با قابلیت های کاربردی واتساپ آشنا شوید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، در این خبر با بعضی از ویژگی های کاربردی و مفید واتساپ آشنا شوید.

با قابلیت های کاربردی واتساپ آشنا شوید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی گردش 360 به دور دنیا به نقل از technologianews، واتساپ یکی از پیغامرسان هایی است که به صورت ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و به صورت روزانه نیز میلیون ها کاربر آن را دریافت می نمایند. این برنامه به مقدار ای پیروز بود که فیسبوک (متا) درحدود 20 میلیارد دلار برای آن پرداخت کرد.

در این مقاله سعی شده که تنظیمات و ویژگی های پنهان واتساپ که به شما اجازه می دهد به صورت حرفه ای از این برنامه بهره ببرید، معرفی گردد.

اگر از بسته های دیتا استفاده می کنید و از مصرف شدن بیش از مقدار آن نگران هستید، می توانید در این پیغامرسان گزینه های دانلود تصاویر و ویدیو ها را به دلخواه خود تنظیم نموده تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. برای مشاهده فهرستی از عکس ها، کلیپ های صوتی، فیلم ها و اسناد می توانید به به منوی تنظیمات و سپس Data and Storage Usage بروید.

می توانید به طور اختصاصی برای هر نوع از مدیا تعیین کنید که آیا می خواهید آنها به طور اتوماتیک با دیتای گوشی و یا فقط به وسیله Wi-Fi دانلود شوند. شاید هم اصلا نمی خواهید آن را به طور اتوماتیک دریافت نموده باشید که در این صورت می توانید از کاربرد گزینه هرگز بهره ببرید.

این گزینه فقط برای کاربران اندروید در دسترس است و به وسیله آن می توانید در صفحه اصلی گوشی خود میانبری برای مکالمه با یک فرد یا گروه خاص ایجاد کنید تا مجبور نباشید هر بار اپلیکیشن واتساپ را باز نموده و آن مکالمه را جستجو کنید. برای این کار می توانید مکالمه مورد نظر را انتخاب نموده و سپس برای مدتی دست خود را روی آن نگه دارید. سپس از منوی جدیدی که برای شما باز شده گزینه Add Chat Shortcut را انتخاب کنید.

وقتی به وسیله واتساپ پیغامی را برای شخصی ارسال می کنید، هنگامی که پیغام از تلفن شما خارج می گردد، یک تیک خاکستری در کنار آن نمایان می گردد و زمانی که طرف مقابل پیغام شما را دریافت می نماید تیک خاکستری دوم نیز را نیز می توانید مشاهده کنید. زمانی که طرف مقابل پیغام شما را می خواند این دو علامت آبی می شوند. این گزینه در زمان هایی که تمایل به پاسخ دادن به پیغام هارا ندارید برای شما ناراحت نماینده خواهد بود.

اما راهی برای غیرفعال کردن نمایش تیک آبی برای دیگران وجود دارد که حتی در صورت خواندن پیغام آنها تیک آبی نمایان نگردد. در واتساپ به منوی Settings سپس Account و در ادامه به بخش Privacy رفته و گزینه Read Receipts را غیرفعال کنید.

این ویژگی در دستگاه های iOS موجود است و به برنامه اجازه می دهد تا کلمات را به صورت کاملا واضح ارسال کند که البته بیشتر در زبان عربی و انگلیسی کاربرد دارد. با فشار دادن آیکون میکروفون روی صفحه کلید می توان از این ویژگی استفاده کرد. با فشردن دکمه آغاز به گفتن کلمات کنید تا برنامه متن مورد نظر شما را بنویسد. توجه کنید که نماد میکروفون برای ضبط فایل های صوتی را با نماد صفحه کلید برای تبدیل گفتار به متن را اشتباه نگیرید.

آیا تا به حال شده در یک گروه پیغام ارسال نموده باشید و از کسی پاسخی دریافت ننموده باشید؟ این احتمال وجود دارد که پیغام شما به دست اعضای گروه نرسیده باشد، اما به احتمال زیاد آن ها پیغام شما را دیده و پاسخ نداده اند. این ویژگی واتساپ به شما این امکان را می دهد که متوجه شوید چه کسی پیغام های شما را خوانده و پیغام برای چه کسی ارسال شده است.

استفاده از این قابلیت پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است وارد گروه مورد نظر شده و روی پیغامی که ارسال نموده اید کلیک کنید. در این صورت با مجموعه از گزینه ها روبرو خواهید شد که با فشردن فلش های چپ و راست بیشتر می شوند. در نهایت با زدن گزینه Info فهرستی از کسانی که پیغام شما را دریافت نموده اند و فهرست دیگری از کسانی که آن را خوانده اند را به شما نشان داده می گردد.

در حالت پیش فرض واتساپ آخرین باری که در برنامه فعال بوده اید را به دیگران نشان می دهد و به همین علت ممکن است این موضوع که کمی اندازه حریم خصوصی را کاهش می دهد باعث ناراحتی شما گردد. گزینه ای در این برنامه وجود دارد که می توانید به یاری آن آخرین بازدید خود را پنهان کنید.

برای این کار در واتساپ، به منوی تنظیمات رفته و سپس گزینه Account را انتخاب کنید. در این بخش باید گزینه Privacy را انتخاب نموده که در بخش بالایی آن گزینه Last Seen یا آخرین بازدید را می بینید. در اینجا می توانید آن را روی Everyone تنظیم کنید تا همه آخرین بازدید شما را ببینند. گزینه My Contacts این ویژگی را تنها برای مخاطبان شما فعال می نماید. در صورت انتخاب Nobody هم هیچکس نمی تواند از آخرین بازدید شما مطلع گردد.

با استفاده از این ویژگی می توانید از روی صدای تشخیص دهید که چه کسی به شما پیغام داده و در صورت فوری بودن آن گوشی خود را آنالیز کنید. در غیر این صورت دیگر زحمت چک کردن گوشی را به خود ندهید.

در iOS با انتخاب گزینه More و سپس Contact Info می توانید به گزینه Custom Notifications برسید که به شما این امکان را می دهد برای مخاطب مورد نظر خود یک زنگ هشدار تنظیم کنید. در اندروید باید دست خود را مدتی روی کاربر مورد نظر نگه دارید، سپس از منوی بالا گزینه View Contact را انتخاب کنید و با گزینه Custom Notifications صدای مورد نظر را انتخاب کنید.

واتساپ به شما این اجازه را می دهد به پیغام های خود برخی از فرمت ها را اضافه کنید. برای مثال برای برجسته کردن و اصطلاحا بولد کردن پیغام خود کافیست که آن را در بین دو ستاره قرار دهید. برای ایتالیک و کج کردن متن خود باید آن را در بین دو خطر تیره قرار دهید. برای اینکه از متن شما یک خط عبور کند می توانید در ابتدا و انتهای بخش مورد نظر خود علامت مدک (~) را قرار دهید.

در ابتدا، اپلیکیشن واتساپ در صورت عدم اتصال گوشی به اینترنت دکمه ارسال را غیرفعال می کرد، اما در آخرین به روز رسانی برنامه در دستگاه های آیفون، اکنون انتقال پیغام بدون اتصال به اینترنت در دسترس است. در آپدیت نسخه 2.17.1 اپلیکیشن واتساپ، این قابلیت برای آیفون وجود دارد که بدون اتصال گوشی به اینترنت، متن، ویدئو یا کلیپ صوتی ارسال کند. گفتنی است که این قابلیت قبلا در واتساپ برای دستگاه های اندرویدی موجود بود.

به هر علتی، ممکن است بخواهید با فرد یا گروهی که بیشترین پیغام های واتساپ را از آن ها دریافت نموده اید، آشنا شوید. برای این کار در دستگاه های iOS، به منوی تنظیمات، سپس داده ها و استفاده از Storage Usage بروید. در این بخش فهرستی از افراد ظاهر می گردد که بر اساس مقدار تعداد و حجم مطالبی که برای شما ارسال نموده اند مرتب شده اند. در اندروید می توانید با رفتن به بخش تنطیمات و سپس بخش Chat و Chat History، از افرادی که بیشترین تبادل اطلاعات را با شما داشته اند مطلع شوید.

به تازگی واتساپ این قابلیت را ایجاد نموده که بدون اتصال گوشی اولیه بتوان به نسخه وب واتساپ نیز متصل شد و از آن استفاده کرد. پیش از این کاربران مجبور بودند در هنگام استفاده از نسخه وب، اینترنت گوشی خود را نیز روشن بگذارند. این ویژگی هنوز در مرحله اولیه قرار گرفته است و برای استفاده از آن باید از نسخه واتساپ بتا بهره ببرید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با قابلیت های کاربردی واتساپ آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قابلیت های کاربردی واتساپ آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید