ابداع یخچال بدون برق و بدون یخ

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، یک شرکت آمریکایی، نوعی یخچال قابل حمل ارائه داده است که برای کار کردن، نیازی به برق ندارد.

ابداع یخچال بدون برق و بدون یخ

یکی از مسائل حمل مواد غذایی در سفر، نداشتن تجهیزات مناسب برای خنک نگه داشتن آنهاست زیرا نگه داشتن مواد غذایی برای زمان طولانی، به یخچال احتیاج دارد و یخچال ها نیز با نیروی الکتریسیته کار می نمایند. به علاوه، مواد شیمیایی که از یخچال ها منتشر می شوند، برای جو مضر هستند؛ در نتیجه استفاده از یخچال در طبیعت، با محیط زیست سازگار نیست. در ادامه این مطلب از گردش 360 به دور دنیا درباره این یخچال بدون برق و بدون یخ بخوانید.

شرکت فنیک(Fenik)، یک روش جدید و طبیعی برای نگهداری از مواد غذایی ارائه داده است. این شرکت، نوعی یخچال بدون برق کوچک و قابل حمل ابداع نموده که می تواند مواد غذایی را بدون استفاده از الکتریسیته، خنک نگه دارد. هدف از ابداع این یخچال، ارائه یک روش کم هزینه برای حفظ میوه ها و سبزیجات در مناطق دورافتاده است.

برخلاف یخچال های دیگر که به تجهیزات الکتریکی مانند پنکه، کمپرسور هوا و پنل های خورشیدی احتیاج دارند، این یخچال بدون برق موسوم به یوما 60 ال(Yuma 60L) می تواند مواد غذایی را تنها با استفاده از آب، خنک کند.

یکی از نکات قابل توجه در خصوص یوما 60 ال این است که سبزیجات، به شرایطی گرم تر از یخچال های معمولی تمایل دارند. این یخچال ها دمایی بین 12 تا 18 درجه فراهم می نماید و با نگهداری سبزیجات در رطوبت داخلی بالا، عمر مفید آنها را افزایش می دهد. این یخچالها ، همواره قابل تنظیم هستند و احتیاجی نیست که کاربر، نگران خرید یخ یا اتصال یخچال به پریز برق باشد.

علاوه بر مزایای گفته شده، این یخچال، یک ابزار دوستدار محیط زیست محسوب می گردد زیرا به نیروی الکتریسیته احتیاجی ندارند و مواد شیمیایی مضر را در طبیعت منتشر نمی نمایند. تنظیم و استفاده از یوما، تنها چند ثانیه زمان می برد و انتقال آن، بسیار ساده است.

بیشتر بخوانید: یک تریلیونیوم یک میلیاردیوم ثانیه طول زمانی است که دانشمندان پیروز شدند به عنوان کوتاه ترین زمان ثبت شده تا کنون اندازه گیری نمایند و برابر با زمان گذر یک ذره نور (فوتون) از میان مولکول هیدروژن (H2) است. مطلب رکورد اندازه گیری کوتاه ترین زمان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ابداع یخچال بدون برق و بدون یخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع یخچال بدون برق و بدون یخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید