آیفون 15 پرو مکس از دوربین پریسکوپی 4 دلاری استفاده خواهد نمود

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود نوشته که در بین گوشی های سری آیفون 15، فقط مدل پرو مکس از دوربین پریسکوپی بهره می برد و اپل برای تامین ماژول این دوربین با شرکت Largan به توافق رسیده است.

آیفون 15 پرو مکس از دوربین پریسکوپی 4 دلاری استفاده خواهد نمود

اوایل سال 2020 همین افشاگر احتمال راه یابی دوریبن پریسکوپی به آیفون را بیان کرد و از آن موقع گزارش های متعددی در خصوص این موضوع مطرح شده است. سال گذشته بعضی افشاگران اعلام کردند که احتمالا مدل های پرو آیفون 14 همراه با دوربین پریسکوپی راهی بازار می شوند که در نهایت این موضوع به حقیقت تبدیل نشد. اما حالا به نظر می رسد بعد از سال ها انتظار، شاهد راهیابی این معینه به آیفون خواهیم بود که البته فقط مدل پرو مکس از چنین دوربینی بهره مند می گردد.

دوربین های پریسکوپی از مکانیسم خاصی بهره می برند و به همین دلیل زوم بهتری را به ارمغان می آورند. به طور معین، در این ماژول ها نور به وسیله یک منشور به سمت سنسور دوربین منعکس می گردد و همین تغییر زاویه نور، به گوشی اجازه می دهد مسافت حرکت نور را بیشتر کند که در نتیجه با زوم بالاتری روبرو می شویم.

در این گزارش آمده که اپل برای هرکدام از این ماژول های دوربین پریسکوپی، مبلغ حدود 4 دلار به شرکت Largan می پردازد. این در حالی است که در بازار، این ماژول با قیمت 4.5 تا 5 دلار فروخته می گردد. بنابراین عملا Largan نمی تواند با این ماژول ها به سود قابل توجهی دست پیدا کند. روی هم رفته اپل به علت قدرتی که در بازار موبایل در اختیار دارد، از قدرت چانه زنی بالایی بهره می برد و به همین دلیل بسیاری از قطعات موردنیاز خود را با قیمت پایین تری نسبت به سایر شرکت ها خریداری می نماید.

از دیگر ویژگی های مورد انتظار از مدل های پرو آیفون 15، می توانیم به بهبود دوربین اصلی و دوربین تله فوتو اشاره کنیم. به طور معین این بهبود مربوط به لنز این دوربین ها خواهد بود. از دیگر تغییرات نباید پشتیبانی از فیلمبرداری 8K را از قلم بیندازیم که بالاخره کاربران مدل های پرو آیفون 15 می توانند از آن بهره ببرند. در رابطه با سری آیفون 16 هم به نظر می رسد که هر دو مدل پرو به دوربین پریسکوپی مجهز خواهند شد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

45,000,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

6,982,500

تومان

خرید گوشی از گردش 360 به دور دنیا

مشاهده همه

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 15 پرو مکس از دوربین پریسکوپی 4 دلاری استفاده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو مکس از دوربین پریسکوپی 4 دلاری استفاده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید