هزینه سفر به دامغان چقدر است؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، دامغان از جمله شهرهای تاریخی است که هزینه سفر به آن، با توجه به حجم بالای اماکن تاریخی جهت بازدید، بسیار به صرفه خواهد بود.

هزینه سفر به دامغان چقدر است؟

دامغان از جمله شهرستان های استان سمنان است که علی رغم داشتن اماکن تاریخی بسیار زیاد، در حوزه گردشگری کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این در حالی است که یک سفر سه روزه به دامغان، نه تنها معادل یک روز سفر به شهری مانند اصفهان هزینه خواهد داشت، بلکه بازدید از آثار تاریخی این شهر نیز می تواند دیدی از اعصار متفاوت تاریخ ایران به بازدیدکننده ارائه دهد. هزینه سفر به دامغان با توجه به نرخ هتل، رستوران، بازدید از تماشای ها و حمل و نقل، در ارازن ترین و گران ترین حالت ممکن تفاوت چندانی نخواهد داشت، و تنها تفاوت در این سفر، دانش، خاطره و اطلاعاتی است که هر شخص از بازدید اماکن تاریخی به همراه خود خواهد آورد.

هزینه سفر به دامغان

از تهران تا دامغان در حدود 350 کیلومتر راه است که طی کردن این جهت با خودروی شخصی، در حدود 4 ساعت و نیم به طول می انجامد. برترین و کوتاه ترین جاده بین این دو شهر، جهتی است که از گرمسار و سمنان می گذرد، و هزینه طی کردن مسافت این جاده در حدود 45 هزار تومان خواهد شد.

اگر تمایل داشته باشید تا این جهت را از طریق اتوبوس طی کنید، هزینه بلیت شما از 18 هزار تومان تا 22 هزار تومان متغیر خواهد بود.

برای سفر از تهران به دامغان، شما بعلاوه می توانید از قطار بهره ببرید. جهت ریلی محدوده دامغان دارای ایستگاه های سرخده، دامغان، زرین، هفتخوان، لارستان، بنوار و امروان است و هزینه بلیت آن از 20 هزار تومان تا 40 هزار تومان متغیر است.

میانه هزینه اقامت در دامغان

با توجه به وسعت دامغان، این شهر دارای سه هتل است که میانه هزینه یک شب اقامت در آنها در حدود 200 هزار تومان (به ازای دو نفر) خواهد شد. شما می توانید با رزرو اینترنتی هتل خود، در هزینه های این بخش صرفه جویی کنید.

میانه هزینه خورد و خوراک در دامغان

شهر دامغان دارای رستوران های متنوعی است که می توانند برای سلیقه ها و ذائقه های متفاوت، بسیار مناسب باشند. هزینه هر وعده غذا در رستوران های دامغان از 15 هزار تومان تا 25 هزار تومان به ازای هر نفر متغیر است. گفتنی است که این هزینه با سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل در دامغان

شما می توانید در شهر دامغان، از طریق تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری، جهتهای مورد نظر خود را طی نمایید. در این شهر، هزینه هر جهت از طریق تاکسی از هزار تومان تا 2 هزار تومان متغیر خواهد بود، که این هزینه در صورت استفاده از اتوبوس، کاهش خواهد یافت.

هزینه بازدید از تماشای های دامغان

شهر دامغان دارای اماکن تاریخی فراوانی است که بازدید از آنها، می تواند تجربه ای خاطره انگیز را برای شما رقم زند، علاوه بر آن، در صورت به همراه داشتن خودروی شخصی یا استفاده از تاکسی های کرایه، می توانید از طبیعت بیرون شهر، مانند دریاچه نمک یا تپه های مریخی نیز تماشا کنید. هزینه بازدید از اماکن تاریخی این شهر از 2 هزار تومان تا 10 هزار تومان متغیر است.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در دامغان

با توجه به نرخ های ارائه شده برای هر بخش در شهر دامغان، هزینه یک روز سفر به این شهر از 400 هزار تومان (مقرون به صرفه ترین حالت با احتساب بلیت اتوبوس رفت و برگشت) تا 500 هزار تومان (گران ترین حالت با احتساب بلیت قطار رفت و برگشت) متغیر است.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در دامغان

در صورتی که تمایل داشته باشید تا سفری سه روزه به دامغان داشته باشید، این سفر در ارازان ترین حالت ممکن در حدود یک میلیون تومان (با احتساب بلیت اتوبوس رفت و برگشت) هزینه خواهد داشت. در صورت بازدید از مکان های تماشای بیشتر و استفاده از رستوان های گران قیمت تر، هزینه سفر شما در گران ترین حالت در حدود یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد شد. به یاد داشته باشید در سفر به دامغان، بودجه لازم برای خرید سوغات این شهر را نیز به همراه داشته باشید.

منبع عکس: گوگل مپ، ایرنا

منبع: کجارو / IRANHOTELONLINE / samtik.com / pws0.rai.ir / payaneh.ir / google.com

به "هزینه سفر به دامغان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به دامغان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید