مسی و رونالدو؛ بله! اعجوبه ها هم تمام می شوند

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، روزنامه شهفرایند: سال 2018 بود که لوکا مودریچ با درخشش در ترکیب رئال مادرید و همچنین تیم ملی کرواسی توانست به دو قطبی رونالدو و مسی در کسب توپ طلای جهان بعد از یک دهه خاتمه دهد. از همان سال تعیین بود که با توجه به بالارفتن سن این ابرستاره های فوتبال جهان باید به تدریج شاهد نزولی شدن فرایند درخشش آن ها باشیم؛ پیش بینی که البته لیونل مسی با تصاحب توپ طلای سال 2019 جهان آن را به هم ریخت، اما در سال 2020 با افول عجیب این دو فوق ستاره تعیین شد که جهانی فوتبال باید به دنبال شناسایی ستاره های جدیدی باشد؛ نه دیگر رونالدو یک تنه می تواند تیمش را پیروز میدان کند و نه لیونل مسی بازیکنی است که حداقل جلوی تحقیر بارسا را جلوی بایرن بگیرد.

مسی و رونالدو؛ بله! اعجوبه ها هم تمام می شوند

سال کابوس وار مسی

سال 2020 برای لیونل مسی با توجه به از دست رفتن قهرمانی در لالیگا و حذف زودهنگام در لیگ قهرمانان اروپا آن هم با شکست 8 گله برابر بایرن سالی کابوس وار قلمداد می شود. این فوق ستاره آرژانتینی که با 25 گل توانست عنوان آقای گلی لالیگا را به دست بیاورد، خوب می داند که این عنوان به هیچ وجه برای کسب توپ طلای دنیا در پایان سال جاری میلادی کافی نیست.

بازی های ملی هم که با توجه به شیوع کرونا تعطیل بوده؛ اگر چه مسی هیچ وقت به علت درخشش در تیم ملی آرژانتین صاحب توپ طلا نشده است. افت عجیب مسی و آمار ضعیفی که او در بازی با بایرن از خود ثبت کرده بود، شایعات را این روز ها پیرامون جدایی او از بارسلونا افزایش داده است. مسی شاید با 33 سال و 6 توپ طلا نیاز به یک شوک جدید برای درخشش در سال های پایانی فوتبال خود دارد و آن هم جدایی از بارسلوناست.

فرایند نزولی رونالدو بعد از جدایی از رئال

کریستیانو رونالدو دو فصلی است که تصمیم به جدایی از رئال گرفته و در ترکیب یوونتوس به میدان می رود. شاید از همان ابتدا می شد پیش بینی کرد که فوق ستاره پرتغالی ریسک بزرگی را متحمل شده و درصد افت او در یوونتوس بالاست. در حالی که رئال مادرید در این فصل با زیدان احیا شد و توانست بار دیگر در لالیگا به قهرمانی برسد، بدون شک قهرمانی یوونتوس با رونالدو اصلا اتفاق ویژه ای نبود؛ چون برای چندمین سال متوالی تکرار شد.

کریستیانو حتی نتوانست عنوان آقای گلی سری آ را به دست بیاورد تا شانسش به مرور برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن دنیا کاهش یابد. حذف از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی شوک بعدی به CR7 بود که حالا 35 سال دارد و فرصت زیادی برای درخشش خود در دنیای فوتبال نمی بیند. باید دید با توجه به فرایند نزولی رونالدو بعد از جدایی از رئال و دوربودن از توپ طلا در دو سال اخیر، این فوق ستاره پرتغالی ریسک دوباره ای را برای انتقال به یک تیم جدید می پذیرد یا خیر.

ابرستاره ها نزدیک به خط پایان

شاید در هیچ دوره ای از تاریخ فوتبال وجود دو فوق ستاره مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که دائما در ثبت آمار های خیره کننده با هم رقابت داشته باشند، سابقه نداشته است. با این حال باید قبول کنیم که بعد از نزدیک به 12، 13 سال دوره دوقطبی رونالدو-مسی هم به پایان خود نزدیک شده و احتمالا جام دنیای 2022 قطر می تواند پایانی برای این دو ستاره در سطح اول فوتبال دنیا باشد. بعد از آن هم اگر رونالدو و مسی بخواهند به حضور در مستطیل سبز ادامه دهند، احتمالا کشور هایی همچون آمریکا یا حتی چین و قطر را برای سال های پایانی فوتبال خود انتخاب می کنند که درآمدزایی بیشتری داشته باشند و فشار کمتری را تحمل کنند.

رونالدو که فقط 10 گل تا رسیدن به رکورد علی دایی در رده ملی فاصله دارد، فعلا به علت کرونا متوقف شده، اما به نظر می رسد او هر طور شده در سال های پایانی فوتبال خود می خواهد عنوان آقای گلی فوتبال دنیا را در تاریخ از آن خود کند. مسی هم شاید تنها آرزوی باقیمانده اش کسب یک عنوان قهرمانی با آرژانتین در جام دنیای یا حداقل در کوپای آمریکاست.

خبری از ستاره جدید نیست!

با اینکه طبق اعلام فرانس فوتبال در سال 2020 به علت کرونا خبری از اهدای توپ طلا به هیچ بازیکنی نیست، اما فیفا طبق معمول سال های قبل بهترین بازیکن دنیا را انتخاب خواهد کرد. همان طور که نوشتیم لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تقریبا هیچ شانسی برای کسب عنوان بهترین بازیکن دنیا در سال 2020 ندارند، اما اگر از بهترین مربیان و کارشناسان دنیا هم سوال کنیم که در پایان سال جاری میلادی کدام بازیکن می تواند این عنوان را کسب کند، قطعا پاسخ های متفاوتی را خواهیم شنید.

کرونا 4، 5 ماهی فوتبال دنیا را در سال 2020 متوقف کرد و از سویی خبری از بازی های ملی نبود. در بخش باشگاهی هم بیش از همه لیگ قهرمانان اروپا متر و معیار است که حتی در مرحله نیمه نهایی هم بسیار کم ستاره شده است. قطعا بازیکنان لیون و لایپزیگ شانسی برای رسیدن به جمع گردش 360 به دور دنیای دنیا ندارند و در بایرن و پاری سن ژرمن ستاره های بیشتری را شاهد هستیم.

نیمار و امباپه بدون شک این شانس را دارند که با قهرمانی پاریسی ها در لیگ قهرمانان برای نخستین بار خودشان را در رده بندی گردش 360 به دور دنیای فوتبال دنیا بالاتر از مسی و رونالدو ببینند. از سوی دیگر در ترکیب بایرن مونیخ هم ستاره های خط حمله این تیم مثل توماس مولر و به ویژه رابرت لواندوفسکی شانس بالایی برای کسب این عنوان خواهند داشت. با این حال هنوز هیچ بازیکنی نتوانسته خودش را در قامت یک فوق ستاره و به عنوان جانشین بازیکنانی همچون لیونل مسی و رونالدو معرفی کند؛ اتفاقی که باید در چند سال آینده انتظارش را بکشیم.

منبع: برترین ها

به "مسی و رونالدو؛ بله! اعجوبه ها هم تمام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی و رونالدو؛ بله! اعجوبه ها هم تمام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید