ناسا مجذوب اختراع استرالیایی ها شد، هموار شدن راه سفر به مریخ

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، شرکت استرالیایی ال آی اس انرژی که باتری حاوی نانولوله نیترید بور فراوری می نماید، اعلام نمود: باتری های این شرکت به علت محافظت در برابر اشعه، سبک بودن و کارایی بالا مورد توجه ناسا قرار گرفته است. از این باتری ها قرار است در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده گردد.

ناسا مجذوب اختراع استرالیایی ها شد، هموار شدن راه سفر به مریخ

به گزارش ایرنا، باتری های لیتیوم یون بخش اصلی انرژی مورد احتیاج دنیای دیجیتال ما را تأمین می نمایند، اما این انرژی بدون تأثیر منفی بر محیط زیست ایجاد نمی گردد.

کارشناسان شرکت ال آی اس انرژی (Li-S Energy Ltd) مستقر در استرالیا بیان کردند که باتری نوآورانه ای را فراوری کردند که در آن قرار است یون های لیتیوم با لیتیوم-سولفور جایگزین گردد. نتیجه کار، باتری تمیزتر، سبک وزن تر و با ظرفیت بیشتر نسبت به گزینه های دیگر است.

در مقایسه با سلول های لیتیوم یون فعلی، چگالی انرژی گرانشی و چگالی انرژی حجمی این باتری نو تقریباً 2 برابر بیشتر است. گفته می گردد سلول باتری ال آی اس انرژی، چگالی انرژی حجمی 540 WH/L، چگالی انرژی گرانشی بیش از 400 WH/kg و ایمنی بالا را با استفاده از یک الکترولیت با اشتعال پایین ارائه می دهد.

این شرکت ادعا می نماید که سلول های باتری ال آی اس انرژی درحال حاضر به میزان باتری های لیتیم یون موجود هستند اما نیمی از وزن آنها را دارند. سلول های 20 لایه از فناوری LI-Nanomesh ثبت شده ال آی اس انرژی استفاده می نمایند و نانولوله های نیترید بور (BNNTS) را در ساخت سلول قرار می دهند تا رشد دندریت را کاهش داده و ایمنی و عمر چرخه را بهبود بخشند.

سلول های آزمایشی عملکرد پایدار بیش از 1000 چرخه شارژ و تخلیه را نشان داده اند در حالی که ظرفیت تقریباً سه برابری یک سلول معمولی لیتیوم یون را حفظ می نمایند.

استفاده از نانولوله ها موجب تاثیر مثبت روی هر سه چالش فوق شده است و باعث عملکرد مطلوب بین لیتیوم و گوگرد را در یک دستگاه ذخیره انرژی شده است.

این شرکت قرار است به ناسا یاری کند تا انسان ها را در مریخ مستقر کند. برای کار روی زمین نیز این شرکت روی استفاده از باتری برای پرواز تمرکز دارد که قرار است از این باتری ها در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده گردد، جایی که آنها انتظار دارند بازار تا سال 2035 بیش از 32 میلیارد دلار در سال باشد.

لی فینیار مدیر اجرایی شرکت ال آی اس انرژی در بیانیه مطبوعاتی بیان کرد: توسعه این سلول های باتری نو اعتبارسنجی دیگری از قدرت تیم علمی و فنی ما است.

منبع: فرارو

به "ناسا مجذوب اختراع استرالیایی ها شد، هموار شدن راه سفر به مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا مجذوب اختراع استرالیایی ها شد، هموار شدن راه سفر به مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید