ترامپ با برگزاری نطق سالانه در 4 فوریه موافقت کرد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، رئیس جمهوری آمریکا با دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای برگزاری نطق سالانه خود در تاریخ چهارم فوریه 2020 (15 بهمن ) موافقت نموده است.

ترامپ با برگزاری نطق سالانه در 4 فوریه موافقت کرد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آدینه در نامه ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: با احترام به قانون اساسی، از شما دعوت می کنم در جلسه مشترک کنگره در روز سه شنبه 4 فوریه 2020 در صحن مجلس نمایندگان ایالات متحده، نطق سالانه خود را ایراد کنید.

کاخ سفید عصر آدینه در بیانیه ای تایید کرد که ترامپ این دعوت را پذیرفته است. این تحولات تنها چند روز پس از آن مطرح می گردد که مجلس نمایندگان آمریکا گامی تاریخی در راستای استیضاح ترامپ، اقدامی که به تشدید تنش های دو حزبی در کنگره دامن زده است، برداشت.

اکنون که مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح رای مثبت داده است، گام بعدی برای سناست که برای معین تکلیف ماندن یا رفتن ترامپ از قدرت تشکیل جلسه بدهد. هنوز معین نیست که جلسه سنا چه زمانی تشکیل خواهد شد اما انتظار می رود این فرایند اوایل سال آینده میلادی باشد.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا پنج شنبه گفت، سنا در خصوص معین قوانین محاکمه استیضاح در بن بست واقع شده است و این سخنان با توجه به اینکه قانونگذاران تا سال جدید واشنگتن را ترک می نمایند، تردیدهایی ایجاد می نماید.

مجلس نمایندگان آمریکا آخرین رای گیری سال جاری را بدون معین مسوولان فرایند استیضاح یا مفاد ارسالی استیضاح به سنا به انتها رساند و این حدس به وجود آمد که دموکرات های این مجلس گام های لازم برای برگزاری محاکمه استیضاح در سنا را تا ژانویه شروع ننمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ با برگزاری نطق سالانه در 4 فوریه موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ با برگزاری نطق سالانه در 4 فوریه موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید