیت های بزرگ دیگری را نیز در گیشه از آن خود کرد که از جمله آن ها می توان به درخشیدن او در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی و دشمنان ملت اشاره کرد، اما این بازی در نقش کاراکتر جک اسپارو بود که او را به پادشاه غیرقابل انکار دهه 2000 تبدیل نمود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازیگر شاخص فیلم های سینمایی دهه 2000 میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازیگر شاخص فیلم های سینمایی دهه 2000 میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید