بروجرد در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیتهای خوبی دارد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ایسنا/ براساس گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور، بروجرد در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیتهای خوبی دارد.

بروجرد در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیتهای خوبی دارد

عزت الله ضرغامی در بازدید از بافت تاریخی شهر بروجرد اظهار کرد: بروجرد یک جایگاه و موقعیت ویژه ای به لحاظ فرهنگ ناملموس و میراث فرهنگی ملموس دارد.

وی ادامه داد: بروجرد در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های خوبی دارد. هر چقدر تلاش کنیم، قدم ها جزئی است برای اینکه جایگاه این شهرستان را آنطور که شایسته تاریخ، تمدن و هویت شهر و مردم آن است، برسانیم.

ضرغامی با بیان اینکه از جمله جاهایی که توانستیم حضور پیدا کنیم صنعت ورشوسازی است که یکی از برجسته ترین حوزه های صنایع دستی بوده و از همه مهمتر می تواند در زندگی مصرفی ما نیز بکار بیاید، اضافه نمود: برخلاف برخی رشته های صنایع دستی که بیشتر جنبه های هنری و ویترینی دارد که به نوبه خود مهم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بروجرد شهر ملی ورشوست، اظهار داشت: مواد اولیه و بازار عرضه برای ورشو مهم بوده البته در جاهای دیگر از کشور نیز این صنعت را کم و بیش داریم اما شرایط بروجرد ویژه است و تعداد استادکاران، هنرمندان و فعالان این عرصه خیلی ارزشمند هستند.

وی ادامه داد: هدف، پایدار شدن این هنر و صنعت و باز شدن درهایی برای فروش در سطح ملی و جهانی است.

ضرغامی اضافه نمود: با مصوبه ای که هفته قبل در دولت داشتیم، برای صادر کنندگان صنایع دستی تسهیلات خوبی فراهم شد از جمله پیمان سپاری ارزی برای صنایع دستی برای همیشه منتفی شد که خدمت بزرگی برای صادر کنندگان صنایع دستی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: از میراث فرهنگی بروجرد که مملو از یک تاریخ ارزشمند ملی و دینی است چند جایی را بازدید کردیم و محله های دیگر را نیز می بینیم. هر کدام از اینها به نوبه خودش تاریخی دارد که امیدواریم کسانی که صاحب علم و دانش و قدرت روایتگری هستند، بتوانند از این موقعیت ها استفاده کنند.

وی شرح داد: مکانهای مهم می توانند فرصت هایی را برای حرف های مهمتر ایجاد کنند. وقتی روایت ها را از نزدیک میشنوم، احساس می کنم خود ما دستگاه های فرهنگی نسبت به این حوزه کمتر کار کردیم.

ضرغامی اضافه نمود: باغات بروجرد مهم هستند که موقعیت ویژه ای دارند. بعد از بررسی تلاش می کنیم با مشخصات لازم و استانداردها تطابق داده و آنها را ثبت ملی می کنیم و سپس ثبت جهانی آن را نیز پیگیری می کنیم.

منبع: همگردی

به "بروجرد در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیتهای خوبی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروجرد در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیتهای خوبی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید