محور گفتگوی تلفنی پوتین با مرکل

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خبرنگاران : ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مورد نتایج اجلاس اخیر سران روسیه و آمریکا در ژنو و بعلاوه سالروز شروع جنگ میهنی گفتگو کردند.

محور گفتگوی تلفنی پوتین با مرکل

به گزارش به نقل از ایرنا، پوتین روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با مرکل، به درخواست صدر اعظم آلمان، نتایج اصلی اجلاس روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو را برای وی تشریح کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گزارش داد، ملاقات ولادیمیر پوتین و جو بایدن روز 16 ماه ژوئن در ژنو برگزار گردید و از نتایج اصلی این ملاقات توافق دو طرف برای بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به محل کار خود در مرکز های دو کشور است.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن روز یکشنبه به آمریکا بازگشت و به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه، جان سالیوان سفیر آمریکا که دوم اردیبهشت به درخواست مسکو، روسیه را ترک نموده بود طی دو هفته آینده دوباره به محل کارش در مسکو باز می گردد.

پوتین و مرکل در ادامه مکالمه تلفنی، درخصوص جنگ دوم جهانی با توجه به اینکه امروز هشتادمین سالروز حمله ارتش آلمان نازی به شوروی بود، گفت و گو کردند.

رییس جمهوری روسیه، شرکت مرکل صدر اعظم و فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهوری آلمان در مراسمی برای بزرگداشت یاد قربانیان جنگ دوم جهانی را عالی ارزیابی و از آنها قدردانی کرد.

در گفت و گوی تلفنی یادآورشد که برای سرنوشت اروپا در دوره پساجنگ دوم جهانی، برطرف متقابل خصومت ها و آشتی مردم روسیه و آلمان، نقش کلیدی داشت.

علاوه بر آن تصریح شد که در شرایط کنونی هم امنیت قاره اروپا فقط با کوشش های مشترک ممکن است.

پوتین و مرکل درباره تماس های بعدی دو طرف توافق کردند.

جنگ دوم جهانی از سال 1939میلادی در اروپا شروع شد، اما این جنگ که روس ها از آن به اسم جنگ کبیر میهنی یاد می نمایند از روز 22 ماه ژوئن سال 1941 با حمله نیروهای آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی شروع می گردد.

در تاریخ آمده است نیروهای آلمان نازی ساعت چهار بامداد روز 22 ماه ژوئن با عبور از مرز لهستان در مرز بلاروس به شهر مرزی برست حمله کردند.

روس ها معتقدند در لحظه شروع جنگ، آلمان از امکانات مالی و نظامی کشورهایی که فتح نموده بود، برخوردار بود و جمعیتی برابر با 290 میلیون نفر داشت، در حالی که جمعیت اتحاد جماهیر شوروی 170 میلیون و 600 هزار نفر بود.

اتحاد جماهیر شوروی در جنگ دوم جهانی بیشترین تلفات را متحمل شد و بر اساس اطلاعات روس ها بیش از 27 میلیون نفر از اتباع و سربازان ارتش سرخ این کشور کشته شدند و نیروهای آلمانی تا مدتها چندین منطقه ازجمله اوکراین و بلاروس را تحت اشغال خود داشتند و تا منطقه قفقاز و ولگا (منطقه مرکزی) پیشروی نموده بودند.

منبع: اقتصادنیوز

به "محور گفتگوی تلفنی پوتین با مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محور گفتگوی تلفنی پوتین با مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید