ایجاد مافیا در لوازم خانگی با انحصار در بازار

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: انحصاری کردن بازار لوازم خانگی باعث به وجود آمدن مافیا می شود.

ایجاد مافیا در لوازم خانگی با انحصار در بازار

به گزارش خبرنگار از ، حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی در صورتی راه گشاست که بتوانیم محصول مشابه خارجی را در داخل تولید کنیم، در غیر این صورت انحصاری کردن بازار لوازم خانگی باعث به وجود آمدن مافیا می شود.

او اظهار کرد: در حالی که برخی قطعات لوازم خانگی باید از خارج وارد شود، انحصاری کردن تولید لوازم خانگی توان رقابت و کیفیت محصول را پایین می آورد و همچنین انحصاری کردن آن می تواند مافیا به وجود آورد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان بالا بودن قیمت دلار را چالشی برای شرکت هایی که مواد اولیه را وارد می کنند، برشمرد و گفت: بالا بودن قیمت دلار برای شرکت هایی که مواد اولیه را وارد می کنند چالش بوده چرا که باید با قیمت بالاتری مواد اولیه محصول را خریداری کنند.

مرادی ادامه داد: بالا بودن قیمت دلار فرصتی برای شرکت ها فراهم کرده تا بتوانند محصولات خود را صادر کنند تا سود و درآمد بیشتری حاصل کنند.

او با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری از نظر مالی ابعاد بزرگی ندارد؛ شرح داد: تورم بر شرکت های فعال درحوزه تحقیق و توسعه کمتر اثر می گذارد، مگر شرکت هایی که تولید محصول و تولید خدمت کنند تورم بر روی آن ها اثر می گذارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه برخی شرکت ها که تمامی مواد اولیه خود را در داخل دارند و نیازی به واردات مواد اولیه ندارند، از شرایط موجود به نام فرصت بهره مند می شوند چرا که محصول تولیدی را می توانند صادر کنند.

مرادی تأکید کرد: سود و زیان هر شرکت بستگی به مواد اولیه شرکت داشته همچنین به نیروی کار شرکت بستگی دارد و اگر تمامی این موارد از داخل تامین شود محصول ارزان تمام می شود.

او گفت: مردم در پی کیفیت بوده و به نام مثال خودرو های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و انحصاری شدن تولید خودروی داخلی موجب عدم کیفیت تولید شده به گونه ای که بعد از گذشت چندین سال هنوز در حال تولید خودرو های بی کیفیت هستیم.

منبع: ایسنا

د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد مافیا در لوازم خانگی با انحصار در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مافیا در لوازم خانگی با انحصار در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید