گزارش نشست رسانه ای فیلم نگهبان شب

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، نشست رسانه ای فیلم نگهبان شب با حضور عوامل فیلم و با اجرای حامد مهربانی برگزار گردید.

گزارش نشست رسانه ای فیلم نگهبان شب

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، در هفتمین روز از برگزاری جشنواره و در اولین سانس نشست رسانه ای فیلم نگهبان شب با اجرای حامد مهربانی و با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه ساعت 15 برگزار گردید.

رضا میرکریمی (کارگردان)، تورج الوند (بازیگر)، محسن کیایی (بازیگر)، لاله مرزبان (بازیگر)، علی اکبر اصانلو (بازیگر)، صفورا خوش طینت (بازیگر)، فهمیه هرمزی (بازیگر)، محمد داوودی (نویسنده)، زهرا صمدی (طراح لباس)، سعید حسنلو (طراح صحنه) عوامل حاضر در نشست بودند.

در ابتدای این نشست، رضا میرکریمی، کارگردان گفت: دنیا فیلم نگهبان شب بر نگاه شخصیت اصلی، تجربیات و ادراک او منطبق است. ماجرا های جانبی در فیلم چیز هایی است که شخصیت از آن ها عبور می نماید و هدف اصلی فیلم نیستند و من نمی خواستم به آن ورود کنم.

او در پاسخ به این سوال که چرا فیلم هایی با مضامین سیاسی نمی سازد، بیان نمود: طبیعت کار من این نیست که اظهار نظراتم را به صورت صریح بیان کنم، اما به طور قطع دیدگاه و نظر خود را دارم و فکر می کنم کاری ماندگار است که فکر مخاطب نیز با درک مختص به خود در نتیجه گیری کار نقش داشته باشد.

میرکریمی ادامه داد: به نظر من ریتم فیلم کشدار نبود. درباره شکایتی هم که از گردش 360 به دور دنیا نموده بودم فکر می کنم بهتر است که فضای جلسه را به این سمت نبریم. من از گرافیک وارد سینما شدم و کنترل فضای بصری فیلم در طراحی میزانسن ها برایم اهمیت ویژه ای دارد.

او ادامه داد: این ایده نعل به نعل از جایی نیامده است، اما فکر می کنم کاراکترها، شخصیت و فضا های قصه به شدت واقعی هستند. من به شخصیت های درون فیلمم احترام می گذارم، حتی بیشتر مواقع با توجه به ویژگی کاراکتر ها در حین فیلمبرداری چیز هایی را تغییر می دهم.

این کارگردان در مورد انتخاب بازیگر برای این فیلم گفت: من در سفر هایی که برای فیلم ها می روم و یا در محافلی که جوانان را می بینم همه علاقه مند به بازیگری هستند. من سایتی را تعریف کردم که علاقه مندان رزومه شان را بفرستند و بعد از آنالیز 13 هزار نفر ثبت نامی، به هزار نفر رسیدیم که تورج الوند در همه مراحل بالا می آمد و درنهایت پذیرفته شد. لاله مرزبان را هم از آن سایت و با توجه به نقش تورج الوند انتخاب کردیم که پیدا کردن او نیز یک ماه طول کشیده بود. برای همکارانم هم من این بانک را معرفی کردم که از آن برای انتخاب بازیگر استفاده نمایند.

لاله مرزبان گفت: کار کردن با رضا میرکریمی برای من جزو یکی از آرزوهایم بود و همین که بعد از آن فرایند یک ماهه انتخاب بازیگر امروز اینجا هستم برای من کافی است و نقشی که می بینید حاصل بازیگردانی بی نقص این کارگردان است.

میرکریمی درباره همکاری با محسن کیایی شرح داد: محسن کیایی برای فیلم من یک نعمت به شمار میرود. در سریال هم گناه که بازی ایشان را دیدم در دل آرزو کردم که با او همکاری داشته باشم. فکر می کنم که محسن کیایی نیز برای حضور در این فیلم ریسک کرد، چون همراهی با بازیگران ناشناخته می تواند کاری سخت باشد.

محسن کیایی گفت: در کارنامه هر بازیگری کار کردن با کارگردانان بزرگی مثل رضا میرکریمی افتخار بزرگی است. او راهنمایی بازیگری فوق العاده ای دارد. باید بگویم همه بازیگران این فیلم قبلا بازیگر بودند. او در ابتدا زبان کردی یاد گرفت و بعد دوباره به خواست آقای میرکریمی به این لهجه تازه رسید.

فهیمه هرمزی دیگر بازیگر زن این فیلم اظهار کرد: سادگی و بی آلایش بودن شخصیت برای من بسیار مجذوب کننده بود. ضمن این که یاد گرفتن لهجه کرمانی نیز برایم بسیار مجذوب کننده بود.

تورج الوند گفت: این فیلم برای من پنجمین فیلمی بود که نزد محمد عسگری تست می دادم. در چهار فیلم قبلی پذیرفته نشده بودم، اما در فرایند این کار دیدم او کسی است که به درستی پای بازیگر کار می ایستد. من مطمئن بودم که، چون رضا میرکریمی کارگردان کار است حتما نقش من خوب از آب درمی آید.

مرزبان گفت: جزئیاتی که رضا میرکریمی هنگام بازیگری از ما می خواست شاکله نقش ما را به خوبی شکل داد.

میرکریمی هم چنین اضافه نمود: باید از ویشکا آسایش تشکر کنم بابت بازی افتخاری که در فیلم داشتند. برای نقش کیومرث پوراحمد هم باید بگویم که در ابتدا قرار بود بازیگر نقش ایشان را بازی کند. اما او از پس کار برنیامد و درست روز فیلمبرداری من یاد کیومرث پوراحمد افتادم و با او تماس گرفتم.

او گفت: دنیا هر اثر مناسبات مخصوص به خود را دارد و نمی توان تعریف دقیقی برای تند و کند بودن ریتم ارائه داد.

کیایی گفت: به نظر من ایفای نقش این کاراکتر که نقشی خاکستری دارد و لایه های بسیاری در شخصیت ها به چشم می آید باید بگویم ایفای این نقش برایم سخت بود.

محمد داودی گفت: این فیلم ساختاری خرده پی رنگ وار دارد و باید بگویم که چنین فیلمی با الکو های ثابتی که در بسیاری از آثار سینمایی دارند، فرق دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گزارش نشست رسانه ای فیلم نگهبان شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نشست رسانه ای فیلم نگهبان شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید