خودنگاره ای از ماکس بکمان به مزایده گذاشته خواهد شد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، خودنگاره ای از ماکس بکمان به مزایده گذاشته خواهد شد.

خودنگاره ای از ماکس بکمان به مزایده گذاشته خواهد شد

خودنگاره ای که ماکس بکمان ، نقاش برجسته اکسپرسیونیست آلمانی در دوران تبعیدش به هلند نقاشی نموده، در حالی بزودی در یک حراجی آلمانی به فروش گذاشته خواهد شد که گمان می رود رکورد جدیدی را بشکند.

بکمان این نقاشی را زمانی خلق کرد که با به قدرت رسیدن نازی ها از آلمان به هلند جلای وطن نموده بود. این خودنگاره هفته آینده در حراجی در برلین به مزایده گذاشته می گردد اما علاقمندان به هنر برای تماشای آن ابتدا به نیویورک و سپس به برلین هجوم بردند، چرا که این شاهکار همواره در مجموعه های خصوصی نگهداری شده و بازدید از آن به ندرت امکان پذیر است.

با توجه به قیمت نجومی که برای آن برآورد شده است، بعید به نظر می رسد یک موزه در حراجی اول دسامبر این شاهکار را خریداری کند اما به احتمال زیاد یک مجموعه دار خصوصی آن را خریداری خواهد نمود و این یعنی تماشای این نقاشی برای عموم مردم بار دیگر غیرممکن خواهد بود.

بکمان این نقاشی که خودنگاره زرد و صورتی نام دارد را در فاصله سالهای 1943 و 1944 نقاشی نموده است. کارشناسان هنری ارزش تقریبی این نقاشی را بین 20 الی 30 میلیون یورو برآورد نموده اند. این بیشترین قیمتی است که تا به امروز برای یک نقاشی در حراجی های آلمان تخمین زده شد.

حراجی Villa Grisebach در آلمان که این نقاشی را به مزایده میگذارد، سالها در سایه همتایان مشهور نیویورکی و لندنی یعنی حراجی کریستیز و ساتبیز از توجه دور مانده است اما ارائه خودنگاره بکمان در این حراجی آلمانی روزنه امیدی برای مورد اعتماد قرار گرفتن بازار هنر آلمان در دنیا را بوجود آورده است.

بکمان در سال 1937 و یک روز پس از اینکه هیتلر سخنرانی در مذمت هنرمندان منحط انجام داد، آلمان را به مقصد آمستردام ترک کرد. مقام های نازی بلافاصله 500 مورد از آثار هنری این هنرمند را در موزه ها توقیف کردند. بکمان و همسرش نیز هیچگاه به آلمان بازنگشتند و یک دهه بعد به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. بکمان در سال 1950 میلادی در ایالات متحده آمریکا درگذشت.

تابلو نقاشی دیگری از بکمان به نام مصری که در سال 1942 خلق شده، در سال 2018 رکورد گران ترین نقاشی فروخته شده در حراجی های آلمان را شکست. در آن موقع کارشناسان ارزش تقریبی این نقاشی را 2 میلیون یورو برآورد کردند اما مصری در نهایت به دو برابر قیمت تقریبی یعنی 4.7 میلیون یورو فروخته شد.

منبع: همگردی

به "خودنگاره ای از ماکس بکمان به مزایده گذاشته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودنگاره ای از ماکس بکمان به مزایده گذاشته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید