خبرنگاران بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بیکاری در میان سیاه پوستان خبر داد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، تهران- خبرنگاران- جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا روز پنجشنبه از تاثیر بزرگ ویروس کرونا بر اقتصاد و افزایش نرخ بیکاری در میان جوامع سیاه پوست این کشور خبر داد.

خبرنگاران بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بیکاری در میان سیاه پوستان خبر داد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) با ادعای این که جایی برای نژاد پرستی در جامعه آمریکا وجود ندارد، گفت: اما این دلهره آور است که ما باید شاهد افزایش نرخ بیکاری در آمریکایی های آفریقایی تبار باشیم.

وی در جمع گردش 360 به دور دنیا گفت: تعطیلی های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا خسارت هایی را به کشور وارد کرده است، اما سخت ترین ضربه را کسانی دریافت کردند که جزء افراد کم درآمد کشور بودند که کمترین توانایی تحمل درد را دارند.

براساس آمار ارائه شده توسط وزارت کار آمریکا، نرخ بیکاری در میان جوامع سیاه پوست این کشور در حال افزایش است. نرخ بیکاری در این جوامع در ماه فوریه (بهمن) 8. 5 درصد و در ماه آوریل (اردیبهشت) به 7. 16 درصد رسیده است.

برغم کاهش نرخ بیکاری در سطح ملی آمریکا در ماه مه (خرداد)، همچنان نرخ بیکاری در جامع سیاه پوستان در حال صعود است و در این ما به 6. 17 درصد رسیده است.

با انتشار آخرین آمار نرخ بیکاری، رییس بانک مرکزی آمریکا از افزایش بیشتر نرخ بیکاری در ماه های آینده خبر داد.

به گفته پاول، این باعث تاسف است که باید گفته شود بیشترین سهم بیکاری در آمریکا شامل سیاهپوستان و زنان این کشور است.

اداره ملی تحقیق اقتصادی آمریکا روز دوشنبه گفت اقتصاد این کشور به طور رسمی وارد رکود شده است.

تحقیقات این اداره بر مبنای چک های صادر شده برای کارکنان و فعالیت سازنده اجرا شده است که می گوید فعالیت اقتصادی در فوریه (بهمن) به اوج خود رسید اما ماه پس از آن افت شدید اشتغال ایجاد شد و رشد اقتصادی که از ژوئن 2009 آغاز شده بود، پایان یافت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بیکاری در میان سیاه پوستان خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بیکاری در میان سیاه پوستان خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید