معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری لیون

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ایسکانیوز/ این خبر پیرامون معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری لیون برای شما مخاطبان گرامی نوشته شده است.

معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری لیون

کلیسای نوتردام دی فوویه

کلیسای نوتردام دی فوویه (Basilica of Notre-Dame de Fourvière) یکی از منحصربفردترین کلیساهای فرانسه است که در اواخر قرن 19 بر فراز تپه نیایش بنا شد. سبک معماری این کلیسا با طراحی پیر بوسان، بسیار منحصربفرد و دارای سبک بیزانس و رومانسک است. علاوه بر چهار برجی که در اطراف این کلیسا نهاده شده است، یک برج ناقوس با مجسمه ای طلایی از مریم مقدس هم بچشم می خورد. محراب کلیسا با موزاییک و شیشه های رنگی تزئین شده است. کلیسای نوتردام دی فوویه در قدیمی ترین منطقه شهر نهاده شده است. بازدیدنمایندگان می توانند از قسمت موزه هنرهای مذهبی تماشا نمایند و در بالای برج شمالی خاطره بازدید از این کلیسا را ثبت نمایند.

کلیسای جامع سنت جان باتیست

کلیسای جامع سنت جان باتیست (Primatiale Cathédrale Saint-Jean Baptiste) در مرکز منطقه ویوکس لیون نهاده شده است. این کلیسا بین قرنهای 12 تا 15 میلادی ساخته شد و ساخت آن بیش از 300 سال طول کشید که تغییرات هر دوره در معماری آن کاملا مشهود است. شیشه های رنگی پنجره ها و صلیب هایی که در اطراف کلیسا بکار رفته، متعلق به قرن 13 یا 14 میلادی است. ساعت نجومی قرن 14 که در این کلیسا نهاده شده است، یکی از دستاوردهای مهم فناوری در زمان خود بوده است. کلیسای جامع لیون در دهه 1800 میلادی بازسازی شد و ساختمانی بر جامانده از قرن چهارم را شامل می گردد که قبل از ساخت کلیسای جامع در این مکان وجود داشته است. باغ باستان شناسی یکی از تماشای های اطراف این کلیسا است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

موزه هنرهای زیبا

در سال 1803 موزه هنرهای زیبای لیون (Musée des Beaux-Arts de Lyon) در صومعه ای متعلق به سال 1600 میلادی افتتاح شد و در سال 1990 بطور کامل مورد بازسازی نهاده شد. موزه هنرهای زیبای لیون 70 اتاق دارد که در فضای این اتاق ها نقاشی های بر جامانده از قرن 14 تا 20 میلادی، مجسمه ها و نمایشگاه های هنر مصری و شرقی را میتوان دید. در موزه هنرهای زیبای لیون می توانید از تماشای آثار هنرمندان مشهور فرانسوی از جمله ادگار دگا، ون گوگ، رنوآر، سزان، ال گروکو، کانالتو، پیکاسو، مکس ارنست و فرانسیس بیکن لذت ببرید. براساس مقاله معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری لیون باید بدانید که حدود 600 اثر مصری هم در قسمت باستانی این موزه به نمایش گذاشته شده است.

تئاتر رومی فورویر

تئاتر رومی فورویر (Theatres Romains de Fourviere) قدیمی ترین تئاتر در فرانسه است که به دستور آگوستوس از 17 تا 15 پیش از میلاد ساخته شد و در دوران هاردیانوس توسعه یافت. این تئاتر در نزدیکی تپه فورویر که در زمان سلطنت رومی مرکز شهر بود، بنا شده است. گالری های پلکانی، کف پوش تزئین شده و پایه های صحنه ای بزرگ در این تئاتر دیده می گردد.

موزه باستان شناسی لیون

موزه باستان شناسی لیون که با عنوان موزه تمدن گالو رومی لیون (Gallo-Roman Museum of Lyon-Fourvière) هم شناخته می گردد، در دامنه کوه و در نزدیکی تئاتر رومی نهاده شده است. در این موزه فوق العاده، آثاری از دوران گالو رومی از جمله گلدان، سنگ قبر، موزاییک، مجسمه، سکه و سرامیک به نمایش گذاشته شده است. موزه باستان شناسی لیون به خاطر وسعت و تنوع آثارش شناخته شده است. از برجسته ترین آثار این موزه می توان به تندیس بزرگ هرکول، آثار سنگی تزئینی از حمام های باستانی و 100 مترمربع موزاییک باشکوه با طرح هایی از خدای دریاها اشاره نمود.

پارک دو لا تت دو

پارک دو لا تت دو (Parc de la Tête dOr)، بزرگترین پارک شهری در فرانسه و مکانی محبوب برای خانواده ها، ورزش و دوچرخه سواری است. بسیاری از جاذبه های این پارک از جمله چرخ فلک، یک باغ وحش کوچک، قطار مینیاتوری و تئاتر عروسکی، مخصوص بچه ها است و امکانات ورزشی متنوعی هم در آن وجود دارد. قایق سواری در دریاچه، پیکنیک و گردش درکنار آب و تماشای منظره ها زیبا از جمله کارهایی است که میتوان در این پارک انجام داد. از دیگر تماشای های این پارک باغ جاردن بوتانیکو، گلخانه ای زیبا متعلق به قرن 19 است که طیف گسترده ای از گیاهان گرجهتی از جمله کاملیا، گیاهان گوشتخوار و نیلوفر آبی جنگلهای آمازون در آن بچشم می خورد.

ترابول

ترابول (Traboules) به کوچه های باریک و سرپوشیده ای گفته می گردد که تجار ابریشم به منظور محافظت از پارچه های ظریف در مقابل تغییرات آب و هوایی و کوتاه شدن جهت آنها را ساختند. منطقه ویوکس لیون دارای یکی از طولانی ترین ترابول های شهر است که از محله سنت جان آغاز می گردد و تا محله دو بوف ادامه دارد. در جنگ جهانی دوم، مردم با استفاده از این معابر مخفی از حمله نازی ها فرار می کردند. امروزه، بیشتر ترابول های لیون تحت مالکیت خصوصی هستند و از آنها به عنوان ورودی آپارتمان ها استفاده می گردد. با این حال، بازدیدنمایندگان می توانند در ساعات روز با فشردن دکمه خدمات در نزدیکی در ترابول، از چندین ترابول در منطقه ویوکس لیون تماشا نمایند.

منبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری لیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری لیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید