فواید چشمگیر چای سیلان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خواص چای سیلان شامل توانایی آن در کاهش وزن، محافظت در برابر بیماری مزمن، ارتقای سلامت قلب، افزایش سطح انرژی، قدرت بخشیدن به سیستم ایمنی، بهبود ظاهر پوست، متعادل کردن علائم دیابت و جلوگیری از سنگ کلیه می باشد.

فواید چشمگیر چای سیلان

راجع به چای سیلان چه می دانید؟ خواص چای سیلان

از خواص چای سیلان می توان به توانایی آن در یاری به کاهش وزن، حفاظت در برابر بیماری های مزمن،ارتقا سلامت قلب،افزایش سطح انرژی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود ظاهر پوست، تعدیل علائم دیابتی و جلوگیری از سنگ کلیه اشاره نمود.

شاید با نام چای سیلان آشنا نباشید. احتمالا سیلان، نام رسمی سریلانکا تا سال 1972 را نشنیده اید. تولید چای در این کشور بی نظیر است و بالغ بر 1/5میلیارد فروش چای دنیا را دارد. زمین و رطوبت سریلانکا از عوامل اصلی برای کشت چای است.

سه نوع چای سیلان وجود دارد :سیاه، سبز و سفید. شما می توانید چای سیلان را در سراسر دنیا پیدا کنید،اما خیلی ها تصورشان از چای سیلان همان چای سیاه معمول قدیمی است. چای سیاه سیلان رایج ترین نوع است و طعم ملایمی دارد و یادآور میوه مرکبات است.

چای سبز سیلان طعم تیز تری نسبت به چای سیاه دارد و از آنجایی که تولید نشده است بالاترین میزان آنتی اکسیدان را داراست.

و در نهایت چای سفید سیلان گران ترین و کمیاب ترین چایی است که کشت می گردد. تولید آن دستی انجام می گردد و در آفتاب خشک می گردد و طعم شیرین تر و مطبوع تری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

اصولا هر چای که از سریلانکا صادر گردد،چای سیلان نامیده می گردد و در سراسر دنیا بخاطر داشتن مقادیر بالایی پلی فنولیک تحسین می گردد. گفته می گردد چای سیلان بدن را گرم می نماید و نسبت به چای های دیگر موجود در بازار طعم و عطر قوی تری دارد.

ترکیبات فلاونویید، آنتی اکسیدان و پلی فنولیک آن،درمان امراض و دردهای مختلف است و حتی مصرف موضعی آن برای بعضی از ناراحتی ها موثر است.

خواص چای سیلان

در این مقاله نگاهی دقیق تر به خواص چای سیلان خواهیم داشت.
کاهش وزن
یکی از برترین نکات راجع به چای سیلان،توانایی آن در تحریک متابولیسم، و درنتیجه یاری به کاهش وزن است. با تسریع متابولیسم، حتی اگر رژیم خاصی را رعایت نکنید یا تغییری در سبک زندگی خود ایجاد نکنید،بدن شما بطور طبیعی چربی را سریع تر می سوزاند.

یعنی با مصرف صبحگاهی چای سیلان ، متابولیسم بدن شروع به کار نموده و انرژی بیشتری برای فعالیت های بیشتر خواهید داشت و متعاقبا کالری بیشتری می سوزانید.

تقویت ایمنی
چای سیلان به ارتقا سلامت بدن یاری می نماید. مصرف آن مدت پاسخ سیستم ایمنی به پاتوژن ها و عوامل خارجی را بیشتر می نماید و بدن آمادگی بهتری برای مبارزه با بیماری ها پیدا می نماید.

بعلاوه آنتی اکسیدان های موجود در چای سیلان از استرس اکسیداتیو و رادیکالهای آزاد بدن کم می نماید و موجب تمرکز سیستم ایمنی بر عوامل مهم تر می گردد. برای مثال سیستم ایمنی فرصت بیشتری برای حفاظت بدن در برابر عفونت ها پیدا می نماید.

حفاظت از قلب
چای سیلان میزان قابل توجهی پتاسیم دارد که از عناصر حیاتی سلامت قلب است. پتاسیم همچون یک منبسط نماینده عمل می نماید. بدین معنا که از فشار رگ ها می کاهد و فشارخون به حالت نرمال می رسد و از فشار وارد بر قلب کاسته می گردد.

اگر روز را با مصرف یک فنجان چای سیلان به همراه یک میوه غنی از پتاسیم مانند موز شروع کنید، سلامت بلند مدت قلب خود را تضمین نموده اید.

افزایش انرژی
در گذشته سریلانکا یکی از تولید نمایندگان عمده کافئین بشمار می رفت،اما در حال حاضر بخش عظیمی از زیر ساخت ها به تولید چای تغییر یافته اند. چای سیلان و قهوه سریلانکا ویژگی مهمی به اشتراک می گذارند-کافئین.

کافئین این چای گیرایی و تمرکز فکر را ارتقا می دهد و افت انرژی صبحگاهی را از بین می برد. حتی اگر بطور منظم، روزی 2یا3 فنجان چای بنوشید، دچار مسائل مصرف کافئین قهوه نمی شوید.

سلامت پوست
بعضی از آنتی اکسیدان های موجود در چای سیلان از فعالیت استرس اکسیداتیو سلول های پوست جلوگیری می نماید و بدین ترتیب از نابودی کلاژن جلوگیری می نمایند.

کلاژن برای کشسانی پوست بسیار مهم است، علی الخصوص از بروز چروک جلوگیری می نماید و پوست را محکم و قوی نگه می دارد. با جلوگیری از استرس اکسیداتیو می توانید از پیری زودرس پیشگیری کنید؛از شر چروک های اذیت نماینده خلاص شوید و پوستی سالم و فاقد لک داشته باشید.

رفع کردن سنگ کلیه
بر اساس تحقیقات، مصرف چای سیاه احتمال پیشرفت سنگ کلیه را کم می نماید. چنین خاصیتی بخاطر کافئین و آنتی اکسیدان این چای خوشمزه و مفید است.
تنظیم علائم دیابت
مصرف چای سیلان موجب کاهش سطح گلوکز می گردد. با تنظیم گلوکز و انسولین بدن، از افت و خیز ناگهانی که مشکل اصلی افراد دیابتی است،جلوگیری می گردد.
جلوگیری از بیماری های مزمن
انواع مختلف آنتی اکسیدان های چای سیلان می تواند به روش های زیادی به سلامت بدن یاری کند. مخصوصا تیافلاوین و تیاروبیژن چای مستقیما با توسعه سرطان مقابله می نماید و از جهش سلولی و استرس اکسیداتیو جلوگیری می نماید.

برای جلوگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان،چای سیلان می تواند خط دفاعی خوبی برای ارتقا پاسخ سیستم ایمنی باشد.

احتیاط
بخاطر کافئین موجود در چای، مصرف چای سیلان به زنان باردار توصیه نمی گردد. مصرف کافئین موجب بروز عوارض در بارداری می گردد و جنین درون رحم نمی تواند کافئین را هضم کند. علاوه بر این، اگر دچار اضطراب هستید،افزودن کافیین به برنامه غذایی برترین گزینه ممکن نیست.

گرچه مصرف میزان کمی کافئین در رفع کردن بعضی از عوامل استرس زا یاری می نماید. قبل از افزودن درمان گیاهی تازه به رژیم یا برنامه غذایی، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "فواید چشمگیر چای سیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید چشمگیر چای سیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید