از سرقت هوایی یک روزنامه نگار تا دست نوشته میلیون دلاری انیشتین

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، بسیاری از روزنامه ها از فروش دست نوشته آلبرت انیشتین سخن گفته اند. دست نوشته انیشتین از فرمول نسبیت که به قیمت یک میلیون و 200 هزار دلار، به فروش رسیده است.

از سرقت هوایی یک روزنامه نگار تا دست نوشته میلیون دلاری انیشتین

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیتر ها و سرفصل های رسانه های جهان، مهمترین اخبار جهان را روایت می نماید، مطلب بالا را اسم نموده است.

بعضی اخبار امروز (4 خردادماه) روزنامه های جهان به توضیح زیر است:

- اکونومیست در گزارشی نوشته است: ملی گرایان در ایتالیا فراموش شده اند، اما هنوز هستند. هنوز هیجان نگران کننده از اردوی آن ها در ایتالیا احساس می گردد. بعد از آن که ماریو دراگی پذیرفت نخست وزیر ایتالیا گردد، ایتالیا آهی از سر راحتی کشید. همین که وعده سامان بخشیدن به شرایط مالی را داد، کافی بود.

- فایننشال تایمز هم در گزارشی با اسم سرقت هوایی نوشته است: بلاروس به قصد دستگیری روزنامه نگار معترض، هواپیمای او را بر زمین نشاند. هواپیمایی رایان ایر آن را دزدی هوایی خواند. نخست وزیر یونان هم خواهان برخورد اتحادیه اروپا شد. گیدئون راچمن، تحلیل گر سیاسی نوشته است: گروگان گیری بلاروس، سنت پر خطر جهانی را بنیان گذاشت. اروپا باید با این بی قانونی جهانی برخورد کند. آمریکا و اروپا، این اقدام را حرکتی علیه امنیت هوایی می دانند.

- لوفیگارو در گزارشی با اسم پیروز در غزه نوشته است: در غزه، حماس در میان انبوه ویرانه ها، پیروز جنگ است. برای حفظ این آتش بس شکننده، یاری های جهانی به سرعت سرازیر شدند و بازسازی و بازسازی شروع شده است. جنبش اسلامی در این حرکت، سخت در تکاپو است. منتقدان می گویند باید در پی یافتن راهکار های ماندگار در برابر درگیری های پیش رو، بود.

از حاشیه خبرها:

E=mc 2 فرمول نسبیت؛ دست نوشته این فرمول از آلبرت انیشتین به قیمت یک میلیون و 200 هزار دلار، به فروش رفت. این قیمت، سه برابر قیمتی است که برای این حراج، پیش بینی شده بود.

دست نوشته از یک مجموعه خصوصی به فروش رسید. دست نوشته انیشتین به آلمانی است و برای فیزیکدان لهستانی، لودویک سیلبرستین در 26 اکتبر 1946 نوشته شده است. سیلبرستین، از منتقدان و مخالف بعضی از نظریه های انیشتین بود. دست نوشته را وراث او به حراج گذاشتند. نام خریدار هم فاش نشده است.

منبع: فرارو

به "از سرقت هوایی یک روزنامه نگار تا دست نوشته میلیون دلاری انیشتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرقت هوایی یک روزنامه نگار تا دست نوشته میلیون دلاری انیشتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید