آغاز بیماری ها با اضافه وزن است

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، یک متخصص پزشکی ورزشی، گفت: آغاز بیماری ها با اضافه وزن است، پس فعالیت ورزشی خدمتی است که به کل خانواده می گردد.

آغاز بیماری ها با اضافه وزن است

به گزارش مهر، حمید مساعدیان، در مصاحبه با رادیو سلامت، اضافه کرد: شیوه زندگی امروزه بشر، در زندگی ما هم نمود پیدا نموده است و کم تحرکی معضلی است که همه خانواده ها را در هر سنی درگیر نموده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار های موجود، در دو سه دهه اخیر، نه تنها در کشور ما، بلکه در همه جای جهان، اندازه اضافه وزن و چاقی به شدت افزایش یافته و تقریباً بیش از 40 درصد جامعه از اضافه وزن رنج می برند که تشدید اضافه وزن، باعث چاقی می گردد و چاقی پیش زمینه بسیاری از بیماری های قلبی عروقی، پرفشاری خون و بیماری آرتروز و…، می گردد.

مساعدیان اضافه کرد: بچه ها هم در این قضیه سهم دارند مخصوصاً بچه ها شهرها، بیش از 50 درصد اضافه وزن دارند. والدین و تمام افرادی که با بچه ها سروکار دارند در این زمینه مقصر هستند. در گذشته، تحرک بچه ها بسیار زیاد بود، اما در حال حاضر، بچه ها کم تحرک هستند و فعالیت نمی نمایند.

وی با بیان اینکه یکی از دلیل های کم تحرکی، بازی های کامپیوتری و گوشی تلفن همراه است، توضیح داد: در شیوه زندگی امروزی، والدین با یک گوشی، کودک را ساکت می نمایند تا خانواده احساس آرامش نمایند. واقعاً یکی از اشتباه ترین روش ها است. اگر می خواهیم بچه ها سالم باشند و در آینده دچار مشکل نشوند حتماً باید برای کامپیوتر و گوشی محدودیت استفاده بگذاریم که برای بچه ها معمولاً روزی یک ساعت کافی است.

مساعدیان ادامه داد: بچه ها کارت واکسیناسیون دارند. سلامت بچه ها باید چک گردد و افزایش وزن در بچه ها کنترل گردد. اگر بافت چربی ایجاد شد می توانید چربی این سلول ها را با ورزش و رژیم غذایی تخلیه کنید. بچه ها را از سن آموزش و کودکی که سن آموزش چهار الی پنج سالگی است، با رشته های مختلف ورزشی آشنا کنید، ببینید که کودک از کدام ورزش لذت می برد تا مجبور نباشیم بچه را با اجبار به کلاس بفرستیم. ورزش برای بچه ها باید همراه با بازی باشد. سلامت و لذت کودک بسیار مهم تر است.

وی گفت: همراهی فعالیت های خانواده و والدین با بچه ها می تواند خودش انگیزه کودک باشد و زمینه ورزش های دسته جمعی را برای بچه ها فراهم نمایند.

منبع: فرارو

به "آغاز بیماری ها با اضافه وزن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بیماری ها با اضافه وزن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید