کدام ایرلاین بیشترین تاخیر پروازی را دارد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، میانه زمان تاخیر پرواز های تاخیردار از سوی شرکت های هواپیمایی داخلی در آذر ماه، به 81 دقیقه رسیده و 34 درصد پرواز ها را شامل می گردد که نسبت به آمار 29 درصدی پرواز ها در مهر افزایش یافته است.

کدام ایرلاین بیشترین تاخیر پروازی را دارد؟

به گزارش ایسنا، براساس گزارش منتشرشده به وسیله مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کل پرواز های فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت این شرکت در آذر ماه 1401 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست هفت درصد، در اعزام و پذیرش مسافر پنج درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 10 درصد کاهش داشته است.

پرواز های داخلی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آذر ماه 1401 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 9 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر شش درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 11 درصد کاهش داشته است. در عین حال پرواز های بین المللی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آذر ماه 1401 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 20 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد افزایش و ارسال و پذیرش بار و پست 9 درصد کاهش داشته است.

افزایش اعزام و پذیرش مسافر نسبت به آبان ماه 1401

کل پرواز های فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آذر ماه 1401 نسبت به ماه گذشته (آبان ماه) در نشست و برخاست 1 درصد و در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست سه درصد افزایش داشته است.

پرواز های داخلی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آذر ماه 1401 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 1 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 1 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 4 درصد افزایش داشته است. بعلاوه پرواز های بین المللی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آذرماه 1401 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 1 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 1 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 3 درصد افزایش داشته است.

بعلاوه پرواز های داخلی 94 درصد از کل نشست و برخاست پرواز های مسافری را اختصاص داده اند که حدود 94 درصد اعزام و پذیرش مسافر و 87 درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می گردد.

در آذر ماه 1401 حداقل80 درصد نشست و برخاست کل پرواز ها به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، کرمان و خلیج فارس (عسلویه) صورت گرفته است. بعلاوه حداقل 80 درصد نشست و برخاست پرواز های داخلی به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کرمان و خلیج فارس (عسلویه) صورت گرفته است. حداقل 80 درصد نشست و برخاست پرواز های بین المللی نیز در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز صورت گرفته است.

در آذرماه سال 1401 مسیر مهرآباد به مشهد با تعداد 756 پرواز، پرترددترین مسیر در پرواز های داخلی بوده و مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز و اصفهان بیشترین نشست و برخاست داخلی را داشتند و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده، بعلاوه مسیر نجف به مشهد با تعداد 127 پرواز، پرترددترین مسیر در پرواز های بین المللی بوده و و بیشترین نشست و برخاست پرواز های بین المللی در فرودگاه های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، لارستان و بندرعباس صورت گرفته و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.

بعلاوه در 24 ساعت شبانه روز، اوج پرواز ها ساعت هشت صبح و در روز های هفته، اوج پرواز ها در روز های شنبه و چهارشنبه بوده است.

پرواز های تاخیردار، یک درصد افزایش یافت

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه ها، نام 20 شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در آذر ماه سال 1401، مجموعا 13 هزار و 979 پرواز را انجام داده اند و 4688 پرواز با تاخیر های بیشتر از 30 دقیقه داشته اند و مقدار تاخیر پرواز های خروجی تاخیردار، 381 هزار و 260 دقیقه معادل 6354 ساعت و 264 روز بوده که 34 درصد پرواز ها را شامل می گردد و در مقایسه با آبان ماه 1401، با 13 هزار و 718 پرواز خروجی و 4560 پرواز خروجی تاخیردار که 33 درصد پرواز ها را شامل می شد، یک درصد افزایش یافته است.

میانه زمان تاخیر پرواز های تاخیردار در آبان ماه 81 دقیقه بود و این رقم در آذرماه هم 81 دقیقه بود و در عین حال تنها آتا ایر، میانه پرواز های تاخیردارش بیش تر از 100 دقیقه (107دقیقه) بود.

بعلاوه شرکت های هواپیمایی آتا ایر و چابهار ایر به ترتیب با 56 و 47 درصد و شرکت های هواپیمایی آساجت و ماهان به ترتیب با 10 و 11 درصد در پرواز های برنامه ای مسافری، بیشترین و کمترین درصد تأخیرات را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی آساجت و ماهان برترین عملکرد را داشته اند.

در عین حال شرکت های هواپیمایی قشم ایر، زاگرس به ترتیب با 8 و 6 درصد افزایش و شرکت های هواپیمایی پویا ایر، چابهار ایر، وارش به ترتیب با 9، 9 و 5 درصد کاهش در پرواز های برنامه ای مسافری، بیشترین و کمترین تغییر درصد پرواز های تأخیردار را دارند به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی پویا ایر، چابهار ایر و وارش برترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته است.

منبع: فرارو

به "کدام ایرلاین بیشترین تاخیر پروازی را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ایرلاین بیشترین تاخیر پروازی را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید