خون وکلا رنگین تر از داوطلبان دکتری ، مسئولان به سلیقه خود شرایط کرونا را حاد اعلام می نمایند؟ خبرنگاران

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، داوطلبان دکتری به دلیل شیوع کرونا خواهان تعویق برگزاری آزمون بودند؛ اما مسئولان آن موقع را روز های خطرناک ندانسته و حال بعد از گذشت 5 روز با اعلام شرایط ویژه و حاد شیوع کرونا آزمون وکلا را به تعویق انداختند.

خون وکلا رنگین تر از داوطلبان دکتری ، مسئولان به سلیقه خود شرایط کرونا را حاد اعلام می نمایند؟ خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه گردش 360 به دور دنیا، همین هفته گذشته بود که داوطلبان شرکت در کنکور دکتری 1400 نسبت به برگزاری این آزمون در نیمه اسفندماه با توجه به شیوع گسترده کرونای انگلیسی معترض بودند. این داوطلبان سعی کردند به هر نوعی صدای اعتراض و درخواست خود را مسئولان برسانند تا زمان برگزاری کنکور دکتری 1400 را به تعویق انداخته و آن را به زمان مناسبت تری به لحاظ شیوع کرونا موکول نمایند.

اما در آن موقع نه تنها مسئولان صدای داوطلبان را نشنیدند؛ بلکه بعد از پیگیری ها و توضیح موضوع به آنها، اعلام کردند که برگزاری کنکور دکتری در زمان مقرر بهترین تصمیم گیری است و شیوع کرونا در این روز ها طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا حاد و خطرناک نیست که داوطلبان بخواهند در این خصوص نگرانی داشته باشند.

در نهایت کنکور دکتری 1400 در زمان مقرر (15 اسفندماه 99) در استان های کشور با رقابت بیش از 179 هزار داوطلب برگزار گردید. حال تنها بعد از گذشت 5 روز، وزارت بهداشت به یکباره شرایط کرونا را در استان های کشور حاد و خطرناک دیده و تصمیم به تعویق آزمون در هفته سوم اسفندماه 99 گرفته است.

به گونه ای که آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران سال 1399- (اسکودا) که پیش از این قرار بود در 22 اسفندماه برگزار گردد طبق تصمیم وزارت بهداشت به بیستم فروردین ماه 1400 موکول شده است. تعویق این آزمون درحالی است که سازمان سنجش و اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران برای برگزاری آن با رعایت پروتکل های بهداشتی در تاریخ مقرر آمادگی داشته اند.

اطلاعاتی از آمار شرکت نمایندگان آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلا در دست نیست، اما انتظار نمی رود که جمعیت آن ها بیشتر از داوطلبان کنکور دکتری باشد با این وجود طبق مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا (که تنها تا 5 روز قبل مسئولان آن را منکر می شدند) باید محدودیت های بیشتر در بیشتر استان ها اعمال گردد و در این خصوص تغییر شرایط برگزاری آزمون از قبیل اضافه کردن شهر ها و حوزه های امتحانی جدید ضرورت دارد.

آن موقع که داوطلبان کنکور دکتری نگران از رعایت پروتکل ها برای حفظ سلامتی شان از خطر ویروس کرونا بودند، خبری از دستورالعمل های جدید و سخت تر کردن پروتکل های بهداشتی نبود؛ اما باید دید به فاصله 5 روز به یکباره برای مسئولان چه اتفاقی افتاد که شرایط را نامساعد دیدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خون وکلا رنگین تر از داوطلبان دکتری ، مسئولان به سلیقه خود شرایط کرونا را حاد اعلام می نمایند؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خون وکلا رنگین تر از داوطلبان دکتری ، مسئولان به سلیقه خود شرایط کرونا را حاد اعلام می نمایند؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید