تصمیم دولت انتاریو به برگزاری آزمون ریاضی برای همه معلمان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، پس از بارها بحث و تبادل نظر درباره کاهش میانگین نمرات ریاضی دانش آموزان در انتاریو، دولت استانی در نظر دارد امتحانات ریاضی اجباری سالانه را برای همه معلمان استان برگزار کند. مقامات دولتی می گویند معلم ها باید برای ادامه شغلشان در این امتحان قبول شوند. بعلاوه این آزمون برای همه معلمان مقاطع ابتدایی و متوسطه اعمال خواهد شد، حتی اگر تدریس ریاضیات کار اصلی آنها نباشد.

تصمیم دولت انتاریو به برگزاری آزمون ریاضی برای همه معلمان

حکومت محافظه کار پیشرو بارها برای انجام اقداماتی در جهت بهبود نمرات ریاضی دانش آموزان که طی سال ها در سراسر استان رو به کاهش بوده وعده داده است.

برگزاری آزمون سالانه برای همه معلمان پس از تصویب قانونی به وسیله دولت اعلام شد و بر اساس آن همه معلمان علاقمند به آموزش در انتاریو قبل از دریافت مجوز خود، احتیاج به گذراندن آزمون ریاضی دارند.

نخست وزیر داگ فورد روز پنج شنبه اظهار داشت که دولت مدت ها در پی توسعه این الزام بوده و قرار است این آزمون هر ساله برای همه معلمان اعمال گردد.

Harvey Bischof، رئیس اتحادیه نمایندگان معلمان مدارس مبه وسیلهه در انتاریو، ایده مطرح شده به وسیله دولت را بی معنی خواند و گفت که این اقدام می تواند معلمان متبحر و موثر را از کار بیرون کند.

او در یک مصاحبه تلفنی گفت:معلمان دبیرستان در انتاریو در یک موضوع خاص تخصص دارند. اگر شما مجاز به آموزش ریاضی نیستید، اساسا این کار را انجام نمی دهید. ولی اگر شما واجد شرایط هستید، دیگر احتیاجی به انجام تست ندارید. تصور کنید که یک معلم زبده هنر، تاریخ یا جغرافیا را امتحان نمایند و متوجه شوند که آنها نمی توانند معادله درجه دوم را حل نمایند و سپس مانع از تدریس آنها در موضوعاتی شوند که در تدریس آن تخصص دارند.

دولت هنوز اعلام ننموده است که این آزمون سالانه چگونه خواهد بود یا چه کسی آن را مدیریت خواهد نمود. گفته شده که هنوز باید با معلمان و والدین در این زمینه مشورت گردد.

در ماه آگوست گذشته، دفتر ارزیابی کیفیت تحصیلی که ارزیابی های استاندارد را در این استان اداره می نماید اظهار داشت نمرات امتحان ریاضی در میان دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی در انتاریو در پنج سال گذشته رو به کاهش بوده است. این نهاد بعلاوه اظهار داشت که کوشش های دولت قبلی لیبرال برای متوقف کردن این فرایند، چاره ساز نبوده است.

داده های EQAO نشان داد که فقط 49 درصد از دانش آموزان کلاس ششم با استانداردهای ریاضی استان در سال تحصیلی گذشته مطابقت دارند که این تعداد نسبت به آمار 54 درصدی در سال 2014-2013 کاهش یافته است. EQAO می گوید در میان دانش آموزان کلاس سوم هم فقط 61 درصد از آنها استانداردهای استانی لازم را در سال 2018-2017 داشته اند که در برابر 67 درصد در سال 2014-2013 کاهش نشان می دهد.

در همین حال، تنها 45 درصد از دانش آموزان کلاس نهمی که در یک دوره ریاضی کاربردی ثبت نام نموده بودند استانداردها را برآورده می نمایند، در حالی که این رقم برای کسانی که در دوره های ریاضی آکادمیک مشغول به تحصیل بودند، 84 درصد بوده است. دوره های آکادمیک بیشتر بر روی کاربرد انتزاعی مفاهیم تمرکز می نمایند، در حالی که دوره های کاربردی تمرکزشان بر مفاهیم عملی است.

در این حال، Lisa Thompson وزیر آموزش و پرورش، این نتایج را غیرقابل قبول نامید. منابع دولتی گفته اند که نمرات EQAO، همراه با بازخوردی که از والدین نگران گرفته می گردد، باعث شده تا آنالیز های نو برای برگزاری آزمون سالانه برای همه معلمان مورد توجه قرار گیرد.

منتقدان و مخالفان این طرح گفته اند که دولت باید به جای تحمیل آزمون به معلمان، برنامه های درسی و آموزشی معلمان را تقویت کند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "تصمیم دولت انتاریو به برگزاری آزمون ریاضی برای همه معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم دولت انتاریو به برگزاری آزمون ریاضی برای همه معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید