راه اندازی قطار مشهد ـ ارومیه پیگیری می گردد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: توسعه قطار های مسافری از جمله اهداف اداره کل راه آهن آذربایجان بوده و به همین دلیل پیگیری ها و مذاکرات لازم برای راه اندازی قطار مشهد ـ ارومیه صورت گرفته است.

راه اندازی قطار مشهد ـ ارومیه پیگیری می گردد

به گزارش خبرنگار گروه استان های گردش 360 به دور دنیا از ارومیه، محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن آذربایجان در مصاحبه با گردش 360 به دور دنیا، با تاکید بر اینکه توسعه قطار های مسافری از جمله اهداف اداره کل راه آهن آذربایجان است اضافه کرد: امید است در صورت تأمین ناوگان لازم از جانب شرکت بار حمل و نقل ریلی مسافری، این قطار در آینده راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

قربانی ادامه داد: در نیمه نخست امسال حدود 20 هزار و 719 نفر ورودی به استان و 20 هزار و 253 نفر خروجی از آذربایجان غربی به وسیله سفر ریلی وجود داشته است و در مجموع 40 هزار و 972 نفر مسافر جابه جا شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 108 درصد افزایش را نشان می دهد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه بلیت قطار های مسافری با رعایت فاصله اجتماعی در داخل قطار فروخته می گردد، ضریب اشغال 6 ماهه نخست امسال در قطار تهران - ارومیه متأثر از این امر حدود 65 درصد است و در حال حاضر یک قطار با ظرفیت 500 نفر به طور یک روز در میان در راستا ارومیه - تهران و بالعکس فعالیت دارد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان بیان نمود: در نیمه نخست امسال در مجموع 425 هزار تن بار شامل تمامی بار های داخلی و ترانزیت در شبکه ریلی استان آذربایجان غربی حمل شده که از این میزان 304 هزار تن بار در محور سلماس -رازی و 121 هزار تن در محور ارومیه -مراغه جابجا شده است.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی قطار مشهد ـ ارومیه پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی قطار مشهد ـ ارومیه پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید