تشخیص هویت با یک محصول ایرانی کارآمدتر شد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،محققان یک شرکت دانش بنیان پیروز شدند یک سامانه هوشمند هویت از روی تصاویر چهره به صورت غیرتعاملیرا طراحی نمایند.

تشخیص هویت با یک محصول ایرانی کارآمدتر شد

به واسطه این سامانه، احتیاج به همکاری افراد عبورکننده از جلوی دوربین وجود ندارد. این سامانه که به وسیله یک شرکت دانش بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فراوری شده روی سرور نصب شده است و به تعدادی دوربین محیطی دسترسی دارد.

در صورت تردد افراد در زاویه دید دوربین، تصویر چهره آنها ثبت شده سپس در صورت شناس بودن و تعریف در بانک اطلاعاتی، هویت شان معین می گردد. این سامانه تزریق عکس و ویدئو برای جستجو و تطبیق آن را در بانک اطلاعاتی دارا است. بعلاوه امکان تشخیص نفرات ناشناس و ثبت تردد آنها را میسر می نماید.

از جمله کاربردهای این سامانه می توان به کنترل امنیتی اشاره نمود که امکان هشدار عبور یا حضور نفرات در اماکن حساس، استادیوم ها، فرودگاه ها، ترمینال ها، مرزها و غیره را فراهم می نماید.

از دیگر مزایای آن حضور و غیاب کارکنان با دوربین های محیطی است که برای تایید حضور کارکنان در طول ساعت کاری با کنترل تردد در مواردی که حضور آنها شناور است کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشخیص هویت با یک محصول ایرانی کارآمدتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص هویت با یک محصول ایرانی کارآمدتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید