هشدار چین به جدایی طلبان تایوان: از خطوط قرمز ما عبور نکنید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مقامات چین به نیروهای جدایی طلب تایوان هشدار داده اند درصورت ادامه کوشش های تحریک آمیز با واکنش قاطعانه و جدی پکن روبرو خواهند شد.

هشدار چین به جدایی طلبان تایوان: از خطوط قرمز ما عبور نکنید

به گزارش گروه بین الملل گردش 360 به دور دنیا به نقل از رویترز، سخنگوی دفتر امور تایوان چین در یک جلسه توجیهی رسانه ای هشدار داد که در صورت ادامه کوشش های این جزیره برای حرکت به سمت جدایی از چین، با اقدامات قاطعانه پکن روبرو خواهد شد.

ما ژیائوگوانگ با تاکید بر اینکه اقدامات تحریک آمیز تایوان و مداخلات خارجی میتواند در سال آینده میلادی تشدید یابد گفت : اگر نیروهای جدایی طلب در تایوان در پی تحریک با هدف جدایی، استفاده از زور و حتی عبور از هر خط قرمزی باشند ما مجبور به به کارگیری اقدامات جدی خواهیم شد.

تایوان به یک عامل مهم و کلیدی در تنش میان آمریکا و چین تبدیل شده و باوجود عدم رابطه دیپلماتیک بین آمریکا و این جزیره، واشنگتن از حمایت مالی و تسلیحاتی تایوان برای تحت فشار قرار دادن هرچه بیشتر چین دست برنداشته است.

ما گفت تحریک به وسیله نیروهای جدایی طلب و مداخله نیروهای خارجی میتواند در ماه های آینده شدیدتر و پیچیده تر گردد.

تنش های سیاسی و نظامی بین چین و تایوان طی هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است. تایوان مدعی شده است که چین میخواهد به زودی این منطقه را اشغال کند. چین نیز تایوان را بخش جدایی ناپذیر از سرزمین اصلی می داند.

آمریکا بارها از چین خواسته است تا به فشارهای سیاسی، دیپلماتیک و مالی علیه تایوان خاتمه دهد.

آمریکا از سال 1949 میلادی تا به امروز حمایت های گسترده ای از تایوان به عمل آورده و روابط خاص و ویژه ای با این کشور داشته است. البته ایالات متحده بر اساس توافقنامه هایی که در سال 1979 با دولت چین امضا کرد، هیچ گونه رابطه رسمی و دیپلماتیک با تایوان برقرار نکرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار چین به جدایی طلبان تایوان: از خطوط قرمز ما عبور نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به جدایی طلبان تایوان: از خطوط قرمز ما عبور نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید