شیائومی ردمی K50 گیمینگ مجوزهای قانونی را در چین دریافت کرد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، این طور که به نظر می رسد، فرایند فراوری گوشی ردمی K50 گیمینگ مطابق برنامه پیش می رود چرا که مجوز قانونی این گوشی به تازگی در کشور چین صادر شد.

شیائومی ردمی K50 گیمینگ مجوزهای قانونی را در چین دریافت کرد

خبر در یک نگاه

  • گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ پیروز به دریافت تأییدی های نظارتی چین شد.
  • ردمی قرار است این گوشی را به عنوان جانشین ردمی K40 گیمینگ راهی بازار کند.
  • این سری شامل چهار گوشی در مدل استاندارد، پرو، پرو پلاس و گیمینگ می شوند که در هر کدام از پردازنده ای متفاوت استفاده خواهد شد
  • ردمی در ماه فوریه از این گوشی ها رونمایی خواهد نمود.

ردمی که به عنوان زیرمجموعه شیائومی چند سالی است به عنوان فراوریکننده گوشی، ساعت هوشمند و سایر محصولات الکترونیکی مشغول به فعالیت است، به زودی قرار است از سری گوشی های تازهی تحت عنوان ردمی K50 گیمینگ رونمایی کند. این شرکت اگرچه به صورت مستقل در بازار فعالیت نمی نماید اما آن قدری در بین کاربران محبوبیت پیدا نموده که بسیاری ها شاید شیائومی را به خاطر نام این شرکت بشناسند. حتی معمولا در جمع پرفروش ترین گوشی های دنیا، اگر قرار باشد نماینده ای از شیائومی حضور پیدا کند، آن قطعا محصولی ساخت ردمی خواهد بود.

شرکت چینی سال گذشته از گوشی های سری ردمی K40 رونمایی کرد اما کمی بعد، مدل گیمینگ این سری را هم راهی بازار کرد. محصولی که از تراشه قدرتمند Dimensity 1200 به عنوان قلب تپنده بهره می برد و قادر بود تمام بازی های روز را با بالاترین کیفیت اجرا کند. این گوشی اما کمی کمتر از 400 دلار قیمت گذاری شد تا شاهد یکی از مقرون به صرفه ترین و در عین حال باکیفیت ترین گوشی های گیمینگ تاریخ باشیم. دقیقا به خاطر همین سیاست ها است که ردمی تا به امروز توانسته تا این میزان محبوبیت بین کاربران گوشی های هوشمند پیدا کند.

ردمی این طور که به نظر می رسد در حال آماده سازی شرایط برای عرضه نسل تازه گوشی گیمینگ خود است. این سری که تحت عنوان ردمی K50 گیمینگ شناخته می گردد قرار است به عنوان جانشین ردمی K40 راهی بازار گردد و گویا فرایند فراوری آن هم کاملا مطابق برنامه پیش می رود چرا که به تازگی شاهد دریافت تأییدیه نظارتی چین به وسیله آن بودیم.

ردمی K50 گیمینگ که با نام رمز Matisse و شماره مدل L10 شناخته می گردد، قرار است به پردازنده فوق العاده قدرتمند Dimensity 9000 مجهز گردد. تراشه ای بر پایه لیتوگرافی 4 نانومتری شرک TSMC که به گفته مدیاتک، دیگر قرار نیست در سایه قرار داشته باشد و باید شاهد حضور آن در برترین پرچم دارهای بازار باشیم. البته فعلا که به نظر می رسد باز هم نماینده مدیاتک قرار است در محصولی به کار گرفته گردد که پرچم دار اصلی یک شرکت فراوریکننده گوشی هوشمند نیست. حال باید دید چه پیش خواهد آمد چون مدیاتک خیلی از این تراشه تعریف کرد و انتظار داریم برای اولین بار هم که شده شاهد استفاده از تراشه های این شرکت در گوشی های مطرح بازار باشیم.

انتظار نمی رود ردمی K50 گیمینگ به عنوان یک گوشی مخصوص بازی از دوربین های قدرتمندی بهره ببرد اما ردمی آن را به سه یا چهار دوربین روی پنل پشتی مجهز خواهد نمود که سنسور اصلی این مجموعه 64 مگاپیکسلی خواهد بود. البته یک خبر دیگر هم در این رابطه منتشر شد مبنی بر اینکه ردمی می خواهد به عنوان سنسور اصلی این گوشی از یک دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده و آن را با نام پوکو F4 GT در بعضی از بازارها به فروش برساند. به صورت دقیق نمی دانیم تعداد دوربین های پنل پشتی و نوع آن ها چیست. بنابراین فقط باید منتظر بمانیم ببینیم طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری پیرامون این محصول منتشر می گردد.

انتظار می رود ردمی K50 گیمینگ به همراه سه گوشی دیگر یعنی ردمی K50، ردمی K50 پرو و مدل پرو پلاس از این سری راهی بازار گردد که به ترتیب به تراشه های Dimensity 7000 ساخت مدیاتک، اسنپدراگون 870 و اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز خواهند شد. تراشه آخر به تازگی معرفی شده و مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری است. انتظارات زیادی هم از این تراشه می رود چرا که کوالکام آن را به عنوان قلب تپنده گوشی های اندرویدی سال آینده رونمایی کرد. بنابراین اگر قرار باشد فاکتوری وجود داشته باشد که بتواند باعث غلبه گوشی های اندرویدی بر آیفون ها گردد، این تراشه مهم ترین نقش را ایفا می نماید.

بعلاوه انتظار می رود سری ردمی K50 با رابط کاربری MIUI 13 به عنوان رابط پیش فرض راهی بازار شوند. علاوه بر این ها، بسیار راضی خواهیم شد اگر شرکت چینی بار دیگر از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در گوشی هایش استفاده کند. حال آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر معین نیست. گفتنی است طبق خبرها و شایعه های گذشته، به نظر می رسد باید انتظار داشته باشیم درون جعبه این گوشی ها یک آداپتور 100 واتی قرار داشته باشد. البته مطمئن نیستیم تمام مدل های این سری به چنین شارژری مجهز می شوند یا خیر اما به نظر می رسد به همراه حداقل یک مدل قطعا چنین شارژری درون جعبه قرار خواهد گرفت. در نهایت هم باید به استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 اشاره کنیم که گفته می گردد مانند آداپتور 100 واتی، باید درون یک یا نهایتا دو مدل شاهد آن باشیم. اگر نام گذاری قرار باشد نشان دهنده قابلیت هم باشد، بنابراین قطعا ردمی K50 پرو پلاس باید از دو قابلیت یادشده بهره ببرد.

ردمی میخواهد گوشی های بعدی خود را در ماه فوریه، یعنی دومین ماه از سال میلادی آینده راهی بازار کند اما روز دقیقی برای این رویداد در نظر گرفته نشده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی ردمی K50 گیمینگ مجوزهای قانونی را در چین دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی ردمی K50 گیمینگ مجوزهای قانونی را در چین دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید