کارخانه ها بی کارگر ماندند؟ ، کارگران با این حقوق کار نمی نمایند

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، تسنیم نوشت: هادی ابوی دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر شغل هست، اما شاغل نیست گفت: متأسفانه به دلایلی مانند حقوق کم، نیروی کار تمایلی به کار کردن ندارد. بار ها از سوی کارفرما درخواست نیرو داده اند، اما نیروی کار قبول نمی کند.

کارخانه ها بی کارگر ماندند؟ ، کارگران با این حقوق کار نمی نمایند

وی ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان تمایل دارند که حقوقی بالاتر از حقوق وزارت کار را پرداخت نمایند، اما نیروی کار جذب نمایند. نیروی کار با تغییرات در بازار کار ترجیح می دهد که به سمت مشاغل نوین مانند مشاغل مجازی و اینترنتی برود. نیروی کار تحصیل نموده ما در راستای فرهنگ کار متأسفانه حاضر به فعالیت در خط فراوری کارخانه ها نیستند؛ ترجیح می دهند با دانش خود در مشاغلی که عایدی بیشتر دارد مشغول کار شوند. به همین علت شرایط عرضه و تقاضای نیروی کار نسبت به گذشته تغییر نموده است.

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور اعلام کرد: باید فرهنگ کار اصلاح گردد. در حال حاضر جوانان به فکر این هستند که عایدی بیشتری داشته باشند، به همین علت حاضر به اینکه سر ساعت معین تحت قوانین و ضوابط معین مشغول کار شوند نیستند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اضافه کرد: در حال حاضر منظور از کار بهتر این نیست که کارگر استراحت بیشتر داشته باشد و جایگاه کاری اش بالاتر باشد، بلکه بیشترین بحث کارگر عایدی است. یعنی عایدی کارگر به گونه ای باشد که بتواند زندگی اش را تأمین کند. اصلاح برخی موارد از تأمین اجتماعی و قانون کار در بهبود فرآیند کار مهم است.

وی ادامه داد: درحال حاضر مشاهده می کنیم که کارفرمایان شغل را ایجاد نموده اند، اما نیروی کاری برای شغل وجود ندارد، این شغل برگرفته از معیشت است. معیشت کارگران باید واقعی دیده گردد. واقعیت جامعه این است که هزینه سبد معاش کارگر حدود 15 تا 16 میلیون تومان است. از آنجایی که چنین عایدیی برای یک کارگر در یک شغل دیده نمی گردد، به صورت اجباری کارگر مجبور است مدام در پی شغلی باشد که عایدی بهتری داشته باشد.

منبع: فرارو

به "کارخانه ها بی کارگر ماندند؟ ، کارگران با این حقوق کار نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه ها بی کارگر ماندند؟ ، کارگران با این حقوق کار نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید