ثروتمندترین خانواده چه خانواده ای است؟ ، 70 هزار دلار در هر دقیقه، رشد ثروت وارثان والمارت

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، این اعداد اعجا ب انگیز هستند: 70 هزار دلار در هر دقیقه، 4 میلیون دلار در هر ساعت و 100 میلیون دلار در هر روز. این فرایند رشد ثروت والتون ها، خاندان وارث خرده فروشی بزرگ والمارت است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، وراث والمارت در مجموع 2/ 163 میلیارد دلار ثروت دارند و به نوعی ثروتمندترین خانواده جهان محسوب می شوند. والمارت بزرگ ترین خرده فروشی جهان از نظر درآمد است و بیش از 11 هزار فروشگاهی که در سراسر جهان دارد، سالانه 514 میلیارد دلار فروش دارند. نیمی از سهام شرکت در اختیار خانواده والتون است. سام والتون در تابستان 1950 فروشگاه والتون اند دایم را راه اندازی کرد و با سیاست قیمت گذاری خاص خود توانست رقبا را کنار بزند. تصمیم او این بود که با پایین نگه داشتن قیمت، حجم فروش را تا حد امکان بالا ببرد و به این ترتیب، به تدریج شعب جدید فروشگاه خود را افتتاح کرد. اولین فروشگاه تخفیفی با عنوان والمارت در سال 1962 در آرکانزاس افتتاح شد و کسب وکار والتون هر چه بیشتر توسعه یافت. سام والتون هنگام مرگ در سال 1992 که 74 سال سن داشت، 25 میلیارد دلار سرمایه داشت و شرکت والمارت به همسرش هلن رابسون و چهار فرزندش به ارث رسید.

ثروتمندترین خانواده چه خانواده ای است؟ ، 70 هزار دلار در هر دقیقه، رشد ثروت وارثان والمارت

وارثان والمارت ثروتمندترین خانواده جهان

راب والتون، فرزند ارشد

راب والتون، بزرگ ترین فرزند بنیان گذار والمارت در اکتبر 1944 متولد شد. در سال 1966 در رشته مدیریت کسب وکار از دانشگاه آرکانزاس فارغ التحصیل شد و سپس دکترای حقوق ژوریس را از دانشگاه حقوق کلمبیا در سال 1969 دریافت کرد.او بعد از فارغ التحصیلی عضو یک شرکت حقوقی در شهر تالسای اکلاهما شد که به نمایندگی از والمارت کار می کرد. در سال 1978 تالسا را ترک کرد و به والمارت پیوست. او در سال 1982 معاون رئیس هیات مدیره شد. در نهایت، دو روز بعد از مرگ پدرش در آوریل 1992 راب والتون، به عنوان رئیس هیات مدیره، جایگزین او شد و تا سال 2015، یعنی نزدیک به 25 سال، اداره بنگاه خانوادگی را بر عهده داشت. راب هنوز عضوی از هیات مدیره است.

وقتی راب در سال 1978 شهر تالسا را ترک کرد، از همسر اولش که سه فرزند داشتند، جدا شد و بعد از مدتی برای بار دوم ازدواج کرد. این ازدواج هم در سال 2000 به طلاق منجر شد. راب در سال 2005 برای سومین بار با ملانی لومن ازدواج کرد.راب والتون با 3/ 44 میلیارد دلار، هجدهمین فرد ثروتمند جهان محسوب می گردد. او یک خانه بزرگ در پارادایس ولی آریزونا دارد؛ محلی که قبلا تجمعاتی در مقابل آن انجام شده بود. معترضین خواستار افزایش دستمزد و مزایای کارگران والمارت شده بودند.راب همچنین علاقه زیادی به خودرو دارد و کلکسیون بزرگ خودروهای کلاسیک او معروف است. او اخیرا ملکی 600 هکتاری در هاوایی خریده است.

جان والتون و مرگ ناگهانی

جان والتون، دومین فرزند بنیان گذار والمارت در اکتبر 1946 به جهان آمد. بعد از دوران دبیرستان وارد کالج ووستر شد، اما در سال 1968 ترک تحصیل کرد و وارد ارتش آمریکا شد. او در جنگ ویتنام شرکت داشت و به دلیل نجات جان تعدادی از همرزمانش، مدال نقره ای شجاعت دریافت کرد.

او هم که بعد از مرگ پدر عضو هیات مدیره والمارت بود، بعد از انتها جنگ، خلبانی یاد گرفت و مدتی در شرکت والمارت کار کرد. اما بعد از مدتی به کار خلبانی هواپیماهای سمپاش در ایالت های جنوبی آمریکا مشغول شد. در سال های بعد او در تاسیس چند شرکت مشارکت کرد. در سال 1998 جان والتون به همراه دوستش صندوق یاری هزینه تحصیلی بچه ها را تاسیس کرد تا به خانواده های کم درآمدی که نمی توانند هزینه تحصیل فرزندان خود را بدهند، یاری کند. جان والتون در سال 2005 به دلیل سقوط هواپیمای شخصی که خودش آن را خلبانی می کرد، از جهان رفت. نزدیک به 7/ 6 میلیارد دلار یا یک ششم از دارایی های جان به همسرش کریستی به ارث رسید که از مجموع دارایی های او در والمارت و سهام آروست بانک است. بقیه ثروت او به خیریه و تنها پسرش تعلق گرفت.

جیم والتون، شانزدهمین ثروتمند جهان

جیم که کوچک ترین پسر بنیان گذار والمارت است، در ژوئن 1948 به جهان آمد. او با 6/ 44 میلیارد دلار دارایی، شانزدهمین فرد ثروتمند جهان است و در میان فرزندان سام والتون، از همه ثروتمندتر است. بعد از دوران دبیرستان، کارشناسی مدیریت بازاریابی از دانشگاه آرکانزاس دریافت کرد. در سال 1972 به شرکت پدر پیوست و امور ملکی والمارت را بر عهده گرفت.جیم در حال حاضر مدیریت بانک خانوادگی آروست (Arvest) را برعهده دارد که بیش از 16 میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد. او بیش از یک دهه گذشته وارد هیات مدیره والمارت شد و سپس در ژوئن 2016 جایگاه اش را به پسرش استوارت واگذار کرد.جیم و همسرش لین مک ناب چهار فرزند دارند و در بنتون وایل آرکانزاس زندگی می نمایند.

آلیس والتون، شبیه پدر

آخرین فرزند و تنها دختر بنیان گذار والمارت در اکتبر 1949 به جهان آمد. در سپتامبر 2016 او بیش از 11 میلیارد دلار از سهام والمارت را در اختیار داشت. او لیسانس اقتصاد را از دانشگاه ترینتی سان آنتونیو دریافت کرد. در اوایل کارش تحلیل گر سهام و مدیر اقتصادی در یک شرکت هلدینگ بانکی بود و فعالیت های سرمایه گذاری بانک آروست را مدیریت می کرد. در سال 1988 او بانک سرمایه گذاری Llama را تاسیس کرد و خودش مدیرعامل آن بود. او نقش مهمی در تامین اقتصادی توسعه فرودگاه محلی آرکانزاس داشت که در سال 1998 افتتاح شد.سام والتون در کتاب اتوبیوگرافی خود به نام ساخت آمریکا اشاره نموده: آلیس بیشترین شباهت را به من دارد؛ مستقل، اما پرنوسان تر از من.

اما آلیس مثل برادرانش به کسب وکار والمارت کاری نداشت. وقتی 10 سال داشت، اولین اثر هنری را برای خودش خرید که کپی یکی از نقاشی های پیکاسو بود. علاقه او به هنر باعث شد در سال 2011 موزه هنر کریستال بریج را در شهر محل زندگی اش در آرکانزاس تاسیس کند. آثاری از هنرمندان معروف در این مجموعه جای گرفته است. مجموعه هنری او صدها میلیون دلار ارزش دارد.آلیس والتون در سال 1974 در سن 24 سالگی با یک بانکدار برجسته ازدواج کرد، اما چند سال بعد از او جدا شد. او بلافاصله با پیمانکاری که استخر شخصی خانه اش را می ساخت ازدواج کرد، اما خیلی زود از او هم جدا شد. آلیس هیچ فرزندی ندارد.در حال حاضر آلیس با 4/ 44 میلیارد دلار ثروت، هفدهمین فرد ثروتمند جهان از سوی مجله فوربس معرفی شده است. یک مزرعه 1700 هکتاری از اموال او است که 22 میلیون دلار ارزش گذاری شده و چشم انداز خانه آن رو به رودخانه است. آلیس همچنین یک آپارتمان دو طبقه در نیویورک با پنجره هایی رو به سنترال پارک دارد که در سال 2014 آن را به ارزش 25 میلیون دلار خریده است. در سال 2016 او 7/ 3 میلیون سهام خود را در والمارت که معادل 225 میلیون دلار می شد، به بنیاد خانوادگی والتون بخشید.

بنیاد خیریه خانوادگی

سام والتون در سال 1987 یک بنیاد خیریه راه اندازی کرد که تمرکز اصلی آن بر تامین هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند بود، اما برنامه این بنیاد به کارهای محیط زیستی، به خصوص مربوط به آب، توسعه یافت. همه فرزندان و نوه های والتون به همراه همسرانشان در این بنیاد فعالیت می نمایند. این بنیاد در سال 2016 خاطرنشان کرد طی پنج سال آینده یک میلیارد دلار به توسعه فرصت تحصیل اختصاص خواهد داد.با این حال، در سال های اخیر به دلیل دستمزد پایین کارکنان والمارت، نقدها زیادی متوجه این شرکت بوده و حتی گفته می گردد بعضی کارگران آن زیر خط فقر زندگی می نمایند.

منبع: انتخاب

به "ثروتمندترین خانواده چه خانواده ای است؟ ، 70 هزار دلار در هر دقیقه، رشد ثروت وارثان والمارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین خانواده چه خانواده ای است؟ ، 70 هزار دلار در هر دقیقه، رشد ثروت وارثان والمارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید