جشن ثبت ملی کوه سماسوس در رودسر برگزار گردید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، جشن ثبت ملی کوه سماموس به همت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان در شهرستان رودسر برگزار گردید.

جشن ثبت ملی کوه سماسوس در رودسر برگزار گردید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، جشن ثبت ملی کوه سماموس روز گذشته پنجشنبه 7 آذر 98 با حضور شهرود امیرانتخابی، مدیرکل استان، اسدالله عباسی نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی، حسین اسماعیل پور فرماندار رودسر و سایر مسئولان استانی به همراه تجلیل از خادمان میراث فرهنگی شهرستان رودسر پنجشنبه 7 آذر در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار گردید.

امیرانتخابی در این همایش ضمن تقدیر از فعالان و خادمان میراث فرهنگی گفت: قله سماموس در ششم شهریور سال جاری در فهرست ملی آثار طبیعی کشور ثبت شد.

او ادامه داد: در یک سال اخیر 16 اثر طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی قرار گرفته است که رشد 800درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که سهم رودسر دو اثر طبیعی گل گاوزبان و کوه سماموس از 16 اثر ثبتی بوده است.

او اضافه نمود: شهرستان رودسر در شرق گیلان و در 70 کیلومتری مرکز استان با دارا بودن 135 اثر ثبت شده ملی در صندلی دوم استان گیلان قرار گرفته است.

سُماموس نام قله ای ست با 3689 متر ارتفاع، که مرتفع ترین قلهٔ مشرف به دریای خزر و بلندترین قله گیلان است.

منبع: میراث آریا

به "جشن ثبت ملی کوه سماسوس در رودسر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ثبت ملی کوه سماسوس در رودسر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید