رابطه فشار خون و گل گاو زبان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، گل گاوزبان از دسته گیاهان دارویی محبوب است که طبق باور عموم به منظور آرامش اعصاب مصرف می گردد و نقش به سزایی در آرام کردن فکر دارد.

رابطه فشار خون و گل گاو زبان

رابطه فشار خون و گل گاو زبان

دارو های گیاهی هم دارای عوارضی هستند. رابطه گل گاو زبان و فشار خون رابطه ای مستقیم است. مصرف گل گاو زبان باعث بالا رفتن فشار خون می گردد و برای افراد مبتلا به فشار خون مناسب نیست.

گل گاوزبان از دسته گیاهان دارویی محبوب است که طبق باور عموم به منظور آرامش اعصاب مصرف می گردد و نقش به سزایی در آرام کردن فکر دارد. اما آیا می دانید گیاهان دارویی می توانند عوارضی هم داشته باشند؟ آیا مفید بودن گیاهان دارویی علت بر این است که برای همه افراد قابل استفاده باشد؟ آیا می دانید گل گاو زبان و فشار خون چه رابطه ای با هم دارند و مصرف گل گاو زبان چه تاثیری می تواند بر فشار خون افراد داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم از گل گاو زبان و تاثیر آن بر فشار خون صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

گل گاو زبان چیست؟

گاوزبان گیاهی طبی و علفی بومی ایران است و در منطقه ها شمالی کشور ایران و قفقاز دیده می گردد. این گیاه یک ساله بوده و ساقه آن 60 سانتی متر ارتفاع دارد. دارای ساقه خاردار و شیار دار است. دارای برگ هایی ساده و پوشیده از تار های خشن است و گل هایی به رنگ آبی، سفید و بنفش دارد. تقریبا تمام اجزاء گل گاو زبان از جمله گل ها، برگ ها و دانه های آن مصرف دارویی دارند. این گیاه حاوی مواد مفید بسیاری از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن، روی، بتاکاروتن و ویتامین هایی از جمله ویتامین C و ویتامین B است.

گل گاو زبان طبیعتی گرم دارد و نشاط آور بودن یکی از مهم ترین خواص گیاه گل گاو زبان است. با مصرف گل گاو زبان می توانید قوای بدن خود را بالا ببرید. گل گاو زبان در طب سنتی کاربرد های بسیاری دارد و می تواند به اسم آرام بخش و ضد اضطراب، رقیق کننده خون، معرق، درمان سرماخوردگی و ... استفاده گردد. گل گاو زبان بعلاوه در درمان درد های ناشی از التهاب کاربرد دارد و خاصیت آنتی اکسیدانی آن هم به اثبات رسیده است.

گل گاو زبان و فشار خون

مردم به مصرف گیاهان سنتی گرایش بالایی دارند. به ویژه مصرف بالای گل گاو زبان در درمان بیماری هایی مثل فشار خون یا افراد با ناراحتی های قلبی رایج است. اما محققین در خصوص مصرف خودسرانه دارو های گیاهی هشدار داده اند. مصرف دمنوش گل گاو زبان به تنهایی باعث افزایش فشار خون می گردد. به منظور تنظیم فشار خون در هنگام مصرف دمنوش گل گاو زبان می توانید از چند عدد لیمو عمانی که مصلح آن است، در این دمنوش استفاده نمایید. مصلح در واقع یه ماده غذایی یا گیاه دارویی گفته می گردد که با گیاهان دارویی مصرف می گردد و عوارض گیاهان دارویی را برطرف می کند و آن ها را تعدیل می کند. بنابراین افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند نباید گل گاو زبان خالص مصرف کنند و یا بایستی مصرف خود را به حداقل برسانند.

خواص گل گاو زبان

1- تنگی نفس را برطرف می کند.

2- اعصاب و روان را تقویت می کند.

3- باعث تقویت کلیه ها می گردد.

4- روماتیسم را برطرف می کند.

5- باعث تصفیه خون می گردد.

6- شرایط مو، ناخن و پوست را بهبود می بخشد.

7- رنگ چهره را روشن می کند.

8- قلب و عروق را تقویت می کند.

9- درمان بی اختیاری دفع ادرار است.

10- درمان بیماری سرخک و مخملک است.

11- از سرطان پیشگیری می کند.

12- حواس پرتی را برطرف می کند.

13- غدد آدرنال را تحریک می کند.

14- حواس پنج گانه را تقویت می کند.

15- برای جلوگیری از بیش فعالی بچه ها استفاده می گردد.

دمنوش گل گاو زبان

گل گاو زبان را همراه با سنبل الطیب و لیمو عمانی دم نمایید. این دمنوش می تواند دمنوشی نشاط آور و آرام بخش باشد. از این دمنوش در مجالس عزاداری برای آرامش درونی استفاده می کنند.

برای مقابله با سرماخوردگی از دمنوش گل گاو زبان همرا با میزان کمی لیمو عمانی استفاده نمایید.

اگر گل گاو زبان را در آب بخیسانید و با آبلیمو و شکر مخلوط نمایید، برای روز های گرم یک نوشیدنی خنک کننده و نشاط آور را دارید.

برای برطرف تنگی نفس دمنوش گل گاو زبان را با عسل تهیه کرده و میل نمایید.

بیشتر بدانید: برترین طریقه دم کردن گل گاوزبان

سخن پایانی

در بیشتر اوقات به افرادی که مبتلا به فشار خون هستند و به ناراحتی اعصاب دچار می شوند توصیه می گردد دمنوش گل گاو زبان مصرف کنند، این در حالی است که این افراد مسلما با عوارض آن روبرو می شوند. قبل از مصرف دارو های گیاهی حتما با متخصص مربوطه صحبت گردد و این دارو ها از طرف متخصص برای مصرف فرد تایید و تجویز شوند. زیرا اغلب دارو های گیاهی برای کسانی که از بیماری های کبدی رنج می برند توصیه نمی گردد و مضر است. بعلاوه آلکالوئیدی که در گل گاو زبان وجود دارد مانعی است برای مصرف آن به وسیله زنان حامله و شیرده؛ بنابراین مصرف گل گاو زبان برای زنان حامله و شیرده مضر است.

یقینا تا به حال گل گاو زبان مصرف کرده اید، اطلاعات خود را در اختیار ما و هموطنان عزیز قرار دهید. تجربیات و نظرات خود را در رابطه با مصرف گل گاو زبان و فشار خون را در قسمت ارسال نظر با ما و مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "رابطه فشار خون و گل گاو زبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه فشار خون و گل گاو زبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید