بیشتر فرودگاه های خوزستان واگذار و سپس جمع خواهند شد ، موقعیت استراتژیک فرودگاه جدید اهواز

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، رضایی مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان گفت: با تکمیل فرودگاه جدید اهواز و پوشش مناسب برج مراقبت در منطقه جنوب غرب کشور، این فرودگاه از نظر پوشش فضای کشور بسیار استراتژیک خواهد بود.

بیشتر فرودگاه های خوزستان واگذار و سپس جمع خواهند شد ، موقعیت استراتژیک فرودگاه جدید اهواز

به گزارش گروه مالی گردش 360 به دور دنیا، محمدرضا رضایی در تشریح آخرین شرایط فرودگاه های استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در استان خوزستان 2 فرودگاه آبادان و اهواز، زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه آبادان از فرودگاه اهواز مستقل شده است، گفت: این فرودگاه به روز شده است و به صورت مستقل زیرنظر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می نماید.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با اشاره به اینکه همه فرودگاه های استان خوزستان تقریباً مستقل شده است، اضافه کرد: فرودگاه آبادان همان طور که عنوان شد به صورت مستقل به عنوان زیرمجموعه ستاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می نمایند، فرودگاه دزفول را تحویل عقاب عسلویه دادیم، فرودگاه ماهشهر به نفت ماهشهر تحویل شد، فرودگاه مسجد سلیمان را به نفت مسجد سلیمان و فرودگاه امیدیه را به نفت امیدیه تحویل دادیم.

رضایی گفت: در آینده این فرودگاه هایی که از آن نام بردیم تقریباً جمع خواهد شد؛ البته این فرودگاه ها جزو 54 فرودگاه کشور به عنوان زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیست و فقط فرودگاه آبادان زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است و بقیه فرودگاه های خوزستان، در واقع اختصاصی هستند.

* فرودگاه جدید اهواز برای کشور استراتژیک خواهد بود

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان همچنین درباره فرودگاه جدید اهواز، اظهار کرد: فرودگاه جدید اهواز، فرودگاهی بزرگ در جنوب غرب کشور خواهد شد، با توجه به راداری که ما نگهداری می کنیم فرودگاه اهواز در جنوب غرب کشور به عنوان یک فرودگاه استراتژیک خواهد شد، ما رادار جنوب غرب کشور را داریم و فرودگاه اهواز جنوب غرب کشور را از نظر مباحث مربوط به روت پروازی و برج مراقبت پوشش می دهد.

وی گفت: از سوی دیگر فرودگاه شهید دستغیب شیراز، بخش شرق را سرویس دهی می نماید؛ فرودگاه های شیراز و اهواز پس از فرودگاه های مهر آباد و شهید هاشمی نژاد مشهد در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند، هر از گاهی فرودگاه شیراز رتبه سوم کشوری را در ماه بسته به تعداد جابه جایی مسافر اخذ می نماید و هر از گاهی فرودگاه اهواز، این رتبه را کسب می نماید.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان ادامه داد: فرودگاه شیراز یک فرودگاه بین المللی است و مرکزیت شرکت هواپیمایی آسمان هم آنجا است و جزو فرودگاه های پرترافیک کشور محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: دو فرودگاه شیراز و اهواز همواره در رتبه های سوم و چهارم پس از فرودگاه های مهر آباد و مشهد قرار دارند، فرودگاه های مهر آباد و مشهد جزو پرترافیک ترین فرودگاه ها هستند و به هر حال همه فرودگاه ها به این دو فرودگاه پرواز برقرار می نمایند، اگر به عنوان مثال فرودگاه اهواز 20 پرواز به فرودگاه تهران برقرار کند در واقع 20 پرواز به فرودگاه مهر آباد اضافه شده است و به همین ترتیب دیگر فرودگاه های کشور نیز موجب افزایش آمار فرودگاه مهر آباد می شوند.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان بیان نمود: با احداث فرودگاه جدید اهواز در کنار فرودگاه شهید دستغیب شیراز، سرویس دهی به فضای کشور در شرق و جنوب غرب کشور، بسیار مناسب و دقیق تر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بیشتر فرودگاه های خوزستان واگذار و سپس جمع خواهند شد ، موقعیت استراتژیک فرودگاه جدید اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر فرودگاه های خوزستان واگذار و سپس جمع خواهند شد ، موقعیت استراتژیک فرودگاه جدید اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید