دهقانی: فرسودگی ماشین آلات اصلی ترین مانع پیشرفت صنعت نساجی

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خبرنگاران - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرسودگی ماشین آلات را یکی از اصلی ترین موانع پیش روی صنعت نساجی دانست و گفت:بیشتر ماشین­ آلات این صنعت، صرف­ نظر از نوع تکنولوژی، کهنه هستند بنابراین برای برطرف این مشکل و نوسازی ماشین آلات باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

دهقانی: فرسودگی ماشین آلات اصلی ترین مانع پیشرفت صنعت نساجی

الهویردی دهقانی در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره موانع پیش روی صنعت نساجی، گفت: مواد اولیه موردنیاز فراوری پوشاک در کشور به اندازه کافی وجود دارد زیرا بیشتر البسه فراوریی از مواد پتروشیمی و فرآورده های نهایی آن به دست می آید و این مواد اولیه نیز در داخل کشور فراوری می گردد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی فرسودگی ماشین آلات را یکی از اصلی ترین موانع پیش روی صنعت نساجی دانست و اضافه نمود: بیشتر ماشین­ آلات این صنعت، صرف­ نظر از نوع تکنولوژی، کهنه هستند بنابراین برای برطرف این مشکل و نوسازی ماشین آلات باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ضرورت واردات ماشین­ آلات موردنیاز صنعت نساجی، باید این ماشین آلات از تکنولوژی های به روز برخوردار باشند، اضافه نمود: فرسودگی ماشین ­آلات از کیفیت پوشاک فراوریی می­ کاهد و این ضمن افزایش هزینه­ های فراوری، توان رقابتی فراوریات را نیز کاهش می­ دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضعف کشور در طراحی لباس و پوشاک، اضافه نمود: اتحادیه ها و مدیران این حوزه باید برای عرضه محصولات متنوع و مناسب برنامه ریزی نمایند و مشوق هایی برای فراوری پوشاک مناسب سلیقه مردم پیش بینی نمایند با افزایش تنوع پوشاک فراوریی، سلیقه تمامی افراد جامعه پوشش داده می گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "دهقانی: فرسودگی ماشین آلات اصلی ترین مانع پیشرفت صنعت نساجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقانی: فرسودگی ماشین آلات اصلی ترین مانع پیشرفت صنعت نساجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید