دوربین ایسوس ذن فون 8 در امتیاز DxOMark گلکسی S21 را از میان برداشت

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ایسوس ذن فون 8 حدود 2 ماه قبل رونمایی شد اما وب سایت DxOMark اکنون به آنالیز کامل دوربین آن پرداخت که اتفاقا نتیجه جالبی هم رقم خورد.

دوربین ایسوس ذن فون 8 در امتیاز DxOMark گلکسی S21 را از میان برداشت

ایسوس در فصل بهار بود که از گوشی های سری ذن فون 8 رونمایی کرد. گوشی هایی که در دو مدل رونمایی و راهی بازار شدند؛ مدل اول همین ذن فون 8 با نمایشگر 5.9 اینچی و مدل دوم ذن فون 8 فلیپ با نمایشگر 6.67 اینچی و با دوربین چرخان. خبر امروز اما پیرامون دوربین ایسوس ذن فون 8 و امتیازی که وب سایت DxOMark به آن داد منتشر شده است.

ایسوس ذن فون 8 از لحاظ عکاسی و فیلم برداری یک گوشی خوب و ایدئال به شمار میرود. درست مانند سیاستی که اپل در پیش گرفت، ایسوس هم گوشی پرچم دار مدل استاندارد خود را فقط به دو دوربین اصلی و فوق عریض با پشتیبانی از قابلیت لرزشگیر اپتیکال مجهز کرد و خبری از دوربین تله فوتو در آن نیست. امتیازی هم که این گوشی توانست کسب کند، مشابه امتیاز آیفون 12 مینی بود؛ البته نماینده اپل با کسب 122 امتیاز توانست با 2 اختلاف، بالاتر از ذن فون 8 قرار بگیرد.

در بین گوشی های اندرویدی هم رده، ذن فون 8 توانست گوشی بسیار خوب و قدرتمندی نظیر گلکسی S21 را (با امتیاز 119) از پیش رو برداشته و با گوگل پیکسل 5 (با امتیاز 120) مساوی کند. این امتیاز با در نظر گرفتن کیفیتی که کهکشانی سامسونگ و گوگل پیکسل 5 در زمینه عکاسی و فیلم برداری از خود به نمایش گذاشتند عالی بود و می توان ادعا کرد ایسوس عملکرد تحسین برانگیزی در طراحی دوربین ذن فون 8 داشت.

سؤال اینجاست که امتیاز ذن فون 8 چطور به 120 رسید؟ آنچه که این گوشی را در امر عکاسی به یک محصول بسیار پیروز از دید DxOMark تبدیل کرد، توانایی بالای آن در تشخیص رنگ ها بود. در نتیجه اگرچه در بخش عظیم نمایی به علت فقدان دوربین تله فوتو اصلا امتیاز خوبی را شاهد نیستیم اما در عکاسی و فیلم برداری به ترتیب امتیازهای 126 و 108 برای نماینده ایسوس به ثبت رسید.

امتیاز 126 که دوربین ذن فون 8 کسب کرد باعث شد این گوشی بالاتر از گلکسی S21 با امتیاز 123 اما پایین تر از گوگل پیکسل 5 با امتیاز 1296 قرار بگیرد. آیفون 12 مینی هم با کسب 132 امتیاز از تمام این گوشی ها عملکرد بهتری داشت. در بخش ویدیو اما نماینده تایوانی هم از گوگل پیکسل 5 با امتیاز 107 و هم از گلکسی S21 با امتیاز 101 بهتر ظاهر شد اما نتوانست آیفون 12 مینی را با امتیاز 112 از پیش رو بردارد.

در بخش عظیم نمایی همان طور که گفته شد ذن فون 8 بدترین عملکرد را داشت و با کسب 54 امتیاز به یکی از بدترین گوشی ها در این زمینه تبدیل شد. البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که پیکسل 5 و آیفون 12 مینی هم سنسور تله فوتو ندارند و در بخش عظیم نمایی دیجیتالی هم این نماینده ایسوس بود که توانست به لطف سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی خود عملکرد بهتری داشته باشد. اما گلکسی S21 به خاطر بهره مندی از سنسور 64 مگاپیکسلی مخصوص عظیم نمایی، توانست به امتیاز 73 برسد. البته DxOMark در این بخش عملکرد دوربین فوق عریض را هم ملاک سنجش قرار داد به همین دلیل هم هست که می بینیم چنین امتیاز ضعیفی برای ذن فون 8 به ثبت رسید.

این طور که به نظر می رسد، می توان نتیجه گرفت ذن فون 8 به اسم یک پرچم دار نه چندان گران قیمت، برای آن دسته از کاربرانی که به گوشی های کوچک تمایل دارند، یک انتخاب بسیار خوب به شمار میرود. ایسوس این گوشی را با قیمت حدود 670 یورو راهی بازار کرد تا بدین ترتیب در مجموع، ذن فون 8 بتواند از لحاظ ارزش خرید، هم آیفون 12 مینی و هم گلکسی S21 را از پیش رو بردارد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "دوربین ایسوس ذن فون 8 در امتیاز DxOMark گلکسی S21 را از میان برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین ایسوس ذن فون 8 در امتیاز DxOMark گلکسی S21 را از میان برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید