مسئله ای برای تأیید کد دارو ها در سامانه نسخه الکترونیک نداریم

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت براساس کُدهای اعلامی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سامانه نسخه الکترونیک، اقلام دارویی بیماران را تأیید می کند و مسئله ای در این زمینه نداریم.

مسئله ای برای تأیید کد دارو ها در سامانه نسخه الکترونیک نداریم

به گزارش خبرگزاری گردش 360 به دور دنیا، دکتر محمد مهدی ناصحی افزود: براساس قانون از اول دی باید ما فقط به نسخ الکترونیک خدمات بیمه ای را پرداخت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر 80 درصد نسخ به صورت الکترونیک پوشش داده می شود و در برخی استان ها به 100 درصد هم رسیده است و در 9 استان هم بالای 90 درصد نسخ به صورت الکترونیک پرداخت می شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این که آنچه وظایف سازمان بیمه سلامت بود از فراهم کردن زیرساخت ها به صورت کامل اجرا شده است، ادامه داد: سامانه و نرم افزار مربوط به نسخه الکترونیک را در اختیار ذینفعان قرار دادیم و بخشی دیگر مربوط به مطب ها و پزشکان است که باید سامانه را راه اندازی کنند و به آن متصل شوند.

دکتر ناصحی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از مشکل برای مردم و ارائه دهندگان خدمت درصدی از نسخ هنوز پس از یکم دی هم به صورت کاغذی پذیرش شوند، ادامه داد: در مواردی که قطعی برق یا اینترنت ممکن است رخ دهد می توان از نسخ کاغذی استفاده کرد تا مسئله ای پیش نیاید.

رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: این طرح کمک بسیار زیادی در ساماندهی منابع و مصارف می کند و با آزاد شدن آن به اجرای درست این طرح کمک خواهد شد.

دکتر ناصحی با اشاره به اینکه زیرساخت ما در طرف های قرارداد هماهنگ شده است افزود: آن ها که طرف قرارداد بیمه سلامت نیستند مربوط به سازمان نظام پزشکی است که این زیرساخت ها را برای آن ها ایجاد کند و اگر نظری داده می شود مربوط به غیر طرف قرارداد های ماست و کسانی که از نبود زیرساخت حرف می زنند قطعاً قوانین این طرح را نمی دانند.

به گزارش خبرگزاری گردش 360 به دور دنیا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: بیمه سلامت براساس کد های اعلامی وزارت بهداشت و برنامه ریزی ها دارو ها را در سامانه تأیید می کند و ما در این زمینه مسئله ای نداریم و محدودیتی در تأیید دارد در نسخه الکترونیک نداریم مگر سامانه تی تک این محدودیت را ایجاد کند، چون ما تابع قواعدی هستیم که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سامانه اعلام می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مسئله ای برای تأیید کد دارو ها در سامانه نسخه الکترونیک نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله ای برای تأیید کد دارو ها در سامانه نسخه الکترونیک نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید