حضور نماینده آمریکا در مراسم سالگرد درگیری تایوان با چین

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، نماینده آمریکا در تایوان امروز در اقدامی تحریک آمیز در مراسم سالگرد درگیری نیرو های این منطقه با چین حضور پیدا کرد.

حضور نماینده آمریکا در مراسم سالگرد درگیری تایوان با چین

به نقل از رویترز، در میان افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن، نماینده آمریکا در تایوان در اقدامی تحریک آمیز امروز در مراسم سالگرد مهم ترین و آخرین درگیری نیرو های تایوانی با چین حضور یافت.

در این مراسم که در جزیره کیمن که در چند کیلومتری چین قرار گرفته است برگزار شد، رئیس جمهور تایوان در یادبود شصت و دومین سالگرد این نبرد دسته گلی را اهدا کرد و سرتعظیم فرود آورد. برنت کریستینسن رئیس انستیوی آمریکایی در تایوان و نماینده تام الاختیار آمریکا در این جزیره، نیز برای ادعای احترام و نمایش نمادین حمات واشنگتن از تایوان در پشت سر رئیس جمهور ایستاد. او همچین برای گرامی داشتن یاد دو مامور نظامی آمریکایی که در درگیری مذکور جان باختند دو حلقه گل تقدیم کرد.

کریستینسن در این مراسم گفت: یادبود هایی از این دست به ما یادآوری می کند که همکاری های امنیتی آمریکا و تایوان یک تاریخ طولانی دارد که نمونه ای از دوستی و پیشرفت واقعی است.

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز از این نماینده آمریکا به خاطر شرکت در این مراسم تشکر کرد. با این حال دفتر امور تایوان چین هنوز از اظهار نظر در این باره اجتناب کرده است.

آمریکا هیچ ارتباط رسمی با تایوان ندارد، اما بزرگترین تامین کننده تسلیحات آن است. دولت ترامپ تقویت روابط با تایوان را در اولویت خود قرار داده، که این موضوع خشم پکن را برانگیخته است.

روابط چین و آمریکا در چند وقت اخیر به دلایل متعدد در بالاترین سطح تنش قرار گرفته است. از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا به دلیل سیاست های اقتصادی خاصی که در پیش گرفته است جنگ اقتصادی بزرگی میان دو کشور در گرفته از سوی دیگر موضوع همه گیری کرونا درگیری های آن ها را افزایش داده است. ، باشگاه گردش 360 به دور دنیا

منبع: ایران آنلاین

به "حضور نماینده آمریکا در مراسم سالگرد درگیری تایوان با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نماینده آمریکا در مراسم سالگرد درگیری تایوان با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید