آمریکا با فناوری OpenRAN در پی جایگزینی تجهیزات 5G

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، دولت ایالات متحده آمریکا به منظور جایگزینی تجهیزات هواوی در زیرساخت شبکه 5G این کشور، در حال آزمایش فناوری جدیدی است که اتصال سخت افزار شبکه شرکت های مختلف با یکدیگر به یاری نرم افزار را ممکن می نماید.

آمریکا با فناوری OpenRAN در پی جایگزینی تجهیزات 5G

به گزارش واشنگتن پست، دولت آمریکا در حال آزمایش فناوری جدیدی به نام OpenRAN است که به این کشور اجازه می دهد با استفاده از نرم افزار، تجهیزات شبکه شرکت های مختلف را به یکدیگر متصل کند. از آنجا که در این روش اپراتورها می توانند تجهیزات شبکه مورد احتیاج را از تأمین نمایندگان مختلف خریداری نمایند، هزینه تمام شده برای آن ها بسیار کمتر از خرید پکیج کامل نرم افزار و سخت افزار از شرکت هایی مثل هواوی، نوکیا و اریکسون خواهد بود.

پنتاگون فناوری OpenRAN را آینده توصیف نموده و با تخصیص بودجه 200 میلیون دلاری برای توسعه شبکه 5G، در کوشش است تا شرکت های آمریکایی را به توسعه آن تشویق کند.

شبکه های بیسیم با استفاده از دکل های مخابراتی صدا و داده را به وسیله اموج رادیویی به دیوایس ها رسانده و ارتباط بین آن ها و برقراری اینترنت را امکان پذیر می نمایند. هدف فناوری OpenRAN انجام این قبیل کارها به یاری نرم افزار است تا از وابستگی به سخت افزار و در نتیجه شرکت های فروشنده آن ها مثل هواوی کاسته گردد.

Andre Fuetsch، مدیر ارشد فناوری شرکت AT&T و رییس گروه آنالیز نماینده فناوری OpenRAN می گوید چندین شرکت عظیم فناوری از جمله AT&T در حال آزمایش فناوری مذکور در شبکه های خود هستند. اپراتور O2 بریتانیا امسال میلادی شبکه مبتنی بر فناوری OpenRAN را در جنوب شرقی لندن راه اندازی خواهد نمود و اپراتور دیگر بریتانیا یعنی Vodafone نیز به فکر استفاده از این فناوری در شبکه های اروپایی خود است.

نوکیا می گوید از تحقیقات بیشتر در خصوص این تکنولوژی پشتیبانی می نماید تا از امنیت، قابل اطمینان بودن و عملکرد آن برای شرکت های مخابراتی اطمینان حاصل گردد. مدیرعامل اریکسون نیز نسبت به استفاده از فناوری OpenRAN تمایل نشان داده است. هواوی با اشاره به اینکه از نوآوری استقبال می نماید، گفت که مطمئن نیست فناوری هایی از این قبیل جوابگوی احتیاجهای اپراتورها باشند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "آمریکا با فناوری OpenRAN در پی جایگزینی تجهیزات 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با فناوری OpenRAN در پی جایگزینی تجهیزات 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید